LED-bar vol water
-
johnb52
- Donateur (7x)

Re: LED-bar vol water
Ze willen dat je het bij je verzekering claimt?
Komt me bekend voor, heb ik ook eens gehad...
Komt me bekend voor, heb ik ook eens gehad...
-
gudmundje
- Donateur

ouchimdezwart schreef:€700,-
Als jouw dealer je hiervoor laat opdraaien zou ik mijn conclusies trekken
-
Lady9-5NG
- Geregistreerd lid
Ik weet het niet. Ben eigenlijk heel tevreden met mijn dealer.
Ik denk ook dat dit een uiting is vh probleem dat een individuele dealer gewoon niet veel/genoeg ervaring opdoet met deze enorm-lage-aantallen-problemen...
Ik denk ook dat dit een uiting is vh probleem dat een individuele dealer gewoon niet veel/genoeg ervaring opdoet met deze enorm-lage-aantallen-problemen...
-
postma
- Donateur (5x)

Hallo, de verlichting is toch niet stuk, alle lampjes branden toch? Het kunstof omhulsel is lek, om wat voor een oorzaak dan ook. De dealer moet dit onder garantie vervangen, hij heeft wettelijk geen poot om op te staan.En het valt buiten de garantie omdat verlichting gewoon niet onder AutoTrust valt. Punt.
Goh, ik wou dat het mijn auto was, dan wist ik het wel, ik zou tot het "gaatje" gaan en ik weet zeker dat het mij geen cent zou kosten.
Ik denk wel dat ik het begrijp, de dealer kan waarschijnlijk dit nergens verhalen en probeert het op de klant af te schuiven, nou een lekkere dealer dan, kielhalen die man
-
johnb52
- Donateur (7x)

Zoals ik al zei: was het met een dotje kit (bij wijze van spreken) opgelost, had je geen rekening gehad.
-
gudmundje
- Donateur

Dat kan geen excuus zijn. Er komt ergens water binnen in die led-bar en je gaat mij niet wijsmaken dat dit niet op te lossen is.imdezwart schreef:Ik weet het niet. Ben eigenlijk heel tevreden met mijn dealer.
700 euro aanrekenen voor een nieuwe aan een klant die je een Aero hebt verkocht... ik zou me als dealer doodschamen
-
Retep
- Geregistreerd lid
De vermoorde onschuld... we kunnen er niets aan doen 
-
Lady9-5NG
- Geregistreerd lid
Strikt gezien: het antwoord op de schuldvraag is niet duidelijk.
-
Retep
- Geregistreerd lid
Bijna genoodzaakt om zelf een oplossing te zoeken
-
Lady9-5NG
- Geregistreerd lid
Dat laat ik aan mijn verzekering over. Ik heb diverse verzekeringen en ben voor alles gedekt... Ik ga eerst maar even rustig afwachten wat zij zeggen en wat zij voor een actie gaan ondernemen.Retep schreef:Bijna genoodzaakt om zelf een oplossing te zoeken
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Als je nou leest wat ik schrijf in plaats van alleen de eerste zin. Ik zeg dat de dealer niet verantwoordelijk is voor een constructiefout op zich, ze zijn als vertegenwoordiger van Saab wel verantwoordelijk voor het oplossen hiervan voor jou als klant (de afhandeling). Kortom zij zorgen dat het wordt opgelost en dat jij niet voor de kosten opdraait maar zij en het is idd hun probleem om dit weer te verhalen, dat is niet aan de (luie) consument, dat klopt. De constructiefout zelf is echter de schuld van de fabrikant en niet die van de dealer, de fabrikant heeft de dealer namelijk een ondeugdelijk product geleverd en zal de kosten gemoeid met het oplossen daarvan ook aan de dealer moeten vergoeden.Als de dealer zelf iets verkeerd heeft gedaan, waar het in dit geval op lijkt (de led bar niet goed terugbevestigd bij een reparatie) dan is dat ook niet de schuld van Saab maar van de dealer en in dat geval zou hij uit eigen zak moeten betalen (in beide gevallen dus niet de klant).postma schreef:@Sapphire,
Ik ben blij dat ik jouw dealer niet ben. Je hebt wel gelijk maar wat een woorden...postma schreef:Goh, ik wou dat het mijn auto was, dan wist ik het wel, ik zou tot het "gaatje" gaan en ik weet zeker dat het mij geen cent zou kosten.
Ik denk wel dat ik het begrijp, de dealer kan waarschijnlijk dit nergens verhalen en probeert het op de klant af te schuiven, nou een lekkere dealer dan, kielhalen die man
-
blue city
- Donateur (3x)

Even een weetje over LED bars. Je kunt het zien als dubbele beglazing, of de moderne LED straatverlichting. De binnenruimte wordt vaak luchtledig, of zelfs licht vacuum gemaakt (0,2Hg.) Bij dubbele beglazing gebruikt men ook vaak een inert gas (Argon) Dat om te voorkomen dat het gaat condenseren. Het minste of geringste beschadigingetje leidt er toe dat er "normale"lucht in de bar komt. Grof gezegd, een speldeprik is genoeg. Als je het lek gevonden hebt, vaak de (kit) rand, is het goed mogelijk dit te repareren. Gebruik hiervoor een goede kit, bv Sykaflex 221, en bij voorkeur geen siliconenkit. Dit gaat op een bepaald moment vergaan door de weersinvloeden Butyleenkit is ook een optie, maar in onervaren handen vaak een smeerboel. Goed drogen in een warme omgeving is een must, in dezelfde warme omgeving ook repareren
Overigens vraag ik me af welke IPcode er op de bars van Saab staat. Hierbij geldt hoe hoger het cijfer(bv65) hoe beter.
@John, dat LED niet warm wordt is een sprookje, pak maar eens het voetje beet van een LEDspot.
-
Lady9-5NG
- Geregistreerd lid
Laatste nieuws: volgende week woensdag komt een schade-expert kijken naar mijn lekkende LED-bar, die inmiddels weer helemaal droog is. Meestal.
Wat moet ik daar nu weer mee?
Wat moet ik daar nu weer mee?
-
postma
- Donateur (5x)

Vlak voordat expert komt even de hogedrukspuit erop zetten.