Dank voor de complimenten, het is idd een fraaie uitvoering, met bruine dash en stuur. Ik geloof dat ze dat cacao noemen, en verdraaid, het lijkt inderdaad op chocolade.
Praktijkverbruik van de laatste 6 maanden is 1:16. Mijn laatste tankbeurt gaf het record 1:18, anderzijds komt het in wintermaanden, of met ander weggebruik ook wel eens voor dat ik 1:14 rijd. De boordcomputer geeft overigens een hoger verbruik (6,8/100km) dan mijn eigen metingen aan de pomp.
De hamvraag is waarom je aan verkoop denkt. Is het alleen de dieselprijs of heb je andere redenen om deze beauty te verlaten?
Dieselprijs is even rottig als benzineprijs...
Zoals je hierboven kunt lezen ben ik iemand die zelf z'n lunchpakketje knutselt voor naar het werk. Zo'n 9-5NG is voor een toptaal andere doelgroep ontworpen. Vanuit dat perspectief kun je zeggen dat de auto niet helemaal bij mij past. Maar zonder gekheid, daar is nog wel mee te leven
MRB zwaar dieselmodelletje, vernieuwde CAO (OV volledig vergoed), extreem verhoogde energiekosten in het algemeen... het deed mij eens kritisch kijken naar het huishoudboekje.
Inmiddels, na een aantal keren OV proberen weet ik dat de Saab een veel fijnere optie is op mijn traject. Maar door dat saaie kritisch denken tevens tot besef gekomen dat er auto's bestaan die veel lagere running costs hebben. Toen ik alle onderhoudsrekeningen van de afgelopen twee jaar optelde schrok ik wel een beetje. Dat argument had ik tot nu toe genegeerd. De reden daarvan hoef ik hier niet uit te leggen

.