Benzine tekort/druk te laag?
-
redmervand
- Donateur (6x)

Benzine tekort/druk te laag?
Ik ervaarde gister voor de 2e keer nu een, in mijn ogen, vreemd probleem.
Ik reed ongeveer 103km/u op de cruise-control op de snelweg, bij het ‘omhoog’ gaan voor een viaduct begint de auto ineens te stotteren en in te houden. Ik annuleerde de CC en kon verder rijden, even later de CC weer aangezet, maar kreeg even later weer hetzelfde maar nu zo erg dat gas geven ook niet hielp. Auto op de vluchtstrook, daar sloeg ie af, maar startte 1 minuut later weer normaal. Naar huis gereden zonder CC ging prima, ook gewoon 100 kunnen rijden.
Eind november reed ik in Duitsland en had ik hetzelfde probleem, daar waren de heuvels wat serieuzer maar het probleem exact hetzelfde.
Andere overeenkomst was dat de tank wel leeg aan het raken was, het lampje brandde nog niet, en had volgens de computer nog zo’n 100-130km actieradius.
(Op de terugweg uit Duitsland met een volle tank 98 geen problemen met de CC gehad)
Nou krijg ik het idee dat dit toch een beetje mijn probleem is, maar is dat een logische verklaring?
Dat er te weinig in de tank zit of er te weinig druk is ofzo?
(Ruim een jaar geleden is de brandstofpomp vervangen door een nieuwe)
Ik reed ongeveer 103km/u op de cruise-control op de snelweg, bij het ‘omhoog’ gaan voor een viaduct begint de auto ineens te stotteren en in te houden. Ik annuleerde de CC en kon verder rijden, even later de CC weer aangezet, maar kreeg even later weer hetzelfde maar nu zo erg dat gas geven ook niet hielp. Auto op de vluchtstrook, daar sloeg ie af, maar startte 1 minuut later weer normaal. Naar huis gereden zonder CC ging prima, ook gewoon 100 kunnen rijden.
Eind november reed ik in Duitsland en had ik hetzelfde probleem, daar waren de heuvels wat serieuzer maar het probleem exact hetzelfde.
Andere overeenkomst was dat de tank wel leeg aan het raken was, het lampje brandde nog niet, en had volgens de computer nog zo’n 100-130km actieradius.
(Op de terugweg uit Duitsland met een volle tank 98 geen problemen met de CC gehad)
Nou krijg ik het idee dat dit toch een beetje mijn probleem is, maar is dat een logische verklaring?
Dat er te weinig in de tank zit of er te weinig druk is ofzo?
(Ruim een jaar geleden is de brandstofpomp vervangen door een nieuwe)
-
Sonab
- Donateur (4x)

Re: Benzine tekort/druk te laag?
Verschrijvingredmervand schreef: ↑zo 06 feb, 2022 16:01(Ruim een jaar geleden is de brandstofprijs vervangen door een nieuwe)
-
redmervand
- Donateur (6x)

Re: Benzine tekort/druk te laag?
Pomp, de brandstofpomp is vervangenSonab schreef: VerschrijvingWat is er vervangen?
-
PJ Cats
- Geregistreerd lid
Re: Benzine tekort/druk te laag?
Wil wel eens gebeuren dat de ontluchting in je tankdop verstopt zit, waardoor je tank vacuüm trekt. Vooral bij vrijwel lege tank te merken. Pomp kan er dan niet meer tegenop. Even tankdop losdraaien en kijken/luisteren wat er gebeurt, als het nog eens voorkomt.
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: Benzine tekort/druk te laag?
of het magneetje in je bdp sensor begint te hemelen. Afgekoeld gaat het nog wel maar.
Komt de toerenteller goed uit zijn hoek zo niet dan ja.
Komt de toerenteller goed uit zijn hoek zo niet dan ja.
-
redmervand
- Donateur (6x)

Re: Benzine tekort/druk te laag?
Aan de toerenteller was verder niks te merken, die ging gewoon op en neer met de motor
-
redmervand
- Donateur (6x)

Re: Benzine tekort/druk te laag?
Mijn gevoel zegt ook dat het daarmee te maken heeft.
Hoe zou ik de ontvluchting kunnen checken/ontstoppen?
Hoe zou ik de ontvluchting kunnen checken/ontstoppen?
-
Tjøørd
- Donateur (6x)

Re: Benzine tekort/druk te laag?
Hier staan wat aanknopingspunten: viewtopic.php?t=166435
-
9323
- Donateur (2x)

Re: Benzine tekort/druk te laag?
Easy fix is een heel klein gaatje boren in de tankdop.
-
redmervand
- Donateur (6x)

Re: Benzine tekort/druk te laag?
Bedankt voor de suggesties!
Ik ga er eens naar kijken
Ik ga er eens naar kijken

