Afspeelvolgorde iPod
-
dpdietvorst
- Donateur (2x)

Afspeelvolgorde iPod
L.S.
Bij het installeren van en spelen met features van de 9-5 viel het me op dat de audio muziek categoriseert van A t/m Z. Dit geldt voor zowel de HDD als de iPod classic. Nu bedoel ik niet de lijst van albums of artiesten, maar de nummers in albums. Voor onafhankelijke nummers is dit niet zo'n probleem, voor mix-cd's is het irritant. In mijn vorige auto, een V70 gebeurde dit ook voor wat betreft de iPod, ik kon dit echter bypassen door een afspeellijst te creëren in iTunes en deze dus over te zetten op de iPod. De mix-cd's werden dan wel in de juiste (lees zoals het op de cd staat) volgorde afgespeeld. Dat werkt hier echter niet.
Het gekke is, met een iPhone5 heb ik er geen last van. Om in plaats van de iPod de iPhone te gebruiken is geen oplossing, het geheugen van de phone is ontoereikend voor de hoeveelheid muziek die ik heb en mee wil nemen.
Ik heb al gezocht in de gebruiksaanwijzing van de 9-5, maar tref geen antwoord.
Is iemand hier mee bekend? Voor de duidelijkheid; het betreft het systeem met navigatie, echter geen Harman Kardon.
B.v.d.
Bij het installeren van en spelen met features van de 9-5 viel het me op dat de audio muziek categoriseert van A t/m Z. Dit geldt voor zowel de HDD als de iPod classic. Nu bedoel ik niet de lijst van albums of artiesten, maar de nummers in albums. Voor onafhankelijke nummers is dit niet zo'n probleem, voor mix-cd's is het irritant. In mijn vorige auto, een V70 gebeurde dit ook voor wat betreft de iPod, ik kon dit echter bypassen door een afspeellijst te creëren in iTunes en deze dus over te zetten op de iPod. De mix-cd's werden dan wel in de juiste (lees zoals het op de cd staat) volgorde afgespeeld. Dat werkt hier echter niet.
Het gekke is, met een iPhone5 heb ik er geen last van. Om in plaats van de iPod de iPhone te gebruiken is geen oplossing, het geheugen van de phone is ontoereikend voor de hoeveelheid muziek die ik heb en mee wil nemen.
Ik heb al gezocht in de gebruiksaanwijzing van de 9-5, maar tref geen antwoord.
Is iemand hier mee bekend? Voor de duidelijkheid; het betreft het systeem met navigatie, echter geen Harman Kardon.
B.v.d.
-
dpdietvorst
- Donateur (2x)

Re: Afspeelvolgorde iPod
Hij ligt herhaaldelijk aan de computer, da's ook een Apple, dus detecteert automatisch. Ga hier wel van uit, maar check het voor de zekerheid wel even. Met verouderde software kan dit probleem optreden?
-
johnb52
- Donateur (7x)

Re: Afspeelvolgorde iPod
Zou kunnen.
Maar wellicht is daar geen recente software voor?
En een andere music player erop zetten?
Maar wellicht is daar geen recente software voor?
En een andere music player erop zetten?
-
koenalmelo
- Geregistreerd lid
Re: Afspeelvolgorde iPod
Welke ipod is het ?
Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk
Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Re: Afspeelvolgorde iPod
Is het logisch om het probleem bij de iPod te zoeken? Daar komen nog wel eens updates van, van de SAAB 9-5NG maar bar weinig...
-
Michel Annink
- Geregistreerd lid
Re: Afspeelvolgorde iPod
Ligt aan de software in het entertainmentsysteem van de auto. Ik heb daar destijds een heel verhaal via de dealer en de product manager van Saab (toen ze dus nog niet failliet waren) over gehad en de conclusie was dat dit "volgens specificatie" werkte. Men was het met me eens dat het wel enigszins vreemd was, maar kon/wilde er niks aan doen. Heb soortgelijke klachten over het entertainmentsysteem van de 9-4X gehoord.
Ik heb de allerlaatste softwareversie en het verschijnsel bestaat nog steeds. Overigens wordt de volgorde wel netjes gerespecteerd met gewone CDs en met muziek op een USB stick.
Ik heb de allerlaatste softwareversie en het verschijnsel bestaat nog steeds. Overigens wordt de volgorde wel netjes gerespecteerd met gewone CDs en met muziek op een USB stick.
-
johnb52
- Donateur (7x)

Re: Afspeelvolgorde iPod
Raar dat de iphone dan wel normaal afspeelt, maar de ipod niet 
-
dpdietvorst
- Donateur (2x)

Re: Afspeelvolgorde iPod
Of het zo raar is bij SAAB, ik weet het niet, Volvo had het ook.
Nu ik er bij na denk, de iPhone had ik alleen voor een test van het audiosysteem aangesloten tijdens de proefrit, toen bediende ik de muziek op de iPhone in plaats van via het 9-5 audio menu. Mogelijk is dat het verschil. Iets dergelijks lukt niet met de iPod classic, die is, wanneer aangesloten, niet meer via de knoppen op het apparaat zelf te bedienen. Vreemde is dat de Volvo "afspeellijsten" respecteerde in hun volgorde en de SAAB niet. De HDD doet precies hetzelfde. Ik vind het gek, waarom abc als de muziek niet op die manier op de iPod staat. Maar ik ben dan ook een computerleek (ctrl alt del is wat ik goed begrijp).
Dank allen voor het meedenken.
Nu ik er bij na denk, de iPhone had ik alleen voor een test van het audiosysteem aangesloten tijdens de proefrit, toen bediende ik de muziek op de iPhone in plaats van via het 9-5 audio menu. Mogelijk is dat het verschil. Iets dergelijks lukt niet met de iPod classic, die is, wanneer aangesloten, niet meer via de knoppen op het apparaat zelf te bedienen. Vreemde is dat de Volvo "afspeellijsten" respecteerde in hun volgorde en de SAAB niet. De HDD doet precies hetzelfde. Ik vind het gek, waarom abc als de muziek niet op die manier op de iPod staat. Maar ik ben dan ook een computerleek (ctrl alt del is wat ik goed begrijp).
Dank allen voor het meedenken.
-
dpdietvorst
- Donateur (2x)

Re: Afspeelvolgorde iPod
Voor de rest overigens een top automobiel! Ik zie het meer als een kunstwerk, jammer dat mijn woonkamer niet wat groter is, anders stond ie binnen....
-
dpdietvorst
- Donateur (2x)

Re: Afspeelvolgorde iPod
Alles via iTunes ge-update (meest recente versie was al op iPod geïnstalleerd), enkele instellingen op de iPod veranderd (no big deals), maar geen verschil. Het blijft abc. Hmmmmmmm....
-
johnb52
- Donateur (7x)

Re: Afspeelvolgorde iPod
Kan je er ook een andere afspeel-app op zetten?
Of bestaan die niet voor deze ipod?
Of bestaan die niet voor deze ipod?
-
johnb52
- Donateur (7x)

Re: Afspeelvolgorde iPod
https://itunes.apple.com/nl/app/cartune ... 08192?mt=8" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoiets?
Gebruik zelf een Android device, dus geen ervaring daarmee.
Zoiets?
Gebruik zelf een Android device, dus geen ervaring daarmee.