Inbouwen VDO Navigatie

1984-1997
Plaats reactie
900 turbo S
Geregistreerd lid

Inbouwen VDO Navigatie

Bericht door 900 turbo S » ma 06 feb, 2006 14:59

Ik heb een VDO navigatiesysteem dat ik wil inbouwen in mijn '94-er 9000. Het betreft een radio unit, apparte navigatie computer (PC) en een antenne / ontvanger. Nu moet vanuit de pc een aantal dragen bevestigd worden aan o.a. de tachometer (?) voor de snelheid, etc.

Heeft iemand hier ervaring mee hoe dat in te bouwen en / of is er een link naar een webpagina waarbij dat uitgelegd wordt ?

Alvast bednakt voor de reacties.

Gr.
Marnix

Dilemma
Geregistreerd lid

Bericht door Dilemma » ma 06 feb, 2006 17:52

Hoi Marnix,

Volgens mijn info ( die niet pertinent correct hoeft te zijn natuurlijk ;-)) is de groene draad achter het dashboard die naar je boardcomputer loopt de tachopuls.

Groet
Guido

johnjaap
Geregistreerd lid

Bericht door johnjaap » ma 06 feb, 2006 18:11

Het is wel belangrijk te weten of het puls-signaal dat deze kabel geeft voldoende sterk is, ander moet er een puls-gever bij geplaatst worden. Maar er is vast wel iemand op dit forum die navigatie in z'n 9000 heeft gebouwd.

AeroJelmer
Geregistreerd lid

Bericht door AeroJelmer » ma 06 feb, 2006 21:47

Ik heb zo'n navigatiesysteem.. maar deze zat al ingebouwd.. dus weet het helaas ook niet.

Moet binnenkort (mits er geen koper voor de 9000 is) de radio eruit halen ivm het inbouwen van een bleutooth carkit.

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » ma 06 feb, 2006 22:02

Dilemma schreef:Hoi Marnix,

Volgens mijn info ( die niet pertinent correct hoeft te zijn natuurlijk ;-)) is de groene draad achter het dashboard die naar je boardcomputer loopt de tachopuls.

Groet
Guido
Klopt volledig. Het signaal is overigens ook sterk genoeg.

Dilemma
Geregistreerd lid

Bericht door Dilemma » ma 06 feb, 2006 22:38

Da's nuttige info...

Scheelt mezelf ook weer een pulsversterker voor mijn hobby projectje ;-)

Guido

netwerk11
Geregistreerd lid

Bericht door netwerk11 » ma 06 feb, 2006 23:15

Hallo, Het tachosignaal is niet altijd nodig, ik heb zelf jaren zonder tachosignaal op mijn vdo dayton system gereden, heeft altijd goed gewerkt

succes

johnjaap
Geregistreerd lid

Bericht door johnjaap » di 07 feb, 2006 9:13

Toch hebben veel systemen dit snelheidssignaal nodig om nauwkeurig de positie te kunnen bepalen. Meestal is het niet veel werk om het aan te sluiten, en dan weet je zeker dat alles nauwkeurig werkt.

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » di 07 feb, 2006 10:29

johnjaap schreef:Toch hebben veel systemen dit snelheidssignaal nodig om nauwkeurig de positie te kunnen bepalen. Meestal is het niet veel werk om het aan te sluiten, en dan weet je zeker dat alles nauwkeurig werkt.
Het is vooral belangrijk om het systeem door te laten werken als je bijvoorbeeld een tunnel in rijdt, op basis van richting en snelheid rekent het systeem dan keurig door.

Plaats reactie