Apple CarPlay of Bluetooth Tune2Air

2010-2012
Plaats reactie
tvanmiddelkoop
Geregistreerd lid

Apple CarPlay of Bluetooth Tune2Air

Bericht door tvanmiddelkoop » za 18 apr, 2026 0:23

Sinds vandaag ‘trotse eigenaar van m’n 6 e Saab. Een 9-5NG, XWD, Aero. Heel gelukkig ermee:)

Nu nog de audio aan de praat krijgen..

Weet iemand hoe ik mij spotify op mijn audio krijg?

Onderzoek leert mij dat ik geen scherm wil vervangen. Dus een Apple CarPlay integratie met het scherm gaat niet werken. Oké plan 2

Bluetooth / USb / Aux achtingen oplossing. Spotify op m’n telefoon, via Bluetooth op m’n scherm (gedeeltelijk).

Zit ik een beetje in de juiste richting? Of heeft iemand een mooi oplossing voor integratie?

mailmichiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Apple CarPlay of Bluetooth Tune2Air

Bericht door mailmichiel » za 18 apr, 2026 7:20

Een usb oplader met FM transmitter werkt best heel okay en is heel eenvoudig

Pablo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Pablo » za 18 apr, 2026 9:53

Ik heb zelf een tijdje deze gebruikt; werkt heel goed en plug&play.

https://www.amazon.com/Gitank-Bluetooth ... B0D9CSHC2Y

Inmiddels overgestapt naar Apple carplay integratie (werkt nog net iets beter :))

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » za 18 apr, 2026 10:30

ik gebruik Gitank in mijn NG9-5. Inpluggen in de USB poort onder de middenarmsteun en dan selecteren via de HDD knop.

tvanmiddelkoop
Geregistreerd lid

Bericht door tvanmiddelkoop » zo 03 mei, 2026 0:17

Pablo schreef:Ik heb zelf een tijdje deze gebruikt; werkt heel goed en plug&play.

https://www.amazon.com/Gitank-Bluetooth ... B0D9CSHC2Y

Inmiddels overgestapt naar Apple carplay integratie (werkt nog net iets beter :))
Volgens mij heb je helemaal gelijk. Heb m’n Bluetooth dongeltje. Werkt toch echt amateuristisch (geluid, interface…not).

Ik lees wat berichten waarbij het scherm niet hoeft te worden vervangen, Apple CarPlay werkend. Welke ervaring heb jij en is het zelf een beetje te doen om in te bouwen? Is al gauw een investering wel waard vermoed ik? Alvast bedankt

Pablo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Pablo » zo 03 mei, 2026 13:27

Ik heb het laten inbouwen bij Saab Partners in Meppel; zij gebruiken de Vline 2 Android unit en dat werkt goed. Ook een achteruitrijcamera laten inbouwen wat echt fijn is. Het scherm heb ik wel vervangen (maar is niet noodzakelijk inderdaad) omdat de nieuwere versie echt een betere resolutie heeft en een scherper beeld geeft; moeite waard wat mij betreft. Het moet er sowieso uit voor het inbouwen van de Vline dus kleine moeite.

Zelf inbouwen is best een klus schijnt; dashboardkastje moet er ook uit dacht ik. Ik durfde het in ieder geval niet aan (en heb er ook niet de juiste tools/kennis voor) dus laten doen.

Plaats reactie