Bij warmte: afstaande LED-bar

2010-2012
Lady9-5NG
Geregistreerd lid

Bij warmte: afstaande LED-bar

Bericht door Lady9-5NG » ma 29 jul, 2013 9:20

Heeft iemand anders dit ook?
Als de 9-5 met de achterkant in de zon staat, lijkt het of de uiteinden vd horizontale LED-bar zo'n 4-5mm gaan afstaan. Als de achterkant uit de zon is, trekt het weer bij.
Uitzetting obv materiaalverschillen lijkt me vreemd. Daar hou je toch bij het ontwerpen rekening mee?
Nu is er wel een reparatie geweest, waarbij ik vermoed dat de LED-bar verwijderd moest worden om erbij te kunnen. Weet iemand of het (niet strak genoeg) terugzetten vd LED-bar een reeële oorzaak van dit schoonheidsfoutje kan zijn?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Jungleman
Geregistreerd lid

Re: Bij warmte: afstaande LED-bar

Bericht door Jungleman » ma 29 jul, 2013 14:11

je zou haast denken dat 'ze' ergens een moertje vergeten zijn waar de strip mee vast (zou kunnen) zit(ten).

Lady9-5NG
Geregistreerd lid

Bericht door Lady9-5NG » ma 29 jul, 2013 14:33

Jungleman schreef:je zou haast denken dat 'ze' ergens een moertje vergeten zijn waar de strip mee vast (zou kunnen) zit(ten).
Dat zou kunnen, aangezien er iets rammelt in de achterklep, als je deze beweegt, alsof er een moertje (of wat dan ook) los ligt. Viel ons zojuist op...

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » ma 29 jul, 2013 21:14

Je weet zeker dat het niet een extra optie is? Bijvoorbeeld uitklapbare spoiler bij 0 km/u? :D

Nee lijkt me gewoon niet goed vastgezet. Even de dealer om uitleg vragen.

Iemand met eenrecente WIS kan je ws wel vertellen hoe dit behoort vast te zitten.

Lady9-5NG
Geregistreerd lid

Bericht door Lady9-5NG » ma 29 jul, 2013 21:22

Tubbe schreef:Iemand met eenrecente WIS kan je ws wel vertellen hoe dit behoort vast te zitten.
Een recente wát..? Wat is een WIS?

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » ma 29 jul, 2013 21:24

Workshop Information (of Ingrid, als je m uit je hoofd leert ;)) system.

De bouwbeschrijving van je auto.

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » ma 29 jul, 2013 21:36

Ik dacht dat je nu al zo actief was hier dat je dat al wist ;-))), heb je toch weer wat geleerd.

Er zijn verschillende forummers met een versie van de WIS thuis. Er zijn er ook met serieuze werkplaats ervaring, zelfs oo 9-5NG's.

Lady9-5NG
Geregistreerd lid

Bericht door Lady9-5NG » ma 29 jul, 2013 21:40

Ah! Nee, die kende ik nog niet! Idd: weer wat geleerd! Ik wacht verdere reacties nog ff af!
Thanks!!

Retep
Geregistreerd lid

Bericht door Retep » di 30 jul, 2013 16:26

zojuist nagezien en mijn wagen vertoont het (nog) niet.

En de temperatuur hier in Umbrië is nochtans ook warm genoeg.

Alleen heb ik de indruk dat hij na het starten, niet echt vlot wil optrekken.

rene
Geregistreerd lid

Bericht door rene » di 30 jul, 2013 22:46

Hey Ingrid,

Ik heb er vandaag eens opgelet bij een 9-5.
Het lijkt alsof de buitenste bevestigingen niet ver genoeg naar buiten zitten waardoor die punten door materiaaluitzetting iets gaan vervormen waardoor het lijkt alsof het los zit. Jekan het ook iets bewegen.

Oplossing zou kunnen zijn de LED-bar demonteren in koude toestand en vervolgens een dotje raamkit op beidehoeken doen en het geheel weer monteren en goed laten drogen.

René.

Lady9-5NG
Geregistreerd lid

Bericht door Lady9-5NG » di 30 jul, 2013 22:51

Retep schreef:Alleen heb ik de indruk dat hij na het starten, niet echt vlot wil optrekken.
Wij hadden vandaag dat hij vlak na het starten niet wilde schakelen (automaat, en nee, hij stond niet in de manuele modus). Na uitzetten en weer opstarten ging het goed.

Lady9-5NG
Geregistreerd lid

Bericht door Lady9-5NG » di 30 jul, 2013 22:53

rene schreef: Oplossing zou kunnen zijn de LED-bar demonteren in koude toestand en vervolgens een dotje raamkit op beidehoeken doen en het geheel weer monteren en goed laten drogen.
Dank je, René, maarre... Raamkit? Wordt het nu al een klusbak? Als het "alleen maar" een constructiefoutje is, heb ik er wel vrede mee...

rene
Geregistreerd lid

Bericht door rene » di 30 jul, 2013 22:57

imdezwart schreef:
rene schreef: Oplossing zou kunnen zijn de LED-bar demonteren in koude toestand en vervolgens een dotje raamkit op beidehoeken doen en het geheel weer monteren en goed laten drogen.
Dank je, René, maarre... Raamkit? Wordt het nu al een klusbak? Als het "alleen maar" een constructiefoutje is, heb ik er wel vrede mee...
Haha, een klusbak. Ja soms blijf je met die auto's bezig... :D
Nee ff serieus: raamkit uit een kitspuitpatroon, wordt lekker hard. Ik ga er ook vanuit dat het een constructiefoutje is. Ik heb nog geen klachten verder hierover gehoord. Nu ben jij natuurlijk heul kritisch... :lol:

Fijne vakantie nog.

René.

Lady9-5NG
Geregistreerd lid

Bericht door Lady9-5NG » di 30 jul, 2013 23:00

Thanks!

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » wo 31 jul, 2013 12:01

Nooit opgemerkt. Ze geven 35 graden vrijdag. Ik zal de 9-5 eens lang in de zon zetten en dan kijken.

Van welk bouwjaar is jouw 9-5 ?

ps: met een kleine 10.000 geproduceerd is het toch een beetje een klassieker, dus klussen kan geen kwaad :-)

Plaats reactie