HDD niet gevonden door PC

2010-2012
93paul
Geregistreerd lid

HDD niet gevonden door PC

Bericht door 93paul » do 25 jul, 2013 12:33

Hoi allen,

Ik probeer de HDD van de 9.5 NG te voorzien van nieuwe muziek. Ben inmiddels wel klaar met de beperkte selectie van de vorige eigenaresse...

Als ik mijn laptop echter via een USB kabel aansluit dan zie ik geen HDD te voorschijn komen. Tot nu toe geprobeerd:
- een ipod aansluiten; gaat prima, werkt perfect
- de telefoons uit het geheugen verwijderen; geen verandering
- een apple en een microsoft computer aansluiten; geen verschil, beiden vinden geen HDD

Iemand tips ??

Groet,

Paul

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: HDD niet gevonden door PC

Bericht door sb129h » do 25 jul, 2013 12:50

Contact auto staat aan? Radio aan?
(Ik kan een cameraatje aan m'n laptop hangen, maar zolang die niet aanstaat, ziet de laptop 'm niet...)

93paul
Geregistreerd lid

Bericht door 93paul » do 25 jul, 2013 14:40

ja en ja....

de laptop herkent ook mijn externe harddisk dus de usb poort van de PC werkt ook.

Nog meer tips en tricks ?

Paul

postma
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door postma » do 25 jul, 2013 14:44

Even informeren bij de dealer?

harolddevries
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door harolddevries » do 25 jul, 2013 15:30

Kan je ze niet via je iPod overzetten? Of via een USB stick?

dpdietvorst
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door dpdietvorst » do 25 jul, 2013 17:26

Moet de auto niet je computer herkennen en niet andersom? Op de middenconsole zit de knop om muziek over te zetten naar de auto. Als je deze indrukt, vindt de auto dan niet een harde schijf met inhoud waar het de benodigde formats op zal aantreffen? Ik heb het zelf nog niet geprobeerd (mijn voorganger heeft 25 jaar André voor me achtergelaten, dus ben al in polonaise door mijn auto gegaan en sindsdien ook geen café meer bezocht), maar ik had het idee dat het op die manier moet werken.

Retep
Geregistreerd lid

Bericht door Retep » do 25 jul, 2013 20:41

Alles verwijderen, alles op grote USB en de gegevens van de USB laten overzetten. Van pc gaat het volgens mij niet.

Michel Annink
Geregistreerd lid

Bericht door Michel Annink » do 25 jul, 2013 20:47

Je kunt volgens mij alleen muziek op de ingebouwde HDD zetten via een USB memory stick of uiteraard van CD (zowel gewone als CDs of DVDs met MP3 of WMA bestanden). Ik heb zelf niet geprobeerd om een losse harddrive via USB aan te sluiten, maar kan me voorstellen dat dit ook werkt.
Aansluiten van een computer aan de auto via USB lukt met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet.

gijsmondria
Geregistreerd lid

Bericht door gijsmondria » do 25 jul, 2013 23:32

Iemand al een linux systeem geprobeert, is een stuk minder kieskeurig in welk format de hdd is geformateerd.

93paul
Geregistreerd lid

Bericht door 93paul » vr 26 jul, 2013 9:35

We zijn er uit ! Dus voor iedereen die geen officiële handleiding heeft:

Nummers op een USB stick zetten,
In het USB slot steken
Op REC knop drukken en ze worden over gepompt !

Bedankt voor de tips !

Paul

tecks
Geregistreerd lid

Bericht door tecks » vr 26 jul, 2013 14:21

Let wel even op: als je het op een Apple geformatteerde USB stick doet krijg je alle titels dubbel op je 9-5 HDD. Ook is het niet handig om het vanaf CD's te doen. Ten eerste nemen die meer ruimte in dan MP3's en bovendien heb je bij de meeste CD's geen titels ter beschikking en heb je dus eindeloze rijen met Track 1, Track 1, Track 1 en dan zo verder met Track 2 etc.

Handigst is een kleine USB powered harddisk of een vette USB stick, die strak te formatteren naar FAT (fat32) en te zorgen dat alle nummers de juiste MP3 tags hebben. Op een mac moet je dan even zorgen dat de rommel die je Mac op die schijf plempt weggegooid wordt. (Kan makkelijk met een tooltje als cleanmymac). Dan loopt het allemaal vlekkeloos.

Het is niet mogelijk de harde schijf te benaderen vanaf een computer. Het Denso multimediasysteem zoekt naar externe schijven en kan zich niet zelf als externe schijf voordoen. Als dat wel zo was dan had ik al lang de navi kaarten op die schijf kunnen updaten.

postma
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door postma » vr 26 jul, 2013 14:34

Het Denso multimediasysteem zoekt naar externe schijven en kan zich niet zelf als externe schijf voordoen. Als dat wel zo was dan had ik al lang de navi kaarten op die schijf kunnen updaten.
Een goede beveiligings maatregel dan, om er voor ze zorgen dat er alleen maar originele navi kaarten erop te kunnen zetten, die vervolgens niet meer beschikbaar komen. ;-|+

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » za 27 jul, 2013 20:03

Die hdd is natuurlijk ergens in de auto te vinden en eruit te halen en aan een computer te hangen? Niemand die dat al heeft geprobeerd?

Michel Annink
Geregistreerd lid

Bericht door Michel Annink » zo 28 jul, 2013 21:56

Ik heb een elektronische versie van de 9-5NG Infotainment handleiding waar het hele verhaal uitvoerig in beschreven wordt.
Ik heb net een berichtje gestuurd aan een van de admins van Saabforum om te horen waar/hoe ik de PDF het beste kan uploaden. Zodra ie beschikbaar is laat ik het hier weten.

Michel Annink
Geregistreerd lid

Bericht door Michel Annink » di 30 jul, 2013 10:01

Dtroll schreef:Ik heb een elektronische versie van de 9-5NG Infotainment handleiding waar het hele verhaal uitvoerig in beschreven wordt.
Ik heb net een berichtje gestuurd aan een van de admins van Saabforum om te horen waar/hoe ik de PDF het beste kan uploaden. Zodra ie beschikbaar is laat ik het hier weten.
En het document is nu te downloaden op download/handleidingen/SAAB_9-5NG_Infotainment_NL.pdf. Let op- bestand is 15MB.

Plaats reactie