Testrit door Leeuwarden

2010-2012
Plaats reactie
Mikey
Lid van verdienste

Testrit door Leeuwarden

Bericht door Mikey » ma 02 aug, 2010 15:04

Met de 2.0T Aero in onderstaande setting;
Afbeelding

Nog geen km op de teller dat we wegreden, de proefrit zou eigenlijk pas 's avonds plaatsvinden door Oepke zelf, hij heeft 'm echter (Nogmaals super bedankt!! :D) toch aan ons meegegeven om een stukje te testen..

Wat een formidabele auto zeg... We kwamen naar de auto toe lopen en hadden beiden al het gevoel wat je ongeveer hebt als je de achtbaan instapt... :lol: Instappen, de 'kluis'deur achter je dicht doen, stoeltje elektrisch verstellen, spiegeltjes, sleuteltje in 't bakje en maar 's op de Start knop drukken... Had bij 't instappen en plaatsnemen achter het stuur eerst zoiets van; ok, en nu? Is er ergens een handleiding?? Echter, als je even 2 seconden om je heen kijkt, wijst alles zich vanzelf.. Uiteraard uiterst voorzichtig de parkeerplaats afgereden en maar 's rustig de weg opgedraaid. Bij het achteruit rijden van de parkeerplaats af, viel al op hoe ongelofelijk licht de auto stuurt en hoe gevoelig het gaspedaal is..

De automaat merkten wij niks van zo soepel schakelt die, het head-up display was een ideale uitkomst en de peddels aan 't stuur voor de manuele stand een leuk speeltje. Ons viel 't op dat 't interieur toch behoorlijk degelijk is. Alles sloot bij deze auto goed aan en vooral de beenruimte achterin was uiterst... Nou is dit ook een stukje persoonlijke ervaring natuurlijk.. Het grote navigatiescherm vonden wij zeer mooi en duidelijk in gebruik. Uiteindelijk de auto weer netjes voor de showroom geparkeerd, met de parkeerhulp nog makkelijker geworden dan 't al was.. :lol:

Kort gezegd, wij zouden wel kunnen wennen aan de nieuwe 9-5 als dagelijkse auto. Wat ons betreft niks mis mee, wij zouden er wel eens een paar duizend km tegenaan willen gooien hiermee. :O:

Groet, Mark en Mike

Lord E
Geregistreerd lid

Re: Testrit door Leeuwarden

Bericht door Lord E » ma 02 aug, 2010 18:26

Wat een eer dat je hem zo mocht rijden !

Je mag SAAB Wassenaar wel erg dankbaar zijn voor deze ervaring !

Wanneer koop je hem zelf :?: :lol: :lol: :lol:

Hendriks9000
Geregistreerd lid

Bericht door Hendriks9000 » ma 02 aug, 2010 21:30

heb ik gemist!

Staat ie nu in de showroom, zal ff spieken dan

Mikey
Lid van verdienste

Bericht door Mikey » ma 02 aug, 2010 21:38

Nee,
Oepke heeft 'm mee naar huis voor z'n eigen testrit... :lol:

'staan nog wel 2 anderen trouwens

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » ma 02 aug, 2010 21:40

Goed dat dat zo kon zeg, wel mooi om in te rijden lijkt mij! Ben zelf niet zo enthousiast over de buitenkant, maar misschien moet ik nog wennen :) ,

Mikey
Lid van verdienste

Bericht door Mikey » ma 02 aug, 2010 21:42

Ja, was echt geweldig..!
kenteken zat er net op...

't is de Demo auto met de website achterop geplakt,
kortom; deze moet gezien worden
en mensen moeten gaan, kopen kopen kopen...
hehe

Maar wat ik zo hoor, valt de verkoop van de 9-5 mij totaal niet tegen... even afkloppen... :mrgreen:

Mikey
Lid van verdienste

Bericht door Mikey » ma 02 aug, 2010 22:21

Dit is 'm...;

Afbeelding

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » do 05 aug, 2010 22:13

Die turbinewielen staan hem goed! 8)

Plaats reactie