Martijn O. en Millerman deden een ritje

2010-2012
millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Martijn O. en Millerman deden een ritje

Bericht door millerman » do 15 jul, 2010 22:13

En wat een fantastische rit was het! Allereerst complimenten voor Saab Eemland. Ontzettend vriendelijke mensen daar. Vooral met Sander gesproken, een verkoper die het van service en vriendelijkheid moet hebben en niet van gladde praatjes.

Aangekomen kregen we al snel de sleutels van een 9-5 Aero V6. Echt alles zit in deze wagen!
Afbeelding

Na een korte instructie meteen voor een ritje gegaan.
Afbeelding
Afbeelding

Wat rijdt dat ding toch soepel! Totaal niet het gevoel dat er 2.000kg onder je kont zit. En die sportstoelen zitten nóg fijner dan mijn huidige Aero stoelen, niet gedacht dat dat mogelijk was! Natuurlijk zijn er de standaard speeltjes die iedereen al gezien heeft.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Die HUD is echt een fijne optie, zeker in combinatie met Night Panel of de navigatie. Je houdt je ogen voor je, zoals het hoort met rijden. Dat navigatiesysteem had ook gewoon een modern scherm. Helder en met fijne resolutie. Eerder commentaar over kinderlijke kleurtjes snappen wij niet. Het is nu juist helder en het groen sluit aan bij het groen van Saab knoppen zoals we die al kennen.

Afbeelding
Afbeelding

Om de auto nog beter te kunnen bewonderen, hebben we hem even stilgezet.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En wat leuke details, inmiddels al gezien op veel mooiere foto's.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Onder de motorkap ziet het allemaal vol, maar goed verdeeld uit. Een hoop schildjes en lagen blokkeren bijna ieder geluid in de cockpit. Wind en motorgeluiden hoor je amper, behalve bij volgas natuurlijk.

Afbeelding
Afbeelding

Het onderstel en XWD systeem zijn werkelijk nog een van de fijnste aanvullingen op deze auto. Wat stuurt dat strak! Scherpe bochten op hogere snelheid gaan met gemak. Zelfs geen slip of gepiep te bekennen. Ook drempels worden prima weggedempt en zijn met prima snelheid te nemen.

Dan zijn er nog wat terugkomende commentaren, waar we ook op gelet hebben. Zo is er veel commentaar gekomen op het plastic zwarte dashboard. In dit zwarte interieur vonden wij het helemaal niet storend. Van slechtere kwaliteit vonden we het plastic bovenop het dashboard.

Afbeelding

Verder zouden de beugels van de kofferbakdeksel te dik zijn. Deze zijn inderdaad nogal robuust. Positief is wel dat Saab de verloren ruimte heeft geprobeerd op te vullen met opbergvakjes.

Afbeelding
Afbeelding

Verder is er nog de krapte die voor en achterin ervaren worden, ondanks de grootte van de auto. Voorin is het dashboard iets hoger en staat verder naar voren. Je benen verdwenen er meer onder, zodat het kleiner aan doet. Achterin is het eigenlijk met name de rand boven het portier die dikker is en daardoor dicht bij je hoofd zit. Het dak zelf zit hoog genoeg. Vermoedelijk komt het door de gordijnairbags.

Al met al kijken we terug naar een heerlijke rit met een heerlijke wagen. Ik zou er graag nog een uurtje achteraan plakken... Saab Eemland, nogmaals bedankt voor de ontvangst! Dat terwijl we allebei duidelijk niet tot de doelgroep horen voor een nieuwe wagen van €85.000 ;)

Afbeelding

katja
Geregistreerd lid

Re: Martijn O. en Millerman deden een ritje

Bericht door katja » do 15 jul, 2010 22:27

kunnen jullie wel slapen vannacht? :D

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » do 15 jul, 2010 22:30

Al zat er ongetwijfeld ook een bluetooth-module in die afgeladen wagen ;)

ivanzon
Geregistreerd lid

Bericht door ivanzon » do 15 jul, 2010 22:32

Mooie Navi met die indicatie van hoe de weg gaat lopen over x meter

DiedX
Geregistreerd lid

Bericht door DiedX » vr 16 jul, 2010 0:05

Ik vind het (voor de verandering) een mooie auto. Ook goede muziek: Blof?

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » vr 16 jul, 2010 0:08

Op de HDD stond vooral Marco Borsato geloof ik :roll:

DiedX
Geregistreerd lid

Bericht door DiedX » vr 16 jul, 2010 8:25

millerman schreef:Op de HDD stond vooral Marco Borsato geloof ik :roll:
Ook goede muziek :lol:

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » vr 16 jul, 2010 11:10

Leuk verslag en gaaf dat jullie de 9-5 mee mochten nemen voor een ritje!
Misschien moet ik 't ook eens gaan vragen :roll:

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » vr 16 jul, 2010 11:28

Het was inderdaad geen enkel probleem, ze dagen niet voor niets iedereen uit! Misschien ken jij wel iemand en ben je zo enthousiast dat je mond-tot-mond reclame maakt voor ze of misschien rijd jij met een proefritje wel langs een terras welgestelden die het net over de aanschaf van een nieuwe auto hebben :D

Ik zit er aan te denken om eens te kijken of ze in Eindhoven niet een 220pk versie hebben staan, ben benieuwd naar het verschil. En stiekem wil ik gewoon nog een keertje rijden :oops:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 16 jul, 2010 17:51

Ik vraag me af na paar ritten met een automaat waarom je nog een handbak zou willen.
De automaat geeft genoeg mogelijkheden om handbediend te gaan.

Overigens geeft de 2.8V6 wel het nodige extra. De 2.0T Aero vond ik wel een fijne auto, heeft genoeg, maar het beetje extra pit mist ie door het kolossale gewicht.

De Teng
Geregistreerd lid

Bericht door De Teng » za 17 jul, 2010 9:38

Voordeel van die 2.0T is dat ie minder zwaar is in de neus, ik vond'm behoorlijk gebalanceerd rijden. Ook toen ik op een vrij provinciale weg snel meerdere malen van de rechter naar de linkerbaan schoot (mijn gewaardeerde passagier hield zich even vast..) had je er totaal geen last van.

Ik had niet eerder gelezen dat het interieur krap aanvoelt. Dat gevoel had ik zelf ook niet, vooral achterin.. wat een sloot ruimte heb je daar. Nou ja, voorin ook.. een erg lekkere auto voor iemand met extra lange benen!

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » za 17 jul, 2010 10:26

Ik ben het met je eens, maar probeerde te verklaren waarom iemand dat zou ervaren. Of waarom ie niet aanvoelt als een bakbeest, terwijl de afmetingen daar wel naar zijn ;)

De Teng
Geregistreerd lid

Bericht door De Teng » za 17 jul, 2010 12:32

Ik snapte 'm. ;)

jeroen701125
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door jeroen701125 » za 17 jul, 2010 16:07

Heb Martijn O. vanochtend kort gesproken/gespot in het KLM OCC en hij had de grijns van de proefrit nog op z'n gezicht staan, :-) (@ Martijn; sorry trouwens dat ik weinig tijd voor je had maar er moesten even wat slotjes worden weggepoetst)

mangox
Geregistreerd lid

Bericht door mangox » ma 26 jul, 2010 21:47

haha Schitterend verhaal. Zo te zien hebben M.Oosterom en Millerman heerlijk dagtochtje gehad mooi verhaal duidelijke foto's. Is indd goed om te zien dat dealers denken aan de kopers van de toekomst al dan niet nieuw of 2dehands. En mond op mond reclame is de beste reclame die er is :)

:offtopic:
ps waar blijven die filmpjes van die high speed corners en dat stukje Deutche autobahn ? :O:

Plaats reactie