Dag mensen,
Mijn 9000 heeft een vreemd verschijnsel. Als ik bij warme motor vanaf de derde versnelling gas geef, gaat de auto inhouden. Voelt dan alsof hij op drie potten gaat lopen. Als de motor nog niet helemaal warm is trekt hij wel goed door. In 1 en 2 treedt dit niet op.
Ik heb al een aantal di 's geprobeerd en de bougies en het luchtfilter zijn nieuw. Er zit een plekje bij het uitlaatspruitstuk; dat wordt binnenkort verholpen. Er komt ook een nieuw brandstoffilter in. Vacuumslangen zijn net nieuw en er zit net een andere brandstofpomp in.
De voltmeter geeft keurig 14 volt aan.
Wie weet raad?
Inhouden
-
9323
- Donateur (2x)

Re: Inhouden
Oh, het gaat om een 2.0t met handbak. Ik denk zelf dat er met het lucht/brandstofmengsel iets mis gaat, maar wat? En waarom? En waarom alleen bij warne motor? En is het niet zo dat de turbodruk in de eerste twee versnellingen wordt teruggeregeld? Maar loopt een lpt niet altijd op basisdruk?
Vragen, vragen...
Vragen, vragen...
-
Henk TB
- Geregistreerd lid
dat probleem komt me bekend voor, ik heb een 9000 van jullie gekocht die hetzelfde had voor ik m kreeg, het was een sensor, ik dacht de bdp, maar dat weet ik niet zeker meer
-
9323
- Donateur (2x)

Ha ja, bij jou was t de mapsensor. Die heb ik al uitgewisseld:-(
-
9323
- Donateur (2x)

Heb besloten dat ik de bdp ga vervangen. Kijken wat dat oplevert.
-
9323
- Donateur (2x)

Bdp vervangen en probleem verholpen! Oude (zo te zien nog de originele) ging gelukkig makkelijk los.
-
odin1899
- Donateur

Ter leeringh ende vermaeck: deed de toerenteller ook gek met de oude BDP-sensor?