Temperatuur
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Temperatuur
Heb van het weekend de koelvloeistof vervangen en de thermostaat. Desondanks komt de temperatuur meter net boven het midden tot drie kwart bij gewoon rijden op de snelweg en in de stad.
Dit lijkt mij niet helemaal in orde, of wel? Waar kan het mogelijk in zitten, wellicht de koelventilatorschakelaar? Alvast bedankt weer voor de tips.
Dit lijkt mij niet helemaal in orde, of wel? Waar kan het mogelijk in zitten, wellicht de koelventilatorschakelaar? Alvast bedankt weer voor de tips.
-
mailmichiel
- Donateur (2x)

Hoi
Dit onderwerp is al vaker aan de orde geweest. Mijn CS heeft er ook 'last' van. Ik heb er nog niets aangedaan. Maar hier staat meer:
http://www.thesaabsite.com/Saab%20coola ... ement.html
doei
Dit onderwerp is al vaker aan de orde geweest. Mijn CS heeft er ook 'last' van. Ik heb er nog niets aangedaan. Maar hier staat meer:
http://www.thesaabsite.com/Saab%20coola ... ement.html
doei
-
Gele aero
- Donateur (8x)

-
Gele aero
- Donateur (8x)

-
9000CS2.3
- Geregistreerd lid
-
Benaero
- Donateur (6x)

-
Gele aero
- Donateur (8x)

-
Marc
- Lid van verdienste
-
Gele aero
- Donateur (8x)

-
bobkoppert
- Geregistreerd lid
Ik raad je aan te controleren of de ventilator van de radiateur wel aanslaat. Bij mijn 9000 ('97er) doet ie dat vrij snel, als de naald van de meter iets boven het midden komt. Als je motor op bedrijfstemperatuur is en je laat hem stationair lopen, moet de ventilator binnen korte tijd aanslaan.
Dit is simpel te controleren en kan je veel ellende besparen.
Dit is simpel te controleren en kan je veel ellende besparen.
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Ventilator slaat inderdaad aan, maar pas als de temperatuur vrij hoog staat, ongeveer 3/4. Heb contact gehad met elferink en die sturen een temperatuur-sensor op. Hopelijk heb ik deze dit weekend, kan ik meteen aan de slag.
Maar als de ventilator dan eerder aanslaat betekend het dat ik op de snelweg al rondrij met een draaiende ventilator. Lijkt me niet helemaal de bedoeling
Of snap ik het nu verkeerd. 
Maar als de ventilator dan eerder aanslaat betekend het dat ik op de snelweg al rondrij met een draaiende ventilator. Lijkt me niet helemaal de bedoeling
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Heb waarschijnlijk bij toeval de oorzaak ontdekt. Tijdens het vervangen van een ophangrubber, zag ik dat het koelvloeistofreservoir een klein gaatje had waardoor koelvloeistof naar buiten kwam. Helaas had van leenen geen goede meer liggen, maar heb nu de mijne voorlopig even provisorisch dichtgeplakt met kit en plamuur. De temperatuur is meteen een stuk stabieler. En er wordt nu ook druk opgebouwd.
Zo snel mogelijk het reservoir maar even vervangen.