Nieuwe "slofjes"voor mijn 9000T

1984-1997
Marc
Lid van verdienste

Re: Nieuwe "slofjes"voor mijn 9000T

Bericht door Marc » do 03 jun, 2004 2:59

Een 9000 is van nature niet echt onderstuurd... Je moet zelfs niet veel doen om hem te laten oversturen :wink:

Is waarschijnlijk het verschil tussen de theorie en de praktijk :lol:

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » do 03 jun, 2004 6:37

Onderstuur??
Idd ik moet Marky gelijk geven. Nadat ik enkele powerflex rubbers onder mijn 9000 heb gezet is ie overstuurd.

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » do 03 jun, 2004 19:56

900T-R schreef: waarmee ze aan iedere voorbijganger blijk geven van het feit dat ze de meest simpele wet van de voertuigdynamica nog niet snappen... :roll:
Ik zit er ook aan te denken om achter iets bredere banden (225) te monteren dan vóór (215).

Door het monteren van een stuggere stabilisatorstang op de achteras, helt de auto minder in bochten en heb ik de indruk dat de auto meer grip heeft bij het uitaccelereren van een bocht, Het voorwiel in de binnenbocht spint iets minder makkelijk. In snel genomen bochten ontstaat er zelfs de neiging tot overstuur. Dit hoop ik te verhelpen door achter een iets bredere band te monteren.
Of het in strijd is met de meest simpele wet van de voertuigdynamica weet ik niet, daarvoor heb ik niet genoeg gestudeerd :oops: . Het is gewoon wat ik in de praktijk merk aan de auto.

Laten we het er maar op houden dat dit één van de uitzonderingen is die de regel bevestigt. Het punt dat 900T-R naar voren brengt, klopt. Het is echter geen universele wet die altijd, voor elke auto opgaat.

Maar als we alle natuurkundige wetten en pogingen het te rationaliseren even opzij zetten, is er nog een andere reden. Net als bij een 9000 staan bij een NG900/9-3 de achtwielen vrij ver naar binnen in de wielkuip. Het monteren van een iets bredere band (niet overdrijven natuurlijk) maakt de auto iets dikker 8) .

Plaats reactie