Benzine tekort/druk te laag?

1984-1997
Plaats reactie
Gebruikersavatar
redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Benzine tekort/druk te laag?

Bericht door redmervand » zo 06 feb, 2022 16:01

Ik ervaarde gister voor de 2e keer nu een, in mijn ogen, vreemd probleem.
Ik reed ongeveer 103km/u op de cruise-control op de snelweg, bij het ‘omhoog’ gaan voor een viaduct begint de auto ineens te stotteren en in te houden. Ik annuleerde de CC en kon verder rijden, even later de CC weer aangezet, maar kreeg even later weer hetzelfde maar nu zo erg dat gas geven ook niet hielp. Auto op de vluchtstrook, daar sloeg ie af, maar startte 1 minuut later weer normaal. Naar huis gereden zonder CC ging prima, ook gewoon 100 kunnen rijden.

Eind november reed ik in Duitsland en had ik hetzelfde probleem, daar waren de heuvels wat serieuzer maar het probleem exact hetzelfde.

Andere overeenkomst was dat de tank wel leeg aan het raken was, het lampje brandde nog niet, en had volgens de computer nog zo’n 100-130km actieradius.
(Op de terugweg uit Duitsland met een volle tank 98 geen problemen met de CC gehad)

Nou krijg ik het idee dat dit toch een beetje mijn probleem is, maar is dat een logische verklaring?
Dat er te weinig in de tank zit of er te weinig druk is ofzo?

(Ruim een jaar geleden is de brandstofpomp vervangen door een nieuwe)

Gebruikersavatar
Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Benzine tekort/druk te laag?

Bericht door Sonab » zo 06 feb, 2022 16:36

redmervand schreef:
zo 06 feb, 2022 16:01
(Ruim een jaar geleden is de brandstofprijs vervangen door een nieuwe)
Verschrijving ;-) Wat is er vervangen?

Gebruikersavatar
redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Benzine tekort/druk te laag?

Bericht door redmervand » zo 06 feb, 2022 16:37

Sonab schreef: Verschrijving ;-) Wat is er vervangen?
Pomp, de brandstofpomp is vervangen

PJ Cats
Geregistreerd lid

Re: Benzine tekort/druk te laag?

Bericht door PJ Cats » zo 06 feb, 2022 18:35

Wil wel eens gebeuren dat de ontluchting in je tankdop verstopt zit, waardoor je tank vacuüm trekt. Vooral bij vrijwel lege tank te merken. Pomp kan er dan niet meer tegenop. Even tankdop losdraaien en kijken/luisteren wat er gebeurt, als het nog eens voorkomt.

Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Benzine tekort/druk te laag?

Bericht door ReinO » ma 07 feb, 2022 9:55

of het magneetje in je bdp sensor begint te hemelen. Afgekoeld gaat het nog wel maar.
Komt de toerenteller goed uit zijn hoek zo niet dan ja.

Gebruikersavatar
redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Benzine tekort/druk te laag?

Bericht door redmervand » ma 07 feb, 2022 10:00

Aan de toerenteller was verder niks te merken, die ging gewoon op en neer met de motor

Gebruikersavatar
Tjøørd
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Benzine tekort/druk te laag?

Bericht door Tjøørd » ma 07 feb, 2022 10:28

Ik sluit me aan bij de ontluchting

Gebruikersavatar
redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Benzine tekort/druk te laag?

Bericht door redmervand » ma 07 feb, 2022 10:31

Mijn gevoel zegt ook dat het daarmee te maken heeft.
Hoe zou ik de ontvluchting kunnen checken/ontstoppen?

Gebruikersavatar
Tjøørd
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Benzine tekort/druk te laag?

Bericht door Tjøørd » ma 07 feb, 2022 10:43

Hier staan wat aanknopingspunten: viewtopic.php?t=166435

Gebruikersavatar
9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Benzine tekort/druk te laag?

Bericht door 9323 » ma 07 feb, 2022 12:49

Easy fix is een heel klein gaatje boren in de tankdop.

Gebruikersavatar
VanBunst
Donateur (11x)
Donateur (11x)

Re: Benzine tekort/druk te laag?

Bericht door VanBunst » ma 07 feb, 2022 13:19

Eens, werkt prima


Afbeelding

Gebruikersavatar
redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Benzine tekort/druk te laag?

Bericht door redmervand » ma 07 feb, 2022 13:32

Bedankt voor de suggesties!
Ik ga er eens naar kijken

Plaats reactie