Hoe check radiator te maken

1984-1997
Plaats reactie
Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Hoe check radiator te maken

Bericht door Gele aero » ma 08 mei, 2006 9:49

Ik heb sinds kort een nieuw koelvloeistofreservoir. De oude versie had geen aansluiting voor het check kloelvloeistofreservoir, de nieuwe heeft dat wel.
Ik heb de stekker in het meest dichtsbijzijnde stekkertje gestopt waar deze inpast (heeft een redelijk typische vorm dus kunnen er ook niet veel zijn), maar het systeem werkt nog niet. Ik krijg nog steeds geen melding van het check-radiator op het dashboard, terwijl ik door een lekke koelslang al wel met veel te weinig het rond gereden. Iemand een idee hoe dit werken de krijgen? Alvast bedankt voor de tips.

bobkoppert
Geregistreerd lid

Bericht door bobkoppert » ma 08 mei, 2006 10:34

Is de betreffende sensor nog wel in orde? Was bij mijn auto niet meer het geval, maar ik kreeg dus permanent de melding "check radiator". Deze verdween na het lostrekken van de stekker aan het expansievat.

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » ma 08 mei, 2006 10:35

Waar zit die sensor?

bobkoppert
Geregistreerd lid

Bericht door bobkoppert » ma 08 mei, 2006 10:41

Voorzover ik me kan herinneren in het vaatje zelf. Aan de sensor vast zit een stukje snoer met een stekker. Volgens de monteur gaan de sensoren wel vaker kapot. Gelukkig 1 van de weinige onderdelen bij SAAB die niet duur zijn.

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » ma 08 mei, 2006 10:45

Dat is dus het apparaat in het tankje zelf begrijp ik? Is deze makkelijk te vervangen? Lijkt mij nog al een gepriegel om de sensor er uit en in te krijgen. :roll: Is er een "logische" manier om er achter te komen of het de sensor is? Bedankt voor de tips trouwens tot zover. :wink:

Troll fan
Geregistreerd lid

Bericht door Troll fan » ma 08 mei, 2006 12:24

Gele aero schreef:Dat is dus het apparaat in het tankje zelf begrijp ik? Is deze makkelijk te vervangen? Lijkt mij nog al een gepriegel om de sensor er uit en in te krijgen. :roll: Is er een "logische" manier om er achter te komen of het de sensor is? Bedankt voor de tips trouwens tot zover. :wink:
Zie viewtopic.php?t=11681&start=0&postdays= ... ht=vlotter

Plaats reactie