Al een tijdje brande het lichtje bij mij van het koelvloeistof.
Vaak ging het na 40 km rijden ongeveer uit.
Vandaag heb ik even gekeken wat het probleem kon zijn.
Ik liet eerst de motor draaien. Weer die melding zoals normaal.
Motorkap open, weer kijken, he ? melding weg.. en ik raakte de auto aan (leunen met mijn hand) en de melding was er weer, een ander keek ondertussen even naar de meldingen om te zien als het hielp, was behoorlijk gevoelig !
Nog even verder kijken bij het koelvloeistof resevoir. Aan de onderkant zit een stekkertje.. als ik wat aan piel dan gaat het lichtje aan of uit.
Dus de sensor (is dat lijkt me) is denk ik defect, of er zit een breuk in de kabel. Kan je dat ding er zo uit halen ? of moet dan alle koelvloeistof eruit ? En wat zou zo'n sensortje kosten ?
9000 Aero, Check Radiator
-
Troll fan
- Geregistreerd lid
Weet je zeker dat het niveau boven min staat ?
Er zit een ronde vlotter in het tankje, deze kan ook enigszins blijven hangen als het tankje sterk vervuilt is.
De vlotter bestaat uit een ring met daarin een magneetje en schuift over een kokertje op en neer.
Van onderen is een reedcontact in het kokertje van de tank gestoken.
Zodra het magneetje daalt schakelt het reedcontactje in.
Soms breekt het glas van het reedcontactje en krijg je wisselend kontakt bij aanraken van het snoer.
Als je een beetje aan elektronica kunt hobbyen dan kun je het ding zelf vervangen.
Trek de zwarte kunststof plug (met snoer) recht naar beneden uit het tankje. (het kokertje staat droog, je tankje hoeft niet leeg)
Probleem is het vinden van zo'n klein reedcontactje. En de boel zit geknepen aan het snoer. Maar je kunt de nieuwe aansolderen.
Reedcontacjes zijn verkrijgbaar bij de betere elektronica/modelspoorbaan winkels. De afmeting moet echter wel redelijk overeenkomen met het origineel, anders schakelt de vlotter op een ander niveau.
Er zit een ronde vlotter in het tankje, deze kan ook enigszins blijven hangen als het tankje sterk vervuilt is.
De vlotter bestaat uit een ring met daarin een magneetje en schuift over een kokertje op en neer.
Van onderen is een reedcontact in het kokertje van de tank gestoken.
Zodra het magneetje daalt schakelt het reedcontactje in.
Soms breekt het glas van het reedcontactje en krijg je wisselend kontakt bij aanraken van het snoer.
Als je een beetje aan elektronica kunt hobbyen dan kun je het ding zelf vervangen.
Trek de zwarte kunststof plug (met snoer) recht naar beneden uit het tankje. (het kokertje staat droog, je tankje hoeft niet leeg)
Probleem is het vinden van zo'n klein reedcontactje. En de boel zit geknepen aan het snoer. Maar je kunt de nieuwe aansolderen.
Reedcontacjes zijn verkrijgbaar bij de betere elektronica/modelspoorbaan winkels. De afmeting moet echter wel redelijk overeenkomen met het origineel, anders schakelt de vlotter op een ander niveau.
-
AeroJelmer
- Geregistreerd lid
-
AeroJelmer
- Geregistreerd lid