"tokkend" geluid bij loslaten gas, niet bij remmen

1984-1997
Plaats reactie
efefes
Geregistreerd lid

"tokkend" geluid bij loslaten gas, niet bij remmen

Bericht door efefes » ma 08 mei, 2006 20:43

Sinds vanmiddag heb ik een tikkend/tokkend geluid (redelijk luid) uit het vooronder van mijn 2.3 16v Saab 9000.
Als ik gewoon gas geef hoor ik niets, als ik het gas los laat treedt het geluid op en bij licht remmen of weer gas geven houdt het geluid weer op.

Zowel bij lage snelheden als op de snelweg treedt dit op en zoals gezegd, vanochtend nog niets, vanmiddag duidelijk hoorbaar (en ik heb het idee dat het ook rap meer geluid produceert)

Iemand enig idee waar ik het moet zoeken?

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » di 09 mei, 2006 7:03

Euhm wielbouten die losgelopen zijn. Bovenste bout van de schokbreker bevestiging. Fuseekogel cq bevestiging hiervan.

de 9000 smurf
Geregistreerd lid

tokkend geluid

Bericht door de 9000 smurf » di 09 mei, 2006 16:44

Klinkt als een aandrijfas die kapot is.
Zolang er spanning op staat hoor je niets.
Wel vreemd dat het "in eens" optreed.
Wielbouten is idd ook een optie, misschien hebben ze geprobeerd je velgen te stelen(?)

efefes
Geregistreerd lid

Bericht door efefes » di 09 mei, 2006 22:19

Ik zal inderdaad eerst eens de wielbouten controleren, een dikke week geleden zijn mijn winterbanden vervangen door de zomerbanden met velg, wellicht is daar iets niet helemaal goed gegaan. Aandrijfas denk ik trouwens zelf ook steeds meer aan als het niet de wielbouten zijn. Mmm, ben ik vast weer 400 Euro verder als ik dat laat doen.

White Lines
Geregistreerd lid

Bericht door White Lines » di 09 mei, 2006 23:22

Doe dat maar zo snel mogelijk, als de wielbouten los zitten ligt je velg er binnen de kortste keren af.

efefes
Geregistreerd lid

Bericht door efefes » wo 10 mei, 2006 19:30

;-|+ Het waren dus de wielbouten, waren niet goed vastgezet bij wisseling winterbanden voor zomerbanden door garage. Bedankt voor het meedenken, hij rijdt weer als een zonnetje :applause:

White Lines
Geregistreerd lid

Bericht door White Lines » do 11 mei, 2006 22:01

Fijne garage, ga je er volgende keer weer heen??

Plaats reactie