9-5 Hirsch

2010-2012
taaffert
Geregistreerd lid

9-5 Hirsch

Bericht door taaffert » di 02 nov, 2010 21:48

Mooi, vooral de velgen doen het goed als je het mij vraagt.

Via autoblog en SAABs United:

Uiteraard moest het Zwitserse Hirsch Performance als officiële leverancier van vermogens upgrades voor Saab’s ook met een lekkere upgrade voor de gloednieuwe 9-5 op de markt komen. Zo laten ze het vermogen van de 2.8T V6 stijgen van 300 pk naar 330 pk en het koppel stijgt van 400 Nm naar 430 Nm, maar daar blijft het niet bij.

Zo levert Hirsch ook nog een setje 20″ aluminium velgen en leveren ze een sportief uitlaatsysteem. Ook kunnen ze high-performance remmen van Brembo monteren. Daarnaast komt het koetserk wat dichter bij het asfalt te liggen en krijgt het middenconsole een upgrade. Ook kan er een setje aluminium pedalen gemonteerd worden.
Heb je toevallig geen 2.8 V6 Turbo onder de motorkap liggen, maar een 2.0T dan kan je ook terecht bij Hirsch Performance. Dan stijgt het vermogen van 220 pk naar 260 pk en het koppel neemt toe van 350 Nm tot 400 Nm. Prijzen zijn nog niet bekend gemaakt, maar tijdens de Zurich Car Show (11 tot 14 november) zal Hirsch alles officieel onthullen.
Afbeelding

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: 9-5 Hirsch

Bericht door millerman » di 02 nov, 2010 22:44

Las het, ben benieuwd wat die upgrade van de midden console is. Nu nog de Troll-R :P

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » wo 03 nov, 2010 0:30

De upgrade naar 260pk/400Nm voor de 2.0 kost gewoon € 1.300. Kun je toch niet achterwege laten zou ik zeggen...

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 03 nov, 2010 1:03

Mooi geheel zo, past goed bij een fabriekstuner.

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » wo 03 nov, 2010 9:09

Mooie upgrades, ben benieuwd naar het Hirsch dash. De 2.0T wordt zo trouwens een lekker potent baasje, zou ik altijd kiezen ipv die 6-cilinder zuipschuit.

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » wo 03 nov, 2010 10:41

Die 2.0T doet dan nauwelijks onder voor de standaard V6, en kost een sloot minder geld. De 2.0T Aero is er vanaf 56 mille, de XWD vanaf 61 en de V6 XWD kost een whopping 73 K. Ik zou het wel weten hoor, een witte, handgeschakelde 2.0T XWD graag met deze velgjes:
Afbeelding

Dan hoeft de rest van die tuning voor mij persoonlijk niet zo, ik houd wel van een beetje een "sleeper" look.

Boterbloem
Geregistreerd lid

Bericht door Boterbloem » wo 03 nov, 2010 11:31

Ben ik met je eens, maar een V6 klinkt wel altijd errug lekker hoor.
Daar kan een 2.0T niet tegenop. En aangezien ik de sound ook erg belangrijk vind in een auto, zou ik toch eerder voor de V6 gaan. :D

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 03 nov, 2010 12:22

Uit het filmpje over de 9-5 op Autoblog, valt mij op dat de 9-5 V6 juist heel weinig geluid maakt. Als ik de rijtests mag geloven, is de 2.0T een leuke auto om te rijden en de V6 een volbloed reisauto. Ik denk dat je, als ik dat combineer met wat mij opviel bij het kijken van het filmpje op Autoblog, de meerwaarde van de V6 met name zou moeten zoeken in souplesse en in rust (qua loop en geluid). Voor zover ik dat kan beoordelen zonder erin gereden te hebben natuurlijk. Ik hoor graag wat anderen hierop af te dingen hebben of aan toe te voegen hebben.

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » wo 03 nov, 2010 13:02

Ik heb met beide gereden en vind de 2.0T inderdaad een opzwependere rijervaring geven dan de V6, al is die laatste in de praktijk wel een flink stuk sneller.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » wo 03 nov, 2010 13:27

Bij de vorige 9-5 merkte je ook dat die V6 veel zwaarder in de neus is. Daardoor veel geleidelijker optrekt. Geef mij maar die 4 cilinder, veel feller, veel lekkerder rijgevoel en veel lichter in de neus. Dat is bij de nieuwe 9-5 niet veel anders. Daarnaast scheelt het zoveel in gewicht dat je met een tuning naar 260pk/400nm volgens mij amper onder doet voor die V6 met 430nm. Mocht het je echt om vermogen gaan kun je die 4 cilinder vervolgens nog veel verder doorfokken dan die V6.

Ik zou het wel weten :D

Basilicum
Geregistreerd lid

Bericht door Basilicum » wo 03 nov, 2010 20:36

verlies je met zo'n upgrade niet alle recht op garantie ?

De erwelwatvoorvoelende

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » wo 03 nov, 2010 20:59

nee want Hirsch is officieel toeleverancier/fabriekspartner, alles upgrade's kunnen met behoud van volledig fabrieksgarantie worden aangebracht.

Jack77
Geregistreerd lid

Bericht door Jack77 » wo 03 nov, 2010 21:40

ik zit idd ook al lekker te kwijlen alleen al bij het idee ;) maar dan zou ik persoonlijk wel voor de 2,8 V6 gaan maar goed ieder zijn eigen smaak en ja ik zou hem niet in het wit nemen maar in jet black :D dan is ie pas echt mooi :D

Basilicum
Geregistreerd lid

Bericht door Basilicum » wo 03 nov, 2010 21:48

Als ik het goed begrijp wordt er gechiptuned.
Waarom doet men dit niet fabrieksmatig

Mikey
Lid van verdienste

Bericht door Mikey » wo 03 nov, 2010 23:36

Tsjaa, Hirsch.. ziet er netjes uit,
al vind ik wel dat de velgen behoorlijk richting Audi look gaan.. niet minder mooi hierom trouwens,
maar heb mooiere gezien...

Plaats reactie