Winterbanden(set) 9-5 NG

2010-2012
Plaats reactie
Caramac
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Winterbanden(set) 9-5 NG

Bericht door Caramac » zo 14 dec, 2014 21:32

De temperatuur lijkt de komende periode nauwelijks boven de 6C graden te komen dus winterbanden bieden significant voordeel ... toch?
Afbeelding
Welke winterbandenset heb jij of ga jij onder je 9-5 NG laten schroeven (en waarop is de keuze van band en velg gebaseerd?)
Nb. Fotootje ter illustratie is altijd leuk.

dpdietvorst
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Winterbanden(set) 9-5 NG

Bericht door dpdietvorst » ma 15 dec, 2014 22:30

Pirelli Sottozero S2 op 19" turbines. Gisteren gemonteerd. Heb ze bij aanschaf van de auto verkregen.

EricH
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door EricH » ma 15 dec, 2014 23:41

Ze zijn er vorige week weer ondergegaan. 18 inch rotor velgen met michelin pilot alpine erom. Foto is van de aflevering afgelopen februari. Ook onder de sport sedan trouwens altijd michelin winterbanden.

Afbeelding

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door U-Poll » di 16 dec, 2014 10:31

18" ALU102 'Carve' velgen voor de winterbanden. Niet alleen vind ik ze erg mooi, ik wil ook dat de wintervelgen wat 'meer lucht en minder spaken' hebben dan de zomerdingen (19" turbines). Vanmiddag kijk ik even welk merk/type banden er precies op zitten, dat heb ik de garage laten beslissen.

Afbeelding

[Bekeken] Bridgestone Blizzak LM-25V

Spartacus
Geregistreerd lid

Bericht door Spartacus » di 16 dec, 2014 21:00

Hoi,

Hier dezelfde liggen als EricH, ook de michelin Pilot Alpine . Heb ze al 4 winters telkens op de 95NG liggen. Wonderbaarlijke banden. En een laag verbruik!!! ( 2.0Tid)
Heb vorige week een trip gemaakt naar Milaan . Ik had een verbruik over de 2200km van 5.3l per 100km.
Daar mogen vele andere merken eens naar kijken. :O:

Caramac
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Caramac » wo 17 dec, 2014 18:26

Hier is de winterbandenset uiteindelijk geworden: Carve velgen + Pirelli Sottozero 245/45 R18 run flat ... nu het winterse weer nog.

Afbeelding

Blijf me verbazen dat de elektronica "winterbanden gedetecteerd" en even later alle gegevens van bandendruk weergeeft.
Vind de Pirelli winterbanden overigens wel behoorlijk meezingen, even wennen waarschijnlijk aan het toch grovere profiel.

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » wo 17 dec, 2014 22:00

Past 17" eigenlijk onder een NG? Ik heb een tijdje terug een setje 17" velgen gekocht, steek bleek helaas 5x120 te zijn, nieuwe 9-5 dus, past niet onder mijn 2002 Aero. Jammer, want best leuke velgen...

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » wo 17 dec, 2014 22:25

Past wel (is ook OEM geleverd), maar staat wel erg ielig imo.. Ik vind die Carve velgen heel gaaf! Als ze die nou ook in 19" gemaakt zouden hebben.. Staat net wat beter dan 18 denk ik

Retep
Geregistreerd lid

Bericht door Retep » vr 19 dec, 2014 21:22

Ik rijdndus metbde zielige 17" standaard velgen. Ik heb 2 sets 1 winter en de meegeleverde zomerversie. Intussen wel 18" aangeschaft voor de zomer.

Plaats reactie