Alles maar dan ook alles over de nieuwe SAAB 9-5

2010-2012
Gebruikersavatar
tecks
Geregistreerd lid

Re: Alles maar dan ook alles over de nieuwe SAAB 9-5

Bericht door tecks » di 21 jun, 2011 10:28

Ik vind het helemaal niet zo goed dat klanten die op hun bestelling uit februari en maart wachten, te horen krijgen dat het model ongeveer onmiddellijk nadat zij misschien eindelijk een keer geleverd krijgen een update krijgt. Als je nou al lang en breed geleverd hebt gekregen, alla.

Als de fabriek dan toch zolang stil ligt, dan kun je die toch meteen ombouwen naar het nieuwe modeljaar? Dit is echt te gek dat de auto nota bene goedkoper wordt èn een luxere uitrusting krijgt.

Misschien dat ik dan toch maar eerst de koop probeer te ontbinden om meteen daarna een nieuwe te bestellen. Alhoewel bij het ontbinden van de koop ... dan zijn er ook wel andere aanbiedingen te krijgen.

Gebruikersavatar
JanWessel
Geregistreerd lid

Re: Alles maar dan ook alles over de nieuwe SAAB 9-5

Bericht door JanWessel » di 21 jun, 2011 11:30

Henk-Jan schreef:Op Autoweek staat er ook wat info aangegeven. Het klinkt eigenlijk bijna allemaal goed.

Link: http://www.autoweek.nl/autonieuws/16874 ... n-saab-9-5" onclick="window.open(this.href);return false;
De commentaren daar liegen er alleen niet om...

Gebruikersavatar
millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Alles maar dan ook alles over de nieuwe SAAB 9-5

Bericht door millerman » di 21 jun, 2011 13:28

Heeft hij ook al dat nieuwe SAAB Start-Stopsysteem, of heeft alleen de SAABfabriek zélf dat?
Hier kon ik nog best om gniffelen, hoe zuur het ook is...

Gebruikersavatar
SpykerOwner
Geregistreerd lid

Re: De nieuwe SAAB 9-5 MY2010

Bericht door SpykerOwner » za 25 jun, 2011 22:42

SpykerOwner schreef:Zelf rijd ik een Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI. Ook best wel luxe :D Het is mijn vijfde Alfa op rij. Maar als de Spyker Saab connectie blijft bestaan, dan zal mijn volgende auto waarschijnlijk een Saab zijn.
Done. Vandaag een 2003 9-3 1.8t met 75.000 km op de klok gekocht :lol:

Om het gat met mijn Alfa niet te groot te laten zijn, wordt ze voor aflevering ook nog even door Hirsch gekieteld

Gebruikersavatar
V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Alles maar dan ook alles over de nieuwe SAAB 9-5

Bericht door V6Aero » za 25 jun, 2011 23:00

Gefeliciteerd! :) Mag ik vragen waarom je de Alfa hebt weggedaan? Dat lijkt me namelijk ook een heerlijke auto 8)

Gebruikersavatar
SpykerOwner
Geregistreerd lid

Re: Alles maar dan ook alles over de nieuwe SAAB 9-5

Bericht door SpykerOwner » za 25 jun, 2011 23:19

9-5 aero-estate schreef:Gefeliciteerd! :) Mag ik vragen waarom je de Alfa hebt weggedaan? Dat lijkt me namelijk ook een heerlijke auto 8)
Was zeker een heerlijke auto. Maar ook een redelijk kostbare auto. Ik heb het 'voor de gein' eens uitgerekend en kwam in 3,5 jaar / 65.000km op een totaal kostenplaatje van circa € 43.000.

Gebruikersavatar
nove mille
Geregistreerd lid

Re: Alles maar dan ook alles over de nieuwe SAAB 9-5

Bericht door nove mille » zo 26 jun, 2011 11:19

:shock: Wablieft ?

Gebruikersavatar
V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Alles maar dan ook alles over de nieuwe SAAB 9-5

Bericht door V6Aero » zo 26 jun, 2011 12:37

Dat is inderdaad wel mega.... :shock:

Gebruikersavatar
carlsson
Geregistreerd lid

Re: Alles maar dan ook alles over de nieuwe SAAB 9-5

Bericht door carlsson » zo 26 jun, 2011 14:23

0,66 euro cent per kilometer, dat is niet echt iets bijzonders voor een nieuwe gekochte groot formaat exoot met een V6 benzine motor.
Afschrijving al gauw 60% en dan komen de andere kosten er nog bij.
Een Duitser in die klasse is wat goedkoper, maar met een 6 pits Audi A6, BMW 5-serie of een MB- E serie lopen de kosten ook aardig op. Tweedehands reuzen zijn gewoon aan de straatstenen niet te slijten.

Gebruikersavatar
tecks
Geregistreerd lid

Re: Alles maar dan ook alles over de nieuwe SAAB 9-5

Bericht door tecks » zo 26 jun, 2011 20:05

carlsson schreef:...Tweedehands reuzen zijn gewoon aan de straatstenen niet te slijten.
Reuzen? Dat veel mensen in Nederland een Aygo een normale maat auto vinden, betekent nog niet dat de hier bedoelde auto's reuzen zijn. Reuzen zijn bijvoorbeeld een Escalade ESV of een Chevy Suburban. Als wij hier niet het huidige achterlijke belastingsysteem zouden hebben, dan reden we allemaal in iets anders.

Gijselhart
Geregistreerd lid

Re: Alles maar dan ook alles over de nieuwe SAAB 9-5

Bericht door Gijselhart » di 02 aug, 2011 8:20

[]

Dat laatste, dan weet je ook gelijk dat die overheids stimulatie werkt als een trein. Te goed zelfs.
Om de A6 en de 5-serie reuzen te noemen gaat ook wat ver, maar het zit dichter bij de bovenkant dan de onderkant van de automarkt. De A8'achtige auto's noem ik eerder reuzen dan die amerikaanse blikken. Dat zijn toch gevallen apart.

Gebruikersavatar
nacra 93
Donateur
Donateur

Re: Alles maar dan ook alles over de nieuwe SAAB 9-5

Bericht door nacra 93 » wo 09 nov, 2011 19:22

Afbeelding

8)

Gebruikersavatar
AlexJ
Donateur
Donateur

Re: Alles maar dan ook alles over de nieuwe SAAB 9-5

Bericht door AlexJ » do 10 nov, 2011 9:34

Die velgen... ik weet het nog net niet.

Gebruikersavatar
tecks
Geregistreerd lid

Re: Alles maar dan ook alles over de nieuwe SAAB 9-5

Bericht door tecks » do 10 nov, 2011 9:54

Mijn hemel wat een brute bak zo. Die striping is wel interessant. Zou wel plaatjes willen zien van de zijkant, volgens mij is het ook op minder brute bakken wel een mooi detail.

Gebruikersavatar
nelfrikandel
Geregistreerd lid

Re: Alles maar dan ook alles over de nieuwe SAAB 9-5

Bericht door nelfrikandel » do 10 nov, 2011 11:07

Striping? Die horzontale lijn op de flanken? Is dat geen spiegeling?
@Tecks: Hoe bevalt die van jullie so far?

Plaats reactie