stof deurpanelen
-
hermank
- Donateur (7x)

Re: stof deurpanelen
Het lukt mij toch niet om ze er heel uit te krijgen.....

-
holtwark
- Geregistreerd lid
Hoe staat het er mee Herman ? Beetje opgeschoten met je paneel projectje ?
-
hermank
- Donateur (7x)

Ha, ik heb ze los. Goed gereedschap gehaald en toen ging het beter.
Ik heb de achterpanelen waar het inzetstuk uit moet opgehaald en nu komt er een ander probleem om de hoek kijken...zucht.
Deze zijn waarschijnlijk ook eens los gehaald om de stof opnieuw te lijmen en wie dat gedaan heeft heeft daarbij denk ik ook alle klemmetjes gebroken want deze panelen zijn weer vast gezet door de plastic pennen (waarover je de klemmen schuift om vast te zetten) te smelten en zodoende alles goed vast te zetten.....
Dus....ik krijg ze wel los, maar hoe zet ik ze weer vast in de andere panelen...
ik zal straks een foto plaatsen.
Ik heb de achterpanelen waar het inzetstuk uit moet opgehaald en nu komt er een ander probleem om de hoek kijken...zucht.
Deze zijn waarschijnlijk ook eens los gehaald om de stof opnieuw te lijmen en wie dat gedaan heeft heeft daarbij denk ik ook alle klemmetjes gebroken want deze panelen zijn weer vast gezet door de plastic pennen (waarover je de klemmen schuift om vast te zetten) te smelten en zodoende alles goed vast te zetten.....
Dus....ik krijg ze wel los, maar hoe zet ik ze weer vast in de andere panelen...
ik zal straks een foto plaatsen.
-
holtwark
- Geregistreerd lid
Mijn idee , maar weet niet of het in jouw geval kan werken.
De "gesmolten" pennetjes voorzichtig kleiner maken zodat ze door het gat kunnen. Zorg ervoor dat je ze niet afbreekt. Bij her montage één of meer sluitringen of rubber ringen om het pennetje leggen en goed vast lijmen. Laatste ringetje moet net boven de rand van het pennetje vallen. Dan een kleine zelf tapper in het pennetje schroeven . ( Natuurlijk zo kort dat het schroefje niet door het stof aan de andere kant gaat. )
De "gesmolten" pennetjes voorzichtig kleiner maken zodat ze door het gat kunnen. Zorg ervoor dat je ze niet afbreekt. Bij her montage één of meer sluitringen of rubber ringen om het pennetje leggen en goed vast lijmen. Laatste ringetje moet net boven de rand van het pennetje vallen. Dan een kleine zelf tapper in het pennetje schroeven . ( Natuurlijk zo kort dat het schroefje niet door het stof aan de andere kant gaat. )
-
hermank
- Donateur (7x)

Hier zie je hoe het er uit ziet. Een dopje heb ik los gehaald (=afgebroken) .

-
hermank
- Donateur (7x)

Ik begrijp wat je bedoelt. Is nog een lastiger klusje dan die klemmetjes loshalenholtwark schreef: ↑di 16 jun, 2020 13:16Mijn idee , maar weet niet of het in jouw geval kan werken.
De vraag is wat handiger is: dit doen of de stof van de andere panelen opnieuw vastlijmen en gewoon weer monteren met de klemmetjes......
Hoe doe je dat? Heb jij vilt er tussen gelegd? En zo ja lijm je dat eerst aan de bekleding en dan de bekleding op het paneel? Of het vilt op het paneel lijmen en dan de bekleding......
-
holtwark
- Geregistreerd lid
Tja Herman, keuze aan jou.
Ik heb er geen tussenlaag op gelijmd. Gewoon de losse restjes schuim verwijderd van stof en het paneel met stukje schuurpapier.Mijn advies is om het paneel in twee "helften" weer te bekleden . Eerst het gedeelte bij de deuropener voor de helft loshalen . Bij mijn eerste poging heb ik dat niet op die manier gedaan en toen was het heel lastig om het rond de deuropener weer goed te krijgen. Bekleding stof kan wat uitrekken.........
Mocht je er vilt o.i.d .tussen willen doen dan eerst op het paneel lijmen
Ik heb er geen tussenlaag op gelijmd. Gewoon de losse restjes schuim verwijderd van stof en het paneel met stukje schuurpapier.Mijn advies is om het paneel in twee "helften" weer te bekleden . Eerst het gedeelte bij de deuropener voor de helft loshalen . Bij mijn eerste poging heb ik dat niet op die manier gedaan en toen was het heel lastig om het rond de deuropener weer goed te krijgen. Bekleding stof kan wat uitrekken.........
Mocht je er vilt o.i.d .tussen willen doen dan eerst op het paneel lijmen
-
hermank
- Donateur (7x)

Dank, goede tip. Heeft iemand ook ervaringen en dus advies met de stof op de panelen strak te krijgen ??
-
hermank
- Donateur (7x)

Toch voor gekozen om de panelen die ik nu los heb schoon te maken en de stof er opnieuw op te lijmen. Valt niet mee om netjes te krijgen. Er is in mij geen groot bekleder verloren gegaan.....
Als alles gemonteerd zit zal ik het laten zien. Als ik het tenminste mooi vind. Stof kan ook overigens wel een opfrisbeurt gebruiken.
Indien het me achteraf toch niet bevalt kan ik altijd de panelen uit de andere deurbekledingen los halen. Ik heb geprobeerd of ik de gesmolten pennetjes gemakkelijk los kan snijden, niet dus. Moet ik, indien nodig, nog eens een slimme manier voor vinden. En dan inderdaad weer vastzetten met zelftappers oid
Als alles gemonteerd zit zal ik het laten zien. Als ik het tenminste mooi vind. Stof kan ook overigens wel een opfrisbeurt gebruiken.
Indien het me achteraf toch niet bevalt kan ik altijd de panelen uit de andere deurbekledingen los halen. Ik heb geprobeerd of ik de gesmolten pennetjes gemakkelijk los kan snijden, niet dus. Moet ik, indien nodig, nog eens een slimme manier voor vinden. En dan inderdaad weer vastzetten met zelftappers oid
-
hermank
- Donateur (7x)

Panelen vandaag omgewisseld.

Met dank aan Saab Overveen.

Zo hoort het; Angora Velours bekleding met Dover deurpanelen. Ik vind het mooi geworden.

Chef werkplaats houdt de werkzaamheden nauwlettend in de gaten.

Met dank aan Saab Overveen.

Zo hoort het; Angora Velours bekleding met Dover deurpanelen. Ik vind het mooi geworden.

Chef werkplaats houdt de werkzaamheden nauwlettend in de gaten.
-
jeroen701125
- Donateur (3x)

Dat ziet er fraai uit! Fijn dat het toch gelukt is!
-
holtwark
- Geregistreerd lid
Herman,zo zie je maar "de aanhouder wint " . Het ziet er echt mooi uit !
Je schrijft angora velours , weet jij welke trim color dit is . Mijn grijze velours stof lijkt hetzelfde en is trim color E 44.
Je schrijft angora velours , weet jij welke trim color dit is . Mijn grijze velours stof lijkt hetzelfde en is trim color E 44.
-
Ewout
- Donateur (5x)

De chef heeft het druk gehad, maar was tevreden over het werk. En je CS is er ook op vooruit gegaan. Met zelf-gemonteerde houten vensterbanken, wie kan dat zeggen?
Dat is Buffalo-grijs horizon-motief in velours. Iets donkerder dan Angora.holtwark schreef: ↑zo 21 jun, 2020 14:26E 44.
-
hermank
- Donateur (7x)

Dank!!holtwark schreef: ↑zo 21 jun, 2020 14:26Herman,zo zie je maar "de aanhouder wint " . Het ziet er echt mooi uit !

Uit brochure Saab 9000 1993

Waarbij H24 ( Angora ) voor de bekleding stoelen en H44 ( Dover ) voor deurpanelen. E24 dus Labrador en E44 Buffalo .... toch???