Het komt er op neer dat ze de harddisk van het navigatiesysteem kraken (buiten de auto, wordt dus uitgebouwd) en 3/2018 Europa kaarten juist weten te laden en te integreren in het navigatie systeem. Inmiddels hebben ze al 4 NG's uitvoerig getest (en veel km's gemaakt) en lijkt het allemaal goed te werken. Er zijn nog wel wat problemen met spraakherkenning en soms worden niet alle (afrit)pijlen juist weergegeven. Nog een paar andere neutels geloof ik.
Even een geil plaatje - Europe 2019 (nou ja, voorjaar 2018 dan):
Er zijn natuurlijk wel een paar kanttekeningen...
1- De harddisk moet worden 'gekraakt' (gehackt zo u wil) om de nieuwe software aan te kunnen.
2- Deze procedure kan alleen bij Manne's Bilservice in Sölvesberg (een krappe 1000km vanaf Utrecht).
3- Daarnaast kost de operatie €300.
4- Er zitten nog een paar (kleine) bugs in.
5- ... je kan niet meer terug, geen 'undo' dus.
Ik ga proberen of het ook ergens bij een ex-Saab garage in NL gedaan kan worden - onder licentie ofzo. Ik denk dat er hier in Nederland én België voldoende zijn die deze fijne update ook zouden willen. Laat mij (via PB of in een reactie in dit topic) weten of je mogelijk interesse hebt - dat helpt vast om de mannen van Bilservice te overtuigen om een dealer/hub in NL te hebben.