Bericht
door reiernumans » zo 16 sep, 2018 14:10
Die blauwe komen bij een grote Zweedse imitatie fabrikant vandaan. Die PU bussen zijn over het algemeen van prima kwaliteit, maar van vrij hard materiaal. Powerflex gebruikt een paar kleur coderingen voor de hardheid van het PU, paars en zwart voor onderstelbussen (paars is een tikje steviger dan rubber, zwart is keihard), geel voor de meeste motorsteunen.
Het gele PU dat ze gebruiken is nog een tikje minder stug dan het paarse materiaal dat Powerflex gebruikt voor onderstelbussen. Qua hardheid vallen de blauwe bussen tussen paars en zwart in. Ze zijn zeker een stukje steviger dan de paarse, maar niet zo knalhard als de zwarte powerflex alternatieven. Die motorsteunrubbers zullen vermoedelijk een flinke klap stugger zijn dan de gele Powerflex bussen.
Overigens, hoewel de kwaliteit van de blauwe bussen over het algemeen prima is, vind ik de pasvorm en materiaalkeuze van Powerflex véél fijner. Daarnaast zijn die vaak nog nèt een stukje mooier qua pasvorm. Zou die blauwe niet aanraden voor de motorsteun, denk dat je dan allerlei trillinkjes en rammeltjes vanuit je dashboard gaat horen. Als je graag die bovenste steun wil powerflexen zou ik dat alleen aan de kant van de motor toepassen, de schutbordzijde zou ik een nieuwe rubber bus in persen. Volgens mij zijn die, naast de imitatie alternatieven, ook van goede kwaliteit leverbaar.