Velgen en winterbanden

2010-2012
Plaats reactie
nako
Geregistreerd lid

Velgen en winterbanden

Bericht door nako » vr 10 aug, 2012 20:57

Terwijl het nog erg lekker weer is, is nako al weer zoekende naar een leuk setje LM voor de winter.
Ik houd niet van bandenwisselen, dus zoek een compleet setje.
Nou heb ik erg veel zin in de 20 inch Hirsch velgen (in "de aanbieding") voor 1200 ex, maar dit is 20 inch.
Nu heb ik 19 inch en 245 zomerbanden.

Is 20 inch in combinatie met 255 winterbanden af te raden ( te breed etc)?

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Velgen en winterbanden

Bericht door Steve-O » za 11 aug, 2012 0:59

Een smallere band heeft altijd meer tractie in de sneeuw. Maar wat voor keuze heb je in 20 inch winterbanden?

tecks
Geregistreerd lid

Bericht door tecks » za 11 aug, 2012 9:15

Kun je ze dan niet beter deze kopen? Is dan wel 19" maar daar kun je tenminste normale winterbanden voor krijgen.

Afbeelding

Ik heb zelf dezeeronder gezet en vind dit echt een van de beste sets voor de 9-5NG. Ook 19" dus.

Afbeelding

portengen
Geregistreerd lid

Bericht door portengen » za 11 aug, 2012 9:31

Die bovenste gaan niet werken, lijken mij de oude steek en zijn bedoeld voor de 9-3 (dus die passen niet op de nieuwe 9-5).

Je zou natuurlijk wel een setje Aero velgen kunnen nemen, die zijn ook 19 inch.

Ik moet zeggen dat ik, tot mijn verbazing, het rijcomfort met de 19 inch velgen beter vindt dan met de 17 inch

nako
Geregistreerd lid

Bericht door nako » za 11 aug, 2012 23:39

voor de aero velgen van J en D heb ik een offerte liggen van circa 2300 exclusief BTW.
winterbanden voor 20 inch zijn er van michelin en pirelli en qua prijs maakt het weinig uit of je een r19 of r20 pakt
Ik vind die hirsch velg zo mooi en kom je weinig tegen. De aero velgen zie je vaker (wel mooi trouwens) en de ALU105 heb ik er nu onder liggen icm zomerbanden.
Enige twijfel heb ik over 20". zou het veel verschil maken met 19"?

tecks
Geregistreerd lid

Bericht door tecks » zo 12 aug, 2012 11:52

nako schreef:Enige twijfel heb ik over 20". zou het veel verschil maken met 19"?
Jij hebt toch een 2.8 V6 met drivesense onderstel? Dan denk ik dat het niet veel verschil zal maken.

nako
Geregistreerd lid

Bericht door nako » wo 22 aug, 2012 17:44

helaas al weer achterhaald. Hirsch velgen niet meer als set voorradig

nako
Geregistreerd lid

Bericht door nako » do 13 sep, 2012 21:32

Nou weer wel (kreeg mailtje vanuit HIRSCH). Heb enkel net een 2e hands 18 inch velgensetje met winterbandjes op de kop getikt. Dus voor de liefhebbers,,,,,slecht 4000 euri's

Plaats reactie