9-5NG. The End.
-
Tjøørd
- Donateur (6x)

Re: 9-5NG. Naar de RDW voor import.
Alles is mooier in Nederland, zelfs dezelfde Saab 
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Ja die graad heb ik ook wel, cum laude denk ik. Gisteraaf al gekeken en vanochtend weer. Nog niks te zien...Ewout schreef: ↑ma 15 mar, 2021 22:21Best kans dat je morgen einde dag via DigiD al je kenteken kunt zien (voor het geval je dezelfde graad in nerdyness hebt behaald als ik).
Laast uitgegeven kenteken K-718-VR, hmmm zal wel een K kenteken worden dus.
Tja, had geen zin om de goedkoopste pomp te zoeken. Shell tankstation in Kapellen (B) waar ik normaal tank doet de V-Power 1.571 per liter.Efraim schreef: ↑ma 15 mar, 2021 22:33...PS: 1.83,9 voor een liter benzine, misdadig.
Scheelt alweer 27 cent per liter en komt uit op een "besparing" van 17 euro per tankbeurt van 65 liter
Oooh ja die staat ook nog op de oprit. Gisteraaf contact gehad met iemand uit de Oekraïneschuimkraag schreef: ↑ma 15 mar, 2021 23:30Congrats,hele mooie vervanger voor de TTid.............
Thx!Sonab schreef: ↑di 16 mar, 2021 9:43Een beauty!
-
gudmundje
- Donateur

Welke gebreken werden door de Belgische keuring vastgesteld ? Er zijn hier een aantal keuring stations met echte mieren neukers.... kreeg je dezelfde opmerking bij Rdw ?
ps: kleur is echt mooi met de zon erop!
ps: kleur is echt mooi met de zon erop!
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Er stond 1 opmerkingen op het Belgisch keuringsbewijs "STOPLICHTEN: lichtbron is defect of ontbreekt". Ik schat een lampje kapot.
Geen enkele opmerking bij de RDW die pakken gewoon die keuringsdatum over en de auto is dan APK gekeurd tot 26 december 2021.

Geen enkele opmerking bij de RDW die pakken gewoon die keuringsdatum over en de auto is dan APK gekeurd tot 26 december 2021.

-
gudmundje
- Donateur

niks dus... ik kreeg onlangs na 5e keuring ineens de opmerking dat de standlichten niet werken...
-
Vincent9-3
- Donateur

Mooie wagen! Grappig detail dat je het reservewiel en gereedschap thuis liet. Op de COC staat toch ook de lege massa? Of waarom wegen ze?
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Ja gewicht staat op COC, maar ik heb al gehad dat ze toch wegen ondanks dat ik een COC bij had en dan wil ik zo laag mogelijk uitkomen.
Dit was mijn 10e keer bij de RDW voor import...
Dit was mijn 10e keer bij de RDW voor import...
-
Vincent9-3
- Donateur

Ah ja! Ik heb geen idee of ervaring met importeren daarom was ik benieuwd haha! Pakken ze dan het gewicht van de COC alsnog? De massa leeg op de Saab 9-3KG cabriolet is volgens mij op het COC net onder 1350 kg (1998-2000) maar op kenteken volgens mij allemaal net erboven, dus weer een wegebelastingklasse hoger
-
schuimkraag
- Donateur

Ach als de Oekranier de prijs betaald die jij wil is het toch best en mocht je de 9-5 over een paar jaar zat zijn,laat het me dan wetenVyv schreef: ↑di 16 mar, 2021 10:47....
Oooh ja die staat ook nog op de oprit. Gisteraaf contact gehad met iemand uit de Oekraïne![]()
...
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Kenteken was maandagavond nog niet uitgeven, dinsdagavond wel! Het is K-...-VT geworden en gelukkig ook kleur bruin op kenteken. Jammer geen TV op het einde == TurboVyv (net als mijn c900 RA). Dan maar VyvTurboVyv schreef: Ja die graad heb ik ook wel, cum laude denk ik. Gisteraaf al gekeken en vanochtend weer. Nog niks te zien...
Laast uitgegeven kenteken K-718-VR, hmmm zal wel een K kenteken worden dus.
Nu de PostNL app aan checken het maar kentekenbrief is nog niet onderweg, zal voor donderdag zijn. Vrijdag platen drukken
EDIT:
Zie net dat het ledig gewicht uitkomt op 1905kg, en dat is 1 gewichtsklasse hoger dan ik gehoopt had
Even COC nalezen en daarop staat 2005kg als "mass of vehicle in running order", dus ze trekken er 100kg af voor sapjes en vloeistoffen en dan komen we op 1905kg. Weer een gevalletje corona kilo's
-
jelger
- Geregistreerd lid
Interessant om te zien dat Oak dus als bruin wordt geregistreerd. Ik had dat van de RDW kleuren set wel onder Beige geschaard.
Van de 503 9-5NGs in NL zijn er nu 16 "bruin" en 15 "beige"
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Ik had het er nog even over met de keurmeester, dat ik geen grijs op kenteken wil. "Nee nee...", zei hij, "...ik neem het over van COC".
Me happy!

Me happy!

-
Ewout
- Donateur (5x)

Maar mijn ervaring vorig jaar in Zwijndrecht was dat er geen beige meer wordt geregistreerd. De kleur is niet meer te kiezen. Daardoor werd mijn nota bene Smoke BEIGE 9-5 als grijs geregistreerd.jelger schreef: ↑wo 17 mar, 2021 12:22Interessant om te zien dat Oak dus als bruin wordt geregistreerd. Ik had dat van de RDW kleuren set wel onder Beige geschaard.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Ah verhelderend. Ik ga eens door het bestand akkeren om die beiges dan na te trekken. Dat betekent ook dat het er niet meer dan die 15 zullen worden.
Misschien iets met lichtval?
Mooi. Tja, grijs en grijs. Dat is 50% van het NG bestand, en daar zou bij gebrek aan Beige dan de Oak ook automatisch onder vallen - zou ik denken. Maar wel apart dat dit in België als bruin wordt gezien.Vyv schreef: ↑wo 17 mar, 2021 12:30Ik had het er nog even over met de keurmeester, dat ik geen grijs op kenteken wil. "Nee nee...", zei hij, "...ik neem het over van COC".
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Ook mij smoke beige TTiD, geïmporteerd 01-2017 heeft grijs op kenteken.
Ik heb niet het idee dat er veel Belgisch op het COC staat, ene Svensson uit Trollhattan heeft het formulier opgesteld/ondertekend?
Ik heb niet het idee dat er veel Belgisch op het COC staat, ene Svensson uit Trollhattan heeft het formulier opgesteld/ondertekend?