Kraakje

2010-2012
Plaats reactie
Retep
Geregistreerd lid

Kraakje

Bericht door Retep » wo 03 dec, 2014 17:05

Ik had lang de illusie dat deze saab kraakvrij ging blijven, helaas :evil:

In de linker voorstijl duikt bij elke oneffenheid een kraakgeluid op.

Heeft iemand hiermee ervaring en, beter nog, heeft iemand dit opgelost? En hoe dan wel?

gudmundje
Donateur
Donateur

Re: Kraakje

Bericht door gudmundje » wo 03 dec, 2014 17:11

Opbergvakje links of echt voorstijl ?

Op hoeveel kms zit jij intussen ?

Retep
Geregistreerd lid

Bericht door Retep » wo 03 dec, 2014 17:13

Ik denk de voorstijl.

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » wo 03 dec, 2014 17:18

dan heb ik geen idee. Opbergvakje links van stuur kan rammelen denk ik. Is een lomp ding, ik vergeet dat iedere keer dicht te doen en voel et dan wel als ik uitstap :evil:

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » do 04 dec, 2014 13:52

Bij mij geen kraakjes, maar nu het koud is hoor ik 's morgens bij wegrijden een licht schurend geluid bij de voorwielen als ik stuurbewegingen maak (de bocht om ga dus). Het klinkt alsof er rubbers kraken.

Ook heb ik (heel) soms een harde "kloenk" als ik over een drempel rij. Maar de typische kraakgeluiden zoals die ook in de 9-3SS vaak voorkomen heb ik niet in de 9-5NG.

@Gudmundje: ik heb ook al meerdere keren mijn knie gestoten tegen het openstaande klepje (daar ligt mijn parkeerschijf annex ijskrabber).

tecks
Geregistreerd lid

Bericht door tecks » vr 05 dec, 2014 11:27

Bij mij kraakt vooral de middenconsole. De overgang van de console naar de voetenkuip kraakt over elkaar heen en het bakje in het midden kraakt af en toe.

Alhoewel ik behoorlijk allergisch ben voor dergelijke kraakjes kan ik de 9-5 dat best wel vergeven. Me stoten aan het vakje linksonder is me nog nooit gebeurd. Hoe vaak gebruik je dat überhaupt? Zeker met een ijskrabber erin (!).

@retep: Wat je even kunt doen is controleren of de overgang van het plafond naar de bekleding van de deurstijl wel goed vastzit. En hoeveel KM's zit je ondertussen? Ik op ca 145.000.

Retep
Geregistreerd lid

Bericht door Retep » vr 05 dec, 2014 11:56

86.789 km. dus blijkbaar aanzienlijk minder dan de meesten hier

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » vr 05 dec, 2014 12:16

Ik zit net over de 62.000 (ook lekker weinig nog dus).

@tecks: De ijskrabber heb ik inderdaad nog niet veel gebruikt, maar de parkeerschijf wel vaker. Dat is hetzelfde geval (handig souvenir uit Finland):

Afbeelding

kochje
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door kochje » vr 05 dec, 2014 18:07

Ik heb nu 163.000 KM en geen enkel kraak geluid.
Het vakje links vind ik wel goed; zitten mijn brillen in.

Plaats reactie