Pagina 1 van 1

Parkeersensoren altijd aanzetten

Geplaatst: ma 20 sep, 2021 21:07
door Lelybaan16
Mijn parkeersensoren achter werken altijd, maar aan de voorzijde moeten ze handmatig aangezet worden.
Kan dit aangepast worden zodat alles constant aan staat?

Re: Parkeersensoren altijd aanzetten

Geplaatst: ma 20 sep, 2021 23:01
door Flowe Kitttt99
Ik denk dat ze achter alleen aan staan als je hem in de R zet, als je daarna in D schakelt werkt voor ook. Of je moet het handmatig aanzetten als je niet eerst de R hebt ingeschakeld.

Re: Parkeersensoren altijd aanzetten

Geplaatst: di 21 sep, 2021 9:44
door Lelybaan16
Ben gewend van mijn vorige Saab, een 9-3 cabrio 2007, dat de voorsensoren altijd aan staan.
Als ik met 9-5 vooruit parkeren wil, dan moet ik eerst de sensoren aanzetten. Ik vraag me af op dit niet softwarematig aan te passen is dat ze altijd aan staan.

Re: Parkeersensoren altijd aanzetten

Geplaatst: di 21 sep, 2021 20:32
door U-Poll
Bij mijn NG gaan voor- én achtersensoren aan wanneer ik het ding in R zet. Uiteraard gaan ze ook aan met het knopje (handmatig dus). Het is [bij mij] dus alles aan of alles uit. Bovendien geven de voorsensoren een iets hoger piepje dan de achtersensoren - soms dus best een kermis.

Re: Parkeersensoren altijd aanzetten

Geplaatst: di 21 sep, 2021 21:40
door Lelybaan16
Flowe Kitttt99 schreef:
ma 20 sep, 2021 23:01
Ik denk dat ze achter alleen aan staan als je hem in de R zet, als je daarna in D schakelt werkt voor ook. Of je moet het handmatig aanzetten als je niet eerst de R hebt ingeschakeld.
Niet handig dus naar mijn bescheiden mening, ik ben dus benieuwd of dit anders ingesteld kan worden, bv in de software.

Re: Parkeersensoren altijd aanzetten

Geplaatst: do 23 sep, 2021 22:37
door rutgerreinier
Lelybaan16 schreef:
di 21 sep, 2021 9:44
Ben gewend van mijn vorige Saab, een 9-3 cabrio 2007, dat de voorsensoren altijd aan staan.
Als ik met 9-5 vooruit parkeren wil, dan moet ik eerst de sensoren aanzetten. Ik vraag me af op dit niet softwarematig aan te passen is dat ze altijd aan staan.
9-3 met voorsensoren?? Origineel?
Nooit gezien en of gehad.

Re: Parkeersensoren altijd aanzetten

Geplaatst: do 23 sep, 2021 23:00
door Lelybaan16
rutgerreinier schreef:
do 23 sep, 2021 22:37
9-3 met voorsensoren?? Origineel?
Nooit gezien en of gehad.
Is bij afleveren door dealer extra ingebouwd.
Dit dus 11 jaar gewend, alsook in leaseauto, Peugeot 3008.
Daardoor nu vreemd dat hij bij 9-5 standaard uit staat.

Re: Parkeersensoren altijd aanzetten

Geplaatst: zo 26 sep, 2021 22:52
door rutgerreinier
Juist