Motor reageert niet op startknop
-
Gnillajt
- Donateur (2x)

Motor reageert niet op startknop
Onze 95 Tid (2011) start soms niet. Hij reageert dan niet op de startknop. Alle elektrische zaken werken gewoon, behalve de startknop. Als ik'm even reset door de accu los te koppelen is alles weer opgelost. Kortom binnen 30 seconden rij ik weer, maar zo'n mooie 95NG met de motorkap open is natuurlijk niet wat ik wil. Heeft iemand een suggestie of vergelijkbare ervaringen?
-
lier
- Geregistreerd lid
Re: Motor reageert niet op startknop
Nog de eerste accu? Onverklaarbare storingen liggen aan oude accu. Raar maar waar
-
Gnillajt
- Donateur (2x)

Re: Motor reageert niet op startknop
OK Lier. Bedankt voor de tip. Zal het morgen checken.
-
U-Poll
- Donateur (8x)

Re: Motor reageert niet op startknop
Het is toch niet zo dat je [dan] toevallig de startknop te lang ingedrukt houdt? Na x seconden indrukken gaat het 'contact aan' maar wordt de motor niet gestart. [grijns]
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Re: Motor reageert niet op startknop
Alle systemen geupdated? Kan ook een bron zijn van ellende
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
-
Lady9-5NG
- Geregistreerd lid
Re: Motor reageert niet op startknop
De originele accu is idd een bekend zwak punt.
Ingrid
*9-5NG 2.0T Aero Exklusiv (2010)
*9-3 2.0T Aero Cabrio (2005)
Ingrid
*9-5NG 2.0T Aero Exklusiv (2010)
*9-3 2.0T Aero Cabrio (2005)
-
Dessel
- Geregistreerd lid
Re: Motor reageert niet op startknop
Heb hetzelfde voorgehad: niet starten en een hoop geflikker van alle lampjes/schermen, accu los en erna zonder problemen. Nieuwe batterij en sindsdien nooit meer voorgehad.
-
Nine
- Geregistreerd lid
Re: Motor reageert niet op startknop
Welk type is de eerste accu? Ik heb sinds juni een NG..vandaar de vraag.
-
Powertje
- Geregistreerd lid
Re: Motor reageert niet op startknop
Zoals een aantal al hadden aangegeven:
Wij plaatsen bij de meeste NG's die we in onderhoud hebben elke twee/drie jaar een nieuwe accu.
De 9-5 NG is er erg gevoelig voor, door wat er actief blijft staan met het contact uit (zowel op slot als open).
Zakt de accu spanning te verweg dan start de auto gewoon niet meer, dit kan ook op termijn zorgen voor defecte modules.
Een accu zijn de kosten niet vervang hem gewoon op tijd. Lijkt overigens wel dat de TTiD/TiD's hier meer last van hebben dan de Turbo6 en Turbo 4's (dat ter zijde)

Wij plaatsen bij de meeste NG's die we in onderhoud hebben elke twee/drie jaar een nieuwe accu.
De 9-5 NG is er erg gevoelig voor, door wat er actief blijft staan met het contact uit (zowel op slot als open).
Zakt de accu spanning te verweg dan start de auto gewoon niet meer, dit kan ook op termijn zorgen voor defecte modules.
Een accu zijn de kosten niet vervang hem gewoon op tijd. Lijkt overigens wel dat de TTiD/TiD's hier meer last van hebben dan de Turbo6 en Turbo 4's (dat ter zijde)