Schakelrubber

1984-1997
Plaats reactie
Dilemma
Geregistreerd lid

Schakelrubber

Bericht door Dilemma » ma 20 feb, 2006 20:56

Hoi,

is er iemand die al eens het schakelrubber van een 9000 vervangen heeft?
Ik heb het ding - naar aanleiding van wat zoekwerk op forums als deze - besteld en ontvangen, maar na de hele auto ondersteboven gehad te hebben kan ik het te vervangen onderdeel niet vinden... BUMMER!

De Haynes manual leert me niet veel meer.
Ik was in de veronderstelling dat het ding ergens op de schakelstang gemonteerd zal, maar de onderdelen die daar wel zitten lijken niet om mijn nieuwe onderdeel... zucht.

Dit is 'm overigens.

Afbeelding

Saab 9000 uit 1995.

Alvast bedankt voor de hulp.
Guido

autopilot
Geregistreerd lid

Bericht door autopilot » di 21 feb, 2006 1:44

Hoi,

Ik herken het schakelrubber: heb eens vervangen bij mijn vorige 9000, een 9000i uit 1990. De Haynes - die van mij is t/m modeljaar 1995- zegt er iets over: zie Hoofdstuk 7A2, sectie 4.

Je kunt het schakelrubber vinden door de schakelstang te volgen vanuit het schutbord naar de versnellingsbak toe. Dan moet je hem echt tegenkomen. Het schakelrubber is vertikaal gemonteerd, is slecht te zien als je van boven in de motorruimte kijkt. Je kunt er niet gemakkelijk bij maar het is te doen.

Uhm, kijk eens naar http://www.thesaabsite.com/9000/9000man ... sparts.htm

Heb je wel het goede rubber?

Groeten,

JP

RoelTholen
Geregistreerd lid

Re: Schakelrubber

Bericht door RoelTholen » di 21 feb, 2006 1:53

Ik vermoed dat jij het verkeerde artikel hebt besteld. Mijn 9000 komt namelijk ook uit '95 en heeft dit artikel erop zitten:

Afbeelding

Kijk eens goed wat er naar je bak toe loopt. Het valt dan goed te zien van boven af.

Dilemma
Geregistreerd lid

Bericht door Dilemma » di 21 feb, 2006 11:33

Krijg nou niks... da's het geval dat er wel opzat... :oops:

Opnieuw bestellen vrees ik ;)

Bedankt voor de reactie heren...

Plaats reactie