Beter te klein dan te groot. Overigens kun je het ook meten aan de sparing bovenop de beugel voor de spanner.
De spanning is nu ook weer niet zo groot dat m6 zou afbreken hoor.
Bovenste motorsteun vervangen
-
René Stoop
- Donateur (2x)

Ik zou inplaats van een platte strip een hoeklijn gebruiken of ander toch een strip van minimaal 5mm dik, da kans is groot dat deze anders krom gaat met al het gevaar vandien.
Zelf heb ik het tooltje verbouwd. Ik had een hoeklijn 40/40 met de opgeven maten volgens het stripje. Binnen in de hoek een pijpje gelast en het tooltje midden door gezaagd. Het pijpje had een inwedige maat van 12 mm. Hierin een draadeind gestopt van M12 en aan het onderste stuk vast gelast. Een moer op de ander kant van de draad. Nu kan je op je gemak, zonder hals brekende toeren, de spanning van de multi V-riem afhalen. Werkt ideaal.
Zelf heb ik het tooltje verbouwd. Ik had een hoeklijn 40/40 met de opgeven maten volgens het stripje. Binnen in de hoek een pijpje gelast en het tooltje midden door gezaagd. Het pijpje had een inwedige maat van 12 mm. Hierin een draadeind gestopt van M12 en aan het onderste stuk vast gelast. Een moer op de ander kant van de draad. Nu kan je op je gemak, zonder hals brekende toeren, de spanning van de multi V-riem afhalen. Werkt ideaal.
-
Robert nog 9000
- Geregistreerd lid
-
Gele aero
- Donateur (8x)

En is het gelukt? De mijne is vervangen. Bleek dat wanneer je geen DI hebt de dynamo niet los hoeft. Maar weer zo handig gemonteerd dat de stuurbekrachtingspomp los moet en een aardig eind weggebogen dient te worden om de laatste schroef van de steun los te krijgen.
Al met al gelukt en rijdt nu net even wat soepeler en reageert minder abrupt op het loslaten en intrappen van het gaspedaal.
Al met al gelukt en rijdt nu net even wat soepeler en reageert minder abrupt op het loslaten en intrappen van het gaspedaal.
-
MartinS
- Geregistreerd lid
Gele aero,
Nog niet aan toegekomen. Heb wel het tooltje gemaakt voor de riemspanner.
Was het van bovenaf te doen of heb je het wiel en de wielkuip verwijderd.
Ik vind de werkruimte nogal krap en dan zitten ook de slangen van het reservoir vd stuurservo hinderlijk in de weg.
Heb met een sleutel 19 de spanrol geprobeerd te bewegen. Zit geen beweging in. Zal wel een flinke pijp overheen moeten.
Nog niet aan toegekomen. Heb wel het tooltje gemaakt voor de riemspanner.
Was het van bovenaf te doen of heb je het wiel en de wielkuip verwijderd.
Ik vind de werkruimte nogal krap en dan zitten ook de slangen van het reservoir vd stuurservo hinderlijk in de weg.
Heb met een sleutel 19 de spanrol geprobeerd te bewegen. Zit geen beweging in. Zal wel een flinke pijp overheen moeten.
-
Gele aero
- Donateur (8x)

-
MartinS
- Geregistreerd lid
Ik heb het geplanned voor het komend weekend. Ik hoop dat het droog is want ik moet het op straat doen.
Ik ga proberen van het project div. foto's te maken en dan een soort
How to te posten.
Misschien is er wel behoefte aan een onderdeel op het forum waar mensen How to's van projecten kunnen posten voorzien van foto's.
Ik ga proberen van het project div. foto's te maken en dan een soort
How to te posten.
Misschien is er wel behoefte aan een onderdeel op het forum waar mensen How to's van projecten kunnen posten voorzien van foto's.