vocht IN achterklep 9000 en dus condensruiten

1984-1997
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gijs
Geregistreerd lid

vocht IN achterklep 9000 en dus condensruiten

Bericht door gijs » di 21 dec, 2021 15:11

Er zit vocht in de achterklep van mijn 9000 CS 1998. Ik hoef daarvoor niet eens de binnenbekleding van de achterklep weg te halen, door de openstaande kier tussen bekleding en metaal zie ik de druppels op het metaal zitten. Gevolg: in ieder geval condens op de achterruit die amper weg wil en die onder 0 bevriest. En op termijn roest van binnenuit en mogelijk kortsluitingen. Heel vervelend dus. Weet iemand waar dat vocht in de klep kan komen? Remlicht? Kabel achterruitverwarming en wisser? Raamafdichting in achterklep? Graag jullie ervaringen.

Gebruikersavatar
K0ENIE
Geregistreerd lid

Re: vocht IN achterklep 9000 en dus condensruiten

Bericht door K0ENIE » di 21 dec, 2021 18:18

Vocht IN achterklep kan ook condens zijn. Mocht er iets lekken zoals de bevestiging vd spoiler wordt dat afgevoerd door afwateringgaatjes. Beter kijkt u of het tapijt droog is en de reservewielbak. En watert de airco nog wel goed af?

Gebruikersavatar
VanBunst
Donateur (11x)
Donateur (11x)

Re: vocht IN achterklep 9000 en dus condensruiten

Bericht door VanBunst » di 21 dec, 2021 20:33

Probeer eens de slotvanger af te stellen waardoor de klep beter sluit. Er komt mogelijk water langs de verouderde rubbers binnen. Bij mij scheelde het 90% minder vocht in de achterbak/bak reservewiel.

Gebruikersavatar
gijs
Geregistreerd lid

Re: vocht IN achterklep 9000 en dus condensruiten

Bericht door gijs » wo 22 dec, 2021 0:14

Het punt is dat de kofferbak kurkdroog is en de bak waar het reservewiel in ligt ook. De achterlichten heb ik ooit goed afgekit, het rubber is al eens vervangen. Dus dacht ik aan remlicht, kabel wisser en achterruitverwarming. Nu het vriest is er amper met de auto te rijden, de achterruit is van binnen stijf bevroren. Frustrerend.... Ik zal eens zien of het slot goed is afgesteld. Airco is onlangs volledig (!) vernieuwd. Bedankt in ieder geval tot zo ver. Mocht iemand nog andere suggesties hebben, graag!

9000-95
Donateur
Donateur

Re: vocht IN achterklep 9000 en dus condensruiten

Bericht door 9000-95 » wo 22 dec, 2021 8:58

De kabeldoorvoeren willen wel eens lekken. De rubber doorvoeren uit de klep halen, goed schoonmaken en met een beetje kit terug monteren

Gebruikersavatar
gijs
Geregistreerd lid

Re: vocht IN achterklep 9000 en dus condensruiten

Bericht door gijs » wo 22 dec, 2021 10:42

Gaan we proberen. Bedankt!

Gebruikersavatar
gijs
Geregistreerd lid

Re: vocht IN achterklep 9000 en dus condensruiten

Bericht door gijs » do 30 dec, 2021 15:04

De achterspoiler blijkt de oorzaak....spoiler verwijderd, gaten in achterklep waarmee spoiler gemonteerd zit even dichtgeplakt met tape, paar dagen zonder spoiler gereden en zie, alles droog! Terwijl het veel heeft geregend.... Ik monteer de spoiler weer met kit rond de gaten, lijkt me. Iedereen bedankt voor de tips.

Alex B
Geregistreerd lid

Re: vocht IN achterklep 9000 en dus condensruiten

Bericht door Alex B » do 30 dec, 2021 16:59

Goed plan. Hoe waren de rubber afsluitstrips die aan de onderkant van de spoiler zitten? Die willen ook nog wel eens gaar worden.

Alex

Gebruikersavatar
gijs
Geregistreerd lid

Re: vocht IN achterklep 9000 en dus condensruiten

Bericht door gijs » do 30 dec, 2021 17:17

De strips zijn inderdaad gaar en op sommige plekken helemaal weg. De lak van de achterklep is op die plaatsen dan ook serieus beschadigd. 375.000 kilometer lang wind over je bol en gaandeweg gare rubbers, dan wil je wel wat tegen de lak gaan trillen. Echt diepe voren in de lak hier en daar. Twee lagen antiroest op gespoten en die drogen nu. Spuiten hoeft niet, alle schade zit toch onder de spoiler. Ik twijfel nog over kitten of op zoek gaan naar nieuwe rubberstrip. Ik zie het niet zitten alle oude rubberstrip eraf te halen, dus het zal wel goed ontvetten en dan kitten met silicone worden. Op de rubberstrip en rond de gaten waar de bouten doorheen gaan. En dan de spoiler goed vastzetten....:) gr. Gijs

Ebele
Geregistreerd lid

Re: vocht IN achterklep 9000 en dus condensruiten

Bericht door Ebele » ma 03 jan, 2022 9:24

Ik heb ook last van het beslaan van / condens aan de binnenkant van de achterruit en dus ook lichte ijsvorming wanneer het vriest. Zal ook eens een blik werpen op de achterspoiler. Bedankt voor de 'tip', het uitzoeken.

Hartelijke groet,

Erik

Gebruikersavatar
gijs
Geregistreerd lid

Re: vocht IN achterklep 9000 en dus condensruiten

Bericht door gijs » ma 03 jan, 2022 12:21

Als je kofferbak droog is kan de spoiler de oorzaak zijn. Als je kofferbak nat is kan je beter naar een andere oorzaak zoeken, denk ik. gr. G.

Plaats reactie