Koppelen HTC desire bluetooth
-
LansenW
- Geregistreerd lid
Koppelen HTC desire bluetooth
Ik probeer vergeefs mijn htc desire (android 2.2) te koppelen aan m'n nieuwe 9-5, maar zonder succes.
Zijn er nog mensen met die htc?
M'n sony mp3 speler wordt ook niet herkent via de usb aansluiting... beetje vervelend.
Anders, schitterende auto!
M'n sony mp3 speler wordt ook niet herkent via de usb aansluiting... beetje vervelend.
-
benno
- Geregistreerd lid
Re: Koppelen HTC desire bluetooth
Moeilijk om zo te zeggen.LansenW schreef:Ik probeer vergeefs mijn htc desire (android 2.2) te koppelen aan m'n nieuwe 9-5, maar zonder succes.
Wat zit er in de auto qua Bluetooth?
WElke usb aansluiting heb je het over?
-
LansenW
- Geregistreerd lid
Het is het harmann Kardon systeem in de nieuwe 9-5.
De carkit staat als" UHP 8999" op m'n desire, met de melding "gekoppeld, verbinding verbroken".
telkens als ik hem laat verbinden vanaf de foon gebeurt er niets, vanaf de wagen krijg ik "bluetooth fout".
Het is me even gelukt te verbinden, vanaf de auto toestemming vroeg om het telefoonboek te gebruiken
en na bevestiging daarvoor op de foon, was de verbinding weer verbroken.
De usb aansluiting is die in het opbergvak tussen de stoelen, er is er toch geen andere?
Ik heb gelezen dat enkel usb sticks e.d bruikbaar zijn, geen players?
De desire is een groter probleem voor me...
Volgens de compatibility lijst van saab zou ie het nochthans moeten doen.
De carkit staat als" UHP 8999" op m'n desire, met de melding "gekoppeld, verbinding verbroken".
telkens als ik hem laat verbinden vanaf de foon gebeurt er niets, vanaf de wagen krijg ik "bluetooth fout".
Het is me even gelukt te verbinden, vanaf de auto toestemming vroeg om het telefoonboek te gebruiken
en na bevestiging daarvoor op de foon, was de verbinding weer verbroken.
De usb aansluiting is die in het opbergvak tussen de stoelen, er is er toch geen andere?
Ik heb gelezen dat enkel usb sticks e.d bruikbaar zijn, geen players?
De desire is een groter probleem voor me...
Volgens de compatibility lijst van saab zou ie het nochthans moeten doen.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

ik schat in dat hier meer mensen zijn met zo' n zelfde HTC en Sony dan met een NG9-5LansenW schreef: Zijn er nog mensen met die htc?
Desalniettemin vervelend dat een nieuwe auto nog niet helemaal compatible lijkt te zijn met randapparatuur. Wellicht weet JWaterink wel raad (audiogoeroe uit het oosten des lands)
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Mijn Samsung Galaxy S werkt perfect samen met het systeem in de 9-5NG. Ook een USB-stick met mp3-tjes werkt probleemloos, maar ik kan me voorstellen dat een MP3-speler wellicht een ander verhaal wordt. Dan werkt vaak alleen een iPod. Enige advies wat ik kan geven is de software (firmware) van de telefoon en van de Saab te updaten, de handleiding volgen en hopen dat het toch gaat werken.
-
LansenW
- Geregistreerd lid
Is er een manier om de software versie van de saab te achterhalen? En wat is dan de laatste versie?
-
portengen
- Geregistreerd lid
Stomme vraag wellicht: doet een andere bluetooth telefoon het wel?
-
millerman
- Donateur (3x)

Over de MP3: als je die in de PC klikt en als USB-apparaat benadert (dus niet via speciale software, gewoon via Verkenner o.i.d.), hoe zien de mappen er dan uit? Mogelijk plaatst de MP3 speler ze in een bepaalde structuur of zijn ze zelfs verborgen, zodat de auto ze niet herkent.
Anders voor weinig een losse USB-stick halen.
Anders voor weinig een losse USB-stick halen.
-
cavok
- Donateur

Da's toch gewoon service van de dealer als ze je een nieuwe auto verkopen? Zeker als hij volgens SAAB compatibel is.
Ik zou zeggen, rijd er even langs.
-
Otto
- Donateur

Dit is het juiste om te doen, mijn desire werkte wel op de 9-5NG.cavok schreef:Da's toch gewoon service van de dealer als ze je een nieuwe auto verkopen? Zeker als hij volgens SAAB compatibel is.
Otto
-
Retep
- Geregistreerd lid
Ik heb deze avond mijn 9-5 afgehaald. De Nokia N97 werkt tot nu toe prima.
Ik vermoed dat de MP3-speler enkel via de aux zal werken. (3,5 mm via hoofdtel aansluiting).
De USB stick werkt prima bij mij (DIVX lukt niet
), de ipod via de USB kabel werkt bijzonder goed.
Zoals in de meeste gevallen word je bijna gedwongen om de IPOD te gebruiken vrees ik
Ik vermoed dat de MP3-speler enkel via de aux zal werken. (3,5 mm via hoofdtel aansluiting).
De USB stick werkt prima bij mij (DIVX lukt niet
Zoals in de meeste gevallen word je bijna gedwongen om de IPOD te gebruiken vrees ik
-
LansenW
- Geregistreerd lid
De desire doet het nu wel. Het loopt fout als de auto toegang wil tot het telefoonboek van de telefoon.
Ik heb ze opnieuw gepaired, en de toegang daarna geweigerd, en nu doet die het wel.
Ik moet wel telkens vanaf de telefoon contacten selecteren of nummers rechstreeks invoeren.
Morgen probeer ik de usb stick. Dat zal wel lukken denk ik. Stom van die mp3 player. Hij zet zich na aansluiten wel in usb drive mode, dat is zichtbaar op het scherm, maar de auto is er niets mee.
Ik heb ze opnieuw gepaired, en de toegang daarna geweigerd, en nu doet die het wel.
Ik moet wel telkens vanaf de telefoon contacten selecteren of nummers rechstreeks invoeren.
Morgen probeer ik de usb stick. Dat zal wel lukken denk ik. Stom van die mp3 player. Hij zet zich na aansluiten wel in usb drive mode, dat is zichtbaar op het scherm, maar de auto is er niets mee.
-
Michail
- Geregistreerd lid
Hoi,
De laatste tijd ondervind ik in mijn 9-3 ook verbindingsproblemen met de mijn HTC desire (dezelfde die hier beschreven staan). Ik dacht eerst dat het mogelijk aan de software van de auto lag, maar begin u sterk het vermoede te krijgen dat mogelijk een van de laatste updates van de telefoon schuld van de problemen is...Het vreemde is dat je dagen nergens last van hebt en opeens wordt het telefoonboek niet geladen, of is er wel verbinding maar wordt de carkit niet geactiveerd... aan uit schakelen helpt niet, maar een uur later is er niets aan de hand.
Als je de oplossing hebt houd ik mij aanbevolen
De laatste tijd ondervind ik in mijn 9-3 ook verbindingsproblemen met de mijn HTC desire (dezelfde die hier beschreven staan). Ik dacht eerst dat het mogelijk aan de software van de auto lag, maar begin u sterk het vermoede te krijgen dat mogelijk een van de laatste updates van de telefoon schuld van de problemen is...Het vreemde is dat je dagen nergens last van hebt en opeens wordt het telefoonboek niet geladen, of is er wel verbinding maar wordt de carkit niet geactiveerd... aan uit schakelen helpt niet, maar een uur later is er niets aan de hand.
Als je de oplossing hebt houd ik mij aanbevolen
-
Retep
- Geregistreerd lid
Dat had ik met mijn N97 ook met de Kenwood 8022BT in mijn 9-3
-
Edgar67
- Geregistreerd lid
Ik heb laats bij ’n inbouwcentrum mee staan te luisteren met een klant die zijn HTC niet gekoppeld kreeg via bluetooth aan zijn (nieuwe) Jaguar installatie. Daar gaven ze het advies om de batterij uit de HTC te halen,terug te plaatsen en weer aanzetten. En de hele aanmeld procedure te herhalen. Nu herkende bluetooth de telefoon wel. Misschien dat dit ook werkt in de 9-5.