centrale vergrendeling én lampje portier open brandt.

1984-1997
Plaats reactie
Jan9000
Geregistreerd lid

centrale vergrendeling én lampje portier open brandt.

Bericht door Jan9000 » vr 06 okt, 2006 11:53

Heb sinds een maand een 9000 CD automaat. Ik heb het volgende probleem:
Op het dashbord brandt voortdurend het lampje dat het linker voorportier open staat terwijl het gesloten is. Als ik bij het portierscharnier de schakelaar indruk blijft het lampje branden. Dit geldt overigens ook voor de andere portieren maar daarvan doven de lampjes als ze gesloten worden. Blijkbaar is dit niet de (enige) schakelaar die het lampje laat branden.
Tevens werkt de centrale deurvergrendeling vanaf het middenconsole niet en reageert ook niet als ik het linkervoorportier met de sleutel van buiten open.
Onlangs ging het waarschuwingslampje op het dashbord heel even uit en deed de centrale vergrending vanaf het console het ineens! :shock:
Andere bijkomstigheid is dat het plastic tussen de centrale vergrendeling op het middenconsole en de bediening van de voorruiten erg heet wordt.

Wie weet wat hier aan de hand is en hoe dit probleem verholpen kan worden?

Ebele
Geregistreerd lid

Re: centrale vergrendeling én lampje portier open brandt.

Bericht door Ebele » za 06 jun, 2020 8:40

Een oud onderwerp maar ik heb dat sinds een dag ook, behalve dat het waarschuwingslampje van het linker voorportier nog steeds blijft branden. Iemand hetzelfde gehad en de oplossing gevonden?

Hartelijke groet,

Erik

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » za 06 jun, 2020 8:53

Deur open indicatie komt van het blauwe blokje bij het slot mechanisme. Dat is een reedcontact wat bediend wordt door een magneetje op een armpje van het mechanisme. Of de magneet is eraf gevallen, of het reedcontact is stuk.

Haperende cv is meestal de kiekert, zie het fix de kiekert topic bij handleidingen.

Ebele
Geregistreerd lid

Bericht door Ebele » za 06 jun, 2020 9:02

9000-95 schreef:
za 06 jun, 2020 8:53
Deur open indicatie komt van het blauwe blokje bij het slot mechanisme. Dat is een reedcontact wat bediend wordt door een magneetje op een armpje van het mechanisme. Of de magneet is eraf gevallen, of het reedcontact is stuk.
Bedankt voor je snelle reactie. Dan ga ik eerst maar eens het slotmechanisme aandachtig bekijken.

Plaats reactie