Testrit door Leeuwarden
Geplaatst: ma 02 aug, 2010 15:04
Met de 2.0T Aero in onderstaande setting;

Nog geen km op de teller dat we wegreden, de proefrit zou eigenlijk pas 's avonds plaatsvinden door Oepke zelf, hij heeft 'm echter (Nogmaals super bedankt!!
) toch aan ons meegegeven om een stukje te testen..
Wat een formidabele auto zeg... We kwamen naar de auto toe lopen en hadden beiden al het gevoel wat je ongeveer hebt als je de achtbaan instapt...
Instappen, de 'kluis'deur achter je dicht doen, stoeltje elektrisch verstellen, spiegeltjes, sleuteltje in 't bakje en maar 's op de Start knop drukken... Had bij 't instappen en plaatsnemen achter het stuur eerst zoiets van; ok, en nu? Is er ergens een handleiding?? Echter, als je even 2 seconden om je heen kijkt, wijst alles zich vanzelf.. Uiteraard uiterst voorzichtig de parkeerplaats afgereden en maar 's rustig de weg opgedraaid. Bij het achteruit rijden van de parkeerplaats af, viel al op hoe ongelofelijk licht de auto stuurt en hoe gevoelig het gaspedaal is..
De automaat merkten wij niks van zo soepel schakelt die, het head-up display was een ideale uitkomst en de peddels aan 't stuur voor de manuele stand een leuk speeltje. Ons viel 't op dat 't interieur toch behoorlijk degelijk is. Alles sloot bij deze auto goed aan en vooral de beenruimte achterin was uiterst... Nou is dit ook een stukje persoonlijke ervaring natuurlijk.. Het grote navigatiescherm vonden wij zeer mooi en duidelijk in gebruik. Uiteindelijk de auto weer netjes voor de showroom geparkeerd, met de parkeerhulp nog makkelijker geworden dan 't al was..
Kort gezegd, wij zouden wel kunnen wennen aan de nieuwe 9-5 als dagelijkse auto. Wat ons betreft niks mis mee, wij zouden er wel eens een paar duizend km tegenaan willen gooien hiermee.
Groet, Mark en Mike

Nog geen km op de teller dat we wegreden, de proefrit zou eigenlijk pas 's avonds plaatsvinden door Oepke zelf, hij heeft 'm echter (Nogmaals super bedankt!!
Wat een formidabele auto zeg... We kwamen naar de auto toe lopen en hadden beiden al het gevoel wat je ongeveer hebt als je de achtbaan instapt...
De automaat merkten wij niks van zo soepel schakelt die, het head-up display was een ideale uitkomst en de peddels aan 't stuur voor de manuele stand een leuk speeltje. Ons viel 't op dat 't interieur toch behoorlijk degelijk is. Alles sloot bij deze auto goed aan en vooral de beenruimte achterin was uiterst... Nou is dit ook een stukje persoonlijke ervaring natuurlijk.. Het grote navigatiescherm vonden wij zeer mooi en duidelijk in gebruik. Uiteindelijk de auto weer netjes voor de showroom geparkeerd, met de parkeerhulp nog makkelijker geworden dan 't al was..
Kort gezegd, wij zouden wel kunnen wennen aan de nieuwe 9-5 als dagelijkse auto. Wat ons betreft niks mis mee, wij zouden er wel eens een paar duizend km tegenaan willen gooien hiermee.
Groet, Mark en Mike
