Parkeersensoren altijd aanzetten

2010-2012
Plaats reactie
Lelybaan16
Geregistreerd lid

Parkeersensoren altijd aanzetten

Bericht door Lelybaan16 » ma 20 sep, 2021 21:07

Mijn parkeersensoren achter werken altijd, maar aan de voorzijde moeten ze handmatig aangezet worden.
Kan dit aangepast worden zodat alles constant aan staat?

Gebruikersavatar
Flowe Kitttt99
Geregistreerd lid

Re: Parkeersensoren altijd aanzetten

Bericht door Flowe Kitttt99 » ma 20 sep, 2021 23:01

Ik denk dat ze achter alleen aan staan als je hem in de R zet, als je daarna in D schakelt werkt voor ook. Of je moet het handmatig aanzetten als je niet eerst de R hebt ingeschakeld.

Lelybaan16
Geregistreerd lid

Re: Parkeersensoren altijd aanzetten

Bericht door Lelybaan16 » di 21 sep, 2021 9:44

Ben gewend van mijn vorige Saab, een 9-3 cabrio 2007, dat de voorsensoren altijd aan staan.
Als ik met 9-5 vooruit parkeren wil, dan moet ik eerst de sensoren aanzetten. Ik vraag me af op dit niet softwarematig aan te passen is dat ze altijd aan staan.

Gebruikersavatar
U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Parkeersensoren altijd aanzetten

Bericht door U-Poll » di 21 sep, 2021 20:32

Bij mijn NG gaan voor- én achtersensoren aan wanneer ik het ding in R zet. Uiteraard gaan ze ook aan met het knopje (handmatig dus). Het is [bij mij] dus alles aan of alles uit. Bovendien geven de voorsensoren een iets hoger piepje dan de achtersensoren - soms dus best een kermis.

Lelybaan16
Geregistreerd lid

Re: Parkeersensoren altijd aanzetten

Bericht door Lelybaan16 » di 21 sep, 2021 21:40

Flowe Kitttt99 schreef:
ma 20 sep, 2021 23:01
Ik denk dat ze achter alleen aan staan als je hem in de R zet, als je daarna in D schakelt werkt voor ook. Of je moet het handmatig aanzetten als je niet eerst de R hebt ingeschakeld.
Niet handig dus naar mijn bescheiden mening, ik ben dus benieuwd of dit anders ingesteld kan worden, bv in de software.

Gebruikersavatar
rutgerreinier
Donateur
Donateur

Re: Parkeersensoren altijd aanzetten

Bericht door rutgerreinier » do 23 sep, 2021 22:37

Lelybaan16 schreef:
di 21 sep, 2021 9:44
Ben gewend van mijn vorige Saab, een 9-3 cabrio 2007, dat de voorsensoren altijd aan staan.
Als ik met 9-5 vooruit parkeren wil, dan moet ik eerst de sensoren aanzetten. Ik vraag me af op dit niet softwarematig aan te passen is dat ze altijd aan staan.
9-3 met voorsensoren?? Origineel?
Nooit gezien en of gehad.

Lelybaan16
Geregistreerd lid

Re: Parkeersensoren altijd aanzetten

Bericht door Lelybaan16 » do 23 sep, 2021 23:00

rutgerreinier schreef:
do 23 sep, 2021 22:37
9-3 met voorsensoren?? Origineel?
Nooit gezien en of gehad.
Is bij afleveren door dealer extra ingebouwd.
Dit dus 11 jaar gewend, alsook in leaseauto, Peugeot 3008.
Daardoor nu vreemd dat hij bij 9-5 standaard uit staat.

Gebruikersavatar
rutgerreinier
Donateur
Donateur

Re: Parkeersensoren altijd aanzetten

Bericht door rutgerreinier » zo 26 sep, 2021 22:52

Juist

Plaats reactie