Mijn parkeersensoren achter werken altijd, maar aan de voorzijde moeten ze handmatig aangezet worden.
Kan dit aangepast worden zodat alles constant aan staat?
Parkeersensoren altijd aanzetten
-
Flowe Kitttt99
- Geregistreerd lid
Re: Parkeersensoren altijd aanzetten
Ik denk dat ze achter alleen aan staan als je hem in de R zet, als je daarna in D schakelt werkt voor ook. Of je moet het handmatig aanzetten als je niet eerst de R hebt ingeschakeld.
-
Lelybaan16
- Geregistreerd lid
Re: Parkeersensoren altijd aanzetten
Ben gewend van mijn vorige Saab, een 9-3 cabrio 2007, dat de voorsensoren altijd aan staan.
Als ik met 9-5 vooruit parkeren wil, dan moet ik eerst de sensoren aanzetten. Ik vraag me af op dit niet softwarematig aan te passen is dat ze altijd aan staan.
Als ik met 9-5 vooruit parkeren wil, dan moet ik eerst de sensoren aanzetten. Ik vraag me af op dit niet softwarematig aan te passen is dat ze altijd aan staan.
-
U-Poll
- Donateur (8x)

Re: Parkeersensoren altijd aanzetten
Bij mijn NG gaan voor- én achtersensoren aan wanneer ik het ding in R zet. Uiteraard gaan ze ook aan met het knopje (handmatig dus). Het is [bij mij] dus alles aan of alles uit. Bovendien geven de voorsensoren een iets hoger piepje dan de achtersensoren - soms dus best een kermis.
-
Lelybaan16
- Geregistreerd lid
Re: Parkeersensoren altijd aanzetten
Niet handig dus naar mijn bescheiden mening, ik ben dus benieuwd of dit anders ingesteld kan worden, bv in de software.Flowe Kitttt99 schreef: ↑ma 20 sep, 2021 23:01Ik denk dat ze achter alleen aan staan als je hem in de R zet, als je daarna in D schakelt werkt voor ook. Of je moet het handmatig aanzetten als je niet eerst de R hebt ingeschakeld.
-
rutgerreinier
- Donateur

Re: Parkeersensoren altijd aanzetten
9-3 met voorsensoren?? Origineel?Lelybaan16 schreef: ↑di 21 sep, 2021 9:44Ben gewend van mijn vorige Saab, een 9-3 cabrio 2007, dat de voorsensoren altijd aan staan.
Als ik met 9-5 vooruit parkeren wil, dan moet ik eerst de sensoren aanzetten. Ik vraag me af op dit niet softwarematig aan te passen is dat ze altijd aan staan.
Nooit gezien en of gehad.
-
Lelybaan16
- Geregistreerd lid
Re: Parkeersensoren altijd aanzetten
Is bij afleveren door dealer extra ingebouwd.rutgerreinier schreef: ↑do 23 sep, 2021 22:379-3 met voorsensoren?? Origineel?
Nooit gezien en of gehad.
Dit dus 11 jaar gewend, alsook in leaseauto, Peugeot 3008.
Daardoor nu vreemd dat hij bij 9-5 standaard uit staat.