Winterbanden: welke maat
-
Parallel
- Geregistreerd lid
Winterbanden: welke maat
Beste Saabfourmmers,
een collega van mij rijdt in een mooie 9-5 NG met 17 inch lichtmetaal. Nu wil hij misschien winterbanden monteren van zijn vorige 9-5, die zijn 195-65-15. Zou dat kunnen?
een collega van mij rijdt in een mooie 9-5 NG met 17 inch lichtmetaal. Nu wil hij misschien winterbanden monteren van zijn vorige 9-5, die zijn 195-65-15. Zou dat kunnen?
-
robertw
Re: Winterbanden: welke maat
nope.. dat gaat niet passen. ook niet andersom
zoals je aangeeft heeft hij op de NG 17" wielen, de oude 9-5 heeft 15".. dus je komt in omtrekt 2" (dus 5,08 cm).
/rw
zoals je aangeeft heeft hij op de NG 17" wielen, de oude 9-5 heeft 15".. dus je komt in omtrekt 2" (dus 5,08 cm).
/rw
-
Funky Dude
- In memoriam †
Wordt er niet bedoeld of de velgen van de oude op de NG passen?
-
Parallel
- Geregistreerd lid
dank voor de snelle reacties.
EDIT
Ben benieuwd of iemand het zeker weet, moet ik meer info over de velgen achterhalen?
EDIT
Ik denk inderdaad dat we het in deze hoek moeten zoeken?ZSR schreef:Iets met 5x112 versus 5x110? Spring bouten?
Ben benieuwd of iemand het zeker weet, moet ik meer info over de velgen achterhalen?
-
viggentroll321
- Donateur

Als je nu eens duidelijk schrijft wat je bedoelt,............ banden? velgen? velgen+banden? dan kunnen we misschien een goed antwoord geven. 
-
Parallel
- Geregistreerd lid
aha, ik heb het een beetje warrig omschreven: als volgt:
Mijn collega heeft stalen velgen, 15 inch, met winterbanden die de maat 195-65-15 hebben. Deze komen van zijn 9-5OG.
Hij rijdt een 9-5NG met lichtmetaal 17 inch met zomerbanden.
Hij wil nu de stalen velgen van 15 inch inclusief winterbanden, die al om de stalen velgen liggen, onder de 9-5 NG monteren.
Oftewel is de vraag: passen 15 inch stalen velgen van de 9-5OG op de 9-5NG?
Mijn collega heeft stalen velgen, 15 inch, met winterbanden die de maat 195-65-15 hebben. Deze komen van zijn 9-5OG.
Hij rijdt een 9-5NG met lichtmetaal 17 inch met zomerbanden.
Hij wil nu de stalen velgen van 15 inch inclusief winterbanden, die al om de stalen velgen liggen, onder de 9-5 NG monteren.
Oftewel is de vraag: passen 15 inch stalen velgen van de 9-5OG op de 9-5NG?
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
hangt zoals eerder gezegd van de steekmaat af. verder is de diameter van de remschijven ook wel belangrijk, denk ik. want als die (veel) groter zijn dan die van de OG9-5, kon het wel eens komen te wezen dat de 15-inchers niet passen, ondanks dat de steekmaat eventueel wel goed is.
-
gudmundje
- Donateur

Neen dat past niet. Ik had die ook nog voor mijn vorige 9-5 maar kan ze dus niet gebruiken op de nieuwe
Heerlijke smalle winterbandjes op stalen velg. Geen zicht. maar wat een plezier om door de sneeuw mee te rijden
Heerlijke smalle winterbandjes op stalen velg. Geen zicht. maar wat een plezier om door de sneeuw mee te rijden
-
viggentroll321
- Donateur

tot BJ 2010 is de steek 5x110 en daarna steek 5x120 en ik denk ook inderdaad dat je met je remschijven niet weg komt,maar dat weet ik niet zeker, hij moet in ieder geval steekmaatadapters gebruiken.
succes
succes
-
Injectie
- Moderator
17" is het kleinste wat op een 9-5ng past. Had er vandaag een voor me hangen met wintersloffen in de maat 245/40-19 en daarachter een mooie set brembo's.
-
nako
- Geregistreerd lid
En ik maar denken dat het setje uit 4 remschijven bestond.......
19 inch mensen!! Geen consessies! Kleiner dan 18" staat echt niet.
19 inch mensen!! Geen consessies! Kleiner dan 18" staat echt niet.