Afspeelvolgorde iPod

2010-2012
Gebruikersavatar
dpdietvorst
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Afspeelvolgorde iPod

Bericht door dpdietvorst » ma 08 jul, 2013 18:09

L.S.

Bij het installeren van en spelen met features van de 9-5 viel het me op dat de audio muziek categoriseert van A t/m Z. Dit geldt voor zowel de HDD als de iPod classic. Nu bedoel ik niet de lijst van albums of artiesten, maar de nummers in albums. Voor onafhankelijke nummers is dit niet zo'n probleem, voor mix-cd's is het irritant. In mijn vorige auto, een V70 gebeurde dit ook voor wat betreft de iPod, ik kon dit echter bypassen door een afspeellijst te creëren in iTunes en deze dus over te zetten op de iPod. De mix-cd's werden dan wel in de juiste (lees zoals het op de cd staat) volgorde afgespeeld. Dat werkt hier echter niet.
Het gekke is, met een iPhone5 heb ik er geen last van. Om in plaats van de iPod de iPhone te gebruiken is geen oplossing, het geheugen van de phone is ontoereikend voor de hoeveelheid muziek die ik heb en mee wil nemen.
Ik heb al gezocht in de gebruiksaanwijzing van de 9-5, maar tref geen antwoord.

Is iemand hier mee bekend? Voor de duidelijkheid; het betreft het systeem met navigatie, echter geen Harman Kardon.

B.v.d.

Gebruikersavatar
johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Afspeelvolgorde iPod

Bericht door johnb52 » ma 08 jul, 2013 18:44

Is de ipod voorzien van de nieuwste software?

Gebruikersavatar
dpdietvorst
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Afspeelvolgorde iPod

Bericht door dpdietvorst » ma 08 jul, 2013 21:14

Hij ligt herhaaldelijk aan de computer, da's ook een Apple, dus detecteert automatisch. Ga hier wel van uit, maar check het voor de zekerheid wel even. Met verouderde software kan dit probleem optreden?

Gebruikersavatar
johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Afspeelvolgorde iPod

Bericht door johnb52 » ma 08 jul, 2013 21:20

Zou kunnen.

Maar wellicht is daar geen recente software voor?
En een andere music player erop zetten?

koenalmelo
Geregistreerd lid

Re: Afspeelvolgorde iPod

Bericht door koenalmelo » ma 08 jul, 2013 21:21

Welke ipod is het ?

Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Afspeelvolgorde iPod

Bericht door Tubbe » ma 08 jul, 2013 21:41

Is het logisch om het probleem bij de iPod te zoeken? Daar komen nog wel eens updates van, van de SAAB 9-5NG maar bar weinig...

Gebruikersavatar
johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Afspeelvolgorde iPod

Bericht door johnb52 » ma 08 jul, 2013 21:44

Misschien.

Omdat de iPhone het wel kan

Gebruikersavatar
Michel Annink
Geregistreerd lid

Re: Afspeelvolgorde iPod

Bericht door Michel Annink » ma 08 jul, 2013 21:55

Ligt aan de software in het entertainmentsysteem van de auto. Ik heb daar destijds een heel verhaal via de dealer en de product manager van Saab (toen ze dus nog niet failliet waren) over gehad en de conclusie was dat dit "volgens specificatie" werkte. Men was het met me eens dat het wel enigszins vreemd was, maar kon/wilde er niks aan doen. Heb soortgelijke klachten over het entertainmentsysteem van de 9-4X gehoord.
Ik heb de allerlaatste softwareversie en het verschijnsel bestaat nog steeds. Overigens wordt de volgorde wel netjes gerespecteerd met gewone CDs en met muziek op een USB stick.

Gebruikersavatar
johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Afspeelvolgorde iPod

Bericht door johnb52 » ma 08 jul, 2013 22:47

Raar dat de iphone dan wel normaal afspeelt, maar de ipod niet :?

Gebruikersavatar
dpdietvorst
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Afspeelvolgorde iPod

Bericht door dpdietvorst » di 09 jul, 2013 19:56

Of het zo raar is bij SAAB, ik weet het niet, Volvo had het ook.
Nu ik er bij na denk, de iPhone had ik alleen voor een test van het audiosysteem aangesloten tijdens de proefrit, toen bediende ik de muziek op de iPhone in plaats van via het 9-5 audio menu. Mogelijk is dat het verschil. Iets dergelijks lukt niet met de iPod classic, die is, wanneer aangesloten, niet meer via de knoppen op het apparaat zelf te bedienen. Vreemde is dat de Volvo "afspeellijsten" respecteerde in hun volgorde en de SAAB niet. De HDD doet precies hetzelfde. Ik vind het gek, waarom abc als de muziek niet op die manier op de iPod staat. Maar ik ben dan ook een computerleek (ctrl alt del is wat ik goed begrijp).

Dank allen voor het meedenken.

Gebruikersavatar
dpdietvorst
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Afspeelvolgorde iPod

Bericht door dpdietvorst » di 09 jul, 2013 19:57

Voor de rest overigens een top automobiel! Ik zie het meer als een kunstwerk, jammer dat mijn woonkamer niet wat groter is, anders stond ie binnen....

Gebruikersavatar
dpdietvorst
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Afspeelvolgorde iPod

Bericht door dpdietvorst » di 09 jul, 2013 21:13

Alles via iTunes ge-update (meest recente versie was al op iPod geïnstalleerd), enkele instellingen op de iPod veranderd (no big deals), maar geen verschil. Het blijft abc. Hmmmmmmm....

Gebruikersavatar
johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Afspeelvolgorde iPod

Bericht door johnb52 » di 09 jul, 2013 21:51

Kan je er ook een andere afspeel-app op zetten?

Of bestaan die niet voor deze ipod?

Gebruikersavatar
dpdietvorst
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Afspeelvolgorde iPod

Bericht door dpdietvorst » vr 12 jul, 2013 22:12

Ehr........afspeelapp?
Explain please?

Gebruikersavatar
johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Afspeelvolgorde iPod

Bericht door johnb52 » vr 12 jul, 2013 23:01

https://itunes.apple.com/nl/app/cartune ... 08192?mt=8" onclick="window.open(this.href);return false;

Zoiets?

Gebruik zelf een Android device, dus geen ervaring daarmee.

Plaats reactie