Aankoopadvies saab 95 ng

2010-2012
Plaats reactie
Adc
Geregistreerd lid

Aankoopadvies saab 95 ng

Bericht door Adc » za 30 sep, 2023 19:52

Hey allemaal. Ik ben geen rasforumganger maar toch even -na wat gezoek- een vraag:
Ben bijna mijn zin aan het krijgen nog een keer een SAAB te mogen aanschaffen. Nu heb ik een leuke 95 ng gezien waar ik ook reeds in heb gereden. Een drietal punten vielen mij op. Verder een heerlijke auto (kan niet anders natuurlijk :-) ).
1 het stuur en de auto begon vanaf 120km/u lichtelijk te trillen. Mijn eerste idee : banden niet goed uitgebalanceerd. Verder rechtsvoor een licht zoemend geluid. Hebben we het dan over een soort van speling? Of mss gecupte banden?
2 op de achterklep in de hoekjes onder de lichtbalk zag ik roetsplekjes. Zijn er forummers die dit mss ook hebben? Ik wil dat de verkoper dit wel eerst aanpakt alvorens de koop door te zetten. Is dit voor een garage veel werk? Is het denken jullie logisch dat ik dit verwacht? En hoe zou dit moeten worden aangepakt?
3 tijdens de proefrit even de auto stilgezet: rondje eromheen lopen en genieten van de mooiiheid. Bij instappen zag ik service stuurslot in de display staan. Heb even alles op slot gezet en heb de auto daarna weer kunnen starten. Op het forum lees ik allerlei spookverhalen over niet meer kunnen starten…. Moet ik bij de verkoper aangeven dat er bv een soort update uitgevoerd moet worden? Ik hoop nl. Niet dat ik bij evt aankoop binnen 2 weken kom stil te staan…..

Verder lijkt het me een goede auto. Zijn er volgens jullie nog punten waar ik op moet letten?
Hoor het graag.

Mvg Antoine

NGfe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Aankoopadvies saab 95 ng

Bericht door NGfe » za 30 sep, 2023 20:28

Hallo Antoine,

Ik kan je niet direct input geven op de dingen die je aangeeft. Dat van het stuurslot heb ik ook gelezen voor ik mijn 9-5 NG aankocht. Inmiddels heb ik wel af en toe AFL vereist service en zet auto in parkeerstand Terwijl die dat al staat) in mijn display. De laatste is ook een bekend euvel en ik heb daar verschillende oplossingen voor gelezen.

Complimenten voor de keuze, ik vind het persoonlijk echt een pracht van een auto die er by far niet zo oud uit ziet als ie is. En heerlijk zonder al die rijhulpsystemen als acc en lane assist, gewoon helemal zelf sturen.

Succes met de aankoop en benieuwd naar de foto’s!

Flowe Kitttt99
Geregistreerd lid

Re: Aankoopadvies saab 95 ng

Bericht door Flowe Kitttt99 » zo 01 okt, 2023 17:28

De roest in de hoeken onder de ledbar zijn het gevolg geweest van het vervangen/repareren van de ledbar. Vaak wordt door de monteur de lak beschadigd en blijft die schade onbehandeld. Na een aantal jaar ontstaat er dan zichtbare roest...

Plaats reactie