Sleutel 9-5NG wordt niet herkend

2010-2012
N207
Donateur
Donateur

Sleutel 9-5NG wordt niet herkend

Bericht door N207 » zo 25 jan, 2015 15:48

Sinds enige tijd komt het regelmatig voor de de 9-5NG de sleutel niet "herkent". Ik moet erg dicht bij de auto staan om te ont- en vergrendelen en als ik dan instap krijg in het display de melding: "sleutel niet geregistreerd" (of iets van die strekking). Ik kan dan niet starten. Als ik dan de sloten vergrendel en weer ontgrendel doet de auto het (meestal) wel. Andere keren gebeurt het dat ik even uitstap als de motor draait, om bijvoorbeeld even post in de bus te gooien. Ik heb de sleutel dan in mijn zak en als ik dan weer instap krijg ik ook die melding. De auto blijft dan wel gewoon lopen en ik ondervindt vrrdrr geen problemen. Ik denk zelf dat de sleutel dan, zij het met een vertraging, de sleutel op een gegeven moment eel accepteert.
Nu heb ik het gevoel dat dit erger wordt nu het kouder is.
De auto heeft alle software updates gehad en de batterij van de sleutel is in november vervangen.

Heeft iemand dezelfde issues?

sveba
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Sleutel 9-5NG wordt niet herkend

Bericht door sveba » zo 25 jan, 2015 17:21

volgens mij een software update en de accu kunnen de boosdoeners zijn

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » zo 25 jan, 2015 18:01

@ Sveba: de laatste software update zit erin. In juli is er een nieuwe accu in gegaan...

EricH
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door EricH » zo 25 jan, 2015 18:18

Ik zou iig een nieuwe batterij in de sleutel doen bij deze symptomen.

sveba
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door sveba » zo 25 jan, 2015 18:26

dan misschien toch maar even uitlezen om te kijken of er wat te vinden is

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » zo 25 jan, 2015 18:42

batterij in de zender: eerst goedkope en simpele dingen uitsluiten lijkt me.

sveba
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door sveba » zo 25 jan, 2015 19:12

ReinO schreef:batterij in de zender: eerst goedkope en simpele dingen uitsluiten lijkt me.
dat is 2 maanden geleden gedaan zoals je kan lezen de standaard kwaal bij deze types zijn de software en accu alles is al gedaan dus een stap verder lijkt noodzakelijk

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » zo 25 jan, 2015 19:30

Bedankt tot zover.

De Viggen moet binnenkort voor een onderhoudsbeurt naar de dealer. Ik zal meteen vragen of ze de NG dan even uitlezen.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » zo 25 jan, 2015 20:36

Klinkt aannemelijk, maar sommige batterijen gaan wel erg rap.
Bij Peugeot 4 maanden, terwijl de vorige batterij het 4 jaar deed of zo.

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » di 27 jan, 2015 13:42

dit staat vandaag in de krant:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150126_01494880" onclick="window.open(this.href);return false;

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » di 27 jan, 2015 15:11

Ik ben afgelopen najaar wel in Wespelaar geweest (arboretum), maar betwijfel of dit effect nu pas naar voren komt.

On topic: het is inderdaad vreemd dat nu allerlei min of meer dezelfde meldingen verschijnen. Één ervan lijkt erg op de mijne: naast het niet herkennen van de sleutel doet de afstandsbediening het alleen dichtbij de auto (dichterbij dan een meter of twee).
Sinds vandaag krijg ik ook de volgende melding in mijn infoscherm: "Storing automatische hoogteregeling koplampen".

Ik vermoed dat er dus toch iets meer aan de hand is...

iluvsanela
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door iluvsanela » di 27 jan, 2015 17:41

Het niet werken van de afstandbediening op bepaalde plekken herken ik.
Bij de zaak voor de deur (industrieterrein) had ik een hele tijd bijna geen bereik met de ab.
Mijn collega zelfs helemaal niet, alleen handmatig met de sleutel.

Een of andere stoorzender.

Sinds een half jaar is het probleem nu weg, stoorzender blijkbaar ook.

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » di 27 jan, 2015 21:49

Ik heb het met een 9-5 OG ook eens gehad. Was er een 'bitje omgevallen'. Even opnieuw geprogrammeerd bij dealer en toen werkte die weer jaren lang als vanouds

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » wo 28 jan, 2015 17:54

Ik had ooit bij een Hyundai (lease) i30 dat wanneer ik de auto van het slot wilde doen met de afstandsbediening, en de ijzervlechter was aan het lossen met de vrachtwagen met kraan die aangestuurd werd door een afstandbediening, mijn afstandsbediening totaal niet reageerde.

Maar als je daar niet in de buurt staat, moet daarna de afstandsbediening het wel weer gewoon doen. Het is dus alleen als er op dat moment iets anders is dat radiosignalen uitzendt, op jou frequentie.

René Stoop
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door René Stoop » za 31 jan, 2015 0:13

Ook draadloze koptelefoons kunnen een oorzaak zijn.
Ik meen dat er in een verhaal in de krant stond dat de totale afstansbediengs van een nieuwe Volvo werd vervangen na vele garage bezoeken en dat thuis gekomen het problem er nog steeds was met de nieuwe set. Uiteindelijk heeft hij d.m.v. een kennis laten uitpeilen wat ernu aan de hand was en dat bleek een draadloze koptelfoon die continu aan stond alles terroriseerde.

Zelf heb ik ook gehad dat ik boven op een berpas bij een restaurant van onze beide 9-5 de afstands bediening niet normal reageerde. Uiteindelijk werkte van een de afstands bediening als je deze tegen het ruit van de auto bediende, maar de andere konden we alleen maar met de sleutel zelf open maken met gevolg dat het alarm afging om 7uur 's morgens en dan klikt het alarm heel hard zo in de Bergen.

Kotom (stoor)zenders kunnen het signal van de sleutel weg drukken.

Plaats reactie