Wat ga je rijden ná een Saab 9-5NG?
-
sabba
- Geregistreerd lid
Re: Wat ga je rijden ná een Saab 9-5NG?
Leuke discussie maar heb geen last van een leasecontractje dat maar 4 jaar loopt. Dus blijf nog jaren in de NG rijden. Tegen de tijd dat mijn NG er mee stopt zal alles wel electrisch zijn denk ik
-
Sander1337
- Geregistreerd lid
Ouder heeft hier een 2006 Outback 2.5i al 9 jaar in bezit en daar 260.000 km mee gereden, stopt nooit en in de sneeuw en op onverhard kan je het vergeten, niemand gaat je bijhouden.... Om de displays in de zelfde kleur te krijgen moet je op het bright knopje drukken. Wat betreft het schuifdak; in mijn 9-3 is dat een stuk luidruchtiger dan dat van de Outback. De afwerking van het dashboard is inderdaad niet te vergelijken bij dat van Saab maar dat is niet waar je zo'n auto voor koopt, een Subaru koop je voor de techniek en de betrouwbaarheid... Overigens wat ik zelf het enige minpunt in die Outback 2.5 vind is die versnellingsbak, die echt heel erg gemaakt lijkt voor off-road rijden en niet heel erg voor de weg, 4 versnellingen is daar gewoon te weinig.sweetspeed schreef:Ik zag hier ook de Subaru Outback voorbij komen maar dat kan ik jullie van harte afraden.
Na mijn 9-3 SS 1.8t heb ik in 2007 een Outback 2.5 automaat besteld, vooral omdat de mannen van TopGear er zo enthousiast over waren.
Wat een ellendige auto was dat zeg; hij had dan wel 175 pk maar er zat veel te weinig koppel in zodat de zowat antieke automaat constant terugschakelde. Het dashboard was slecht afgewerkt, zowat elke display heeft net even een andere kleur of lettertype. Geluidsisolatie beroerd (windgeruis en bij regen klinkt het alsof het hagelt). De remmen waren ver beneden peil..eerst heeft de garage om de 10K de remschijven moeten vervangen omdat ze steeds krom trokken (bleek achteraf aan de blokken te liggen) en in de Alpen heb ik meermaals met kokende en fadende remmen (niet leuk!) aan de kant gemoeten. Het schuifdak maakte al vanaf 90kmh zo'n herrie dat je het moest sluiten.
De nieuwe generatie Outback heeft een CVT automaat.....zal best effectief zijn maar daar hou ik nog minder van dus voor mij is de Outback een grote no-go.
-
Baasrijder
- Geregistreerd lid
Mannen van Top Gear maken inderdaad heel serieuze en objectieve autoreviews...
-
Marc_B204
- Donateur (2x)

Ik zou voor de XF gaan, inderdaad vanwege stijl, klasse, onderscheidend vermogen en exclusiviteit. Volvo: absoluut helemaal nóóit! Waarom niet? Weet ik eigenlijk zelf niet eens. Vind het niks, misschien komt het omdat mijn ex-schoonvader de overstap van Saab naar Volvo maakte.......
Zelfs het 5-cilinder geluid waar iedereen altijd zo de mond vol van heeft kan mij niet bekoren. Dan liever een BMW 6-in-lijn.
En ja, jammer dat de grens tussen D en E-segment een beetje vervaagt. Renault, Ford, Opel, Citroën, Peugeot, Honda, Toyota, zelfs Mitsubishi met de Sigma, allemaal hadden ze een model in het E-segment maar die werden zo slecht verkocht dat ze die modellen schrapten en hun D-segmenters een beetje optilden.
Denk trouwens dat de huidige Mondeo bijvoorbeeld net zo groot (of misschien zelfs wel langer en breder) is dan de Scorpio om maar wat te noemen.
Ach, die Scorpio, met zijn 2.9 V6 12-klepper waar maar 143 pk vanaf kwam. Vond het meer hebben dan een Omega.
Een 5-serie reed toentertijd 1000 keer beter maar achterin een Scorpio kon je tenminste wel fatsoenlijk zitten.
Tja, er is veel veranderd in autoland. en of het er leuker op wordt: nee, vind van niet. Met al die rare cross-overs en elektrische aandrijving. Auto's die eruit zien als off-roaders, terwijl je er het terrein helemaal niet mee in kan. En dat wordt dan nog veel verkocht ook. Vreemd.
Doe mij maar een lekkere grote sedan.
Zelfs het 5-cilinder geluid waar iedereen altijd zo de mond vol van heeft kan mij niet bekoren. Dan liever een BMW 6-in-lijn.
En ja, jammer dat de grens tussen D en E-segment een beetje vervaagt. Renault, Ford, Opel, Citroën, Peugeot, Honda, Toyota, zelfs Mitsubishi met de Sigma, allemaal hadden ze een model in het E-segment maar die werden zo slecht verkocht dat ze die modellen schrapten en hun D-segmenters een beetje optilden.
Denk trouwens dat de huidige Mondeo bijvoorbeeld net zo groot (of misschien zelfs wel langer en breder) is dan de Scorpio om maar wat te noemen.
Ach, die Scorpio, met zijn 2.9 V6 12-klepper waar maar 143 pk vanaf kwam. Vond het meer hebben dan een Omega.
Een 5-serie reed toentertijd 1000 keer beter maar achterin een Scorpio kon je tenminste wel fatsoenlijk zitten.
Tja, er is veel veranderd in autoland. en of het er leuker op wordt: nee, vind van niet. Met al die rare cross-overs en elektrische aandrijving. Auto's die eruit zien als off-roaders, terwijl je er het terrein helemaal niet mee in kan. En dat wordt dan nog veel verkocht ook. Vreemd.
Doe mij maar een lekkere grote sedan.
-
Baasrijder
- Geregistreerd lid
Kan het niet laten hier meteen weer overheen te gaan met mijn credo:
Als het geen Saab kan zijn, dan een Volvo!!
On-topic: http://www.autoweek.nl/nieuws/34068/dit ... -volvo-s90
Als het geen Saab kan zijn, dan een Volvo!!
On-topic: http://www.autoweek.nl/nieuws/34068/dit ... -volvo-s90
-
tedk
- Geregistreerd lid
ok ok ok
Ik ben nog hopelijk HEEEEELLLLLLLLL ver van een andere auto ben en voor velen van jullie zal het vloeken in de kerk zijn,maar toch....
Kijk hier eens naar:
http://www.renault.nl/showroom/personen ... rnette.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
Mooi! Luxe (bijna up to parmet de9-5) en stijlvol en vooral.... geen BMW ofAUDI!
Ik ben nog hopelijk HEEEEELLLLLLLLL ver van een andere auto ben en voor velen van jullie zal het vloeken in de kerk zijn,maar toch....
Kijk hier eens naar:
http://www.renault.nl/showroom/personen ... rnette.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
Mooi! Luxe (bijna up to parmet de9-5) en stijlvol en vooral.... geen BMW ofAUDI!
-
Baasrijder
- Geregistreerd lid
Fraaie wagen, maar je zakt dan toch weer van E-segmenter naar een D-segmenter... 
-
gudmundje
- Donateur

Vreemde naamkeuze. Hopelijk krijg je er ééntje bij want de reputatie van het huis kennende ga je die hard nodig hebbentedk schreef:ok ok ok
Kijk hier eens naar:
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
over vloeken in de kerk en naar een lager segment over gaan gesproken:
sinds een paar weken rijd ik (ook) in een Citroën Xantia Plus.
i don't give a shit...
sinds een paar weken rijd ik (ook) in een Citroën Xantia Plus.
i don't give a shit...
-
LAJET
- Donateur

Helemaal geen verkeerde auto, zo'n Xantia!
Ik heb leren rijden met zo eentje, 1.8i 16V...supertoffe auto
En dan mijn allereerste eigen wagen was een Citroën Xantia 2.0i 16V Activa en die ging beestig hard te bocht om! En op de limiet overstuur ipv onderstuur
Ik doe wel regelmatig eens testritjes met sportieve opgestelde wagens...BMW Z4, Aero's met hirsch ophanging, XWD, BMW X-drive met M-pack, vanalles en nog wat...maar zo'n activa heeft toch de hoogste gripgrens hoor en dat op ielige michelin sports 205/60 R15! Ik heb me altijd afgevraagd waarom Citroën die stunt niet opnieuw heeft overgedaan, te kostelijk volgens mij (13! veerbollen + extra stabilisatorstangen in zo'n activa
)
https://www.youtube.com/watch?v=2v1CF_fY4nE" onclick="window.open(this.href);return false;
Bekend filmpje dat toont welke bochtsnelheden zo'n activa aankan!
https://www.youtube.com/watch?v=09-C33SrJi8" onclick="window.open(this.href);return false;
Grip, grip, grip... en overstuur
!
Ik heb leren rijden met zo eentje, 1.8i 16V...supertoffe auto
En dan mijn allereerste eigen wagen was een Citroën Xantia 2.0i 16V Activa en die ging beestig hard te bocht om! En op de limiet overstuur ipv onderstuur
Ik doe wel regelmatig eens testritjes met sportieve opgestelde wagens...BMW Z4, Aero's met hirsch ophanging, XWD, BMW X-drive met M-pack, vanalles en nog wat...maar zo'n activa heeft toch de hoogste gripgrens hoor en dat op ielige michelin sports 205/60 R15! Ik heb me altijd afgevraagd waarom Citroën die stunt niet opnieuw heeft overgedaan, te kostelijk volgens mij (13! veerbollen + extra stabilisatorstangen in zo'n activa
https://www.youtube.com/watch?v=2v1CF_fY4nE" onclick="window.open(this.href);return false;
Bekend filmpje dat toont welke bochtsnelheden zo'n activa aankan!
https://www.youtube.com/watch?v=09-C33SrJi8" onclick="window.open(this.href);return false;
Grip, grip, grip... en overstuur
-
Funky Dude
- In memoriam †
Wat ga je rijden ná een Saab 9-5NG?
DIT:

DIT:

-
iluvsanela
- Donateur (2x)

Cool, de rolbeugel is standaard 
-
Hans9-5
- Geregistreerd lid
Itedk schreef:ok ok ok
Kijk hier eens naar:
Ik ben van SAAB 9-5 Estate naar Renault Megane Cabrio overgestapt een jaar of 3 geleden, heb nog geen problemen gehad buiten een ruitenmotor.
Gezien een maat eigenaar is van de Renault garage heb ik al eens kunnen proeven van de nieuwe Talisman en de Megane
Ik kan je alleen maar aanraden eens te gaan kijken, ruiken en voelen. De Megane zal je waarschijnlijk nog niet kunnen rijden tot na het salon van BXL, maar hij is mooi, evenals de Talisman. EEn beetje Passat, Alfa enz.
Wel was ik niet te spreken over de verstelbare schokdempers met 4-wiel sturing in de Espace en de Talisman (Inetial Paris). Misschien een kwestie van smaak of gevoel.
-
jgvdv
- Donateur

Solide en Frans gaat niet samen , ja nieuw is alles mooi maar na een ton rammelt alles je tegemoet