Heb inmiddels de waarschuwingslichten weer aan de gang gekregen door van het relais de soldeerpunten door te solderen.
Wil nu de mistachterlamp oppakken waarvan ik vermoed dat het relais ook niet functioneert, deze heb ik niet gevonden achter de zekeringskast onder de airbag.
Wie weet waar deze mogelijk zit ? is MY97?
Wie weet waar het relais van het mistachterlicht zit?
-
K0ENIE
- Geregistreerd lid
Re: Wie weet waar het relais van het mistachterlicht zit?
Geen relais aanwezig, gaat via contactslot (10), lichtschakelaar (88) en mistlampschakelaar (161) en zekering 32.
Diakom schema's beweren overigens dat er wel een relais is maar dat kan ik niet terugvinden in de saab schema's.
Diakom schema's beweren overigens dat er wel een relais is maar dat kan ik niet terugvinden in de saab schema's.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
Hoe staat je lichtschakelaar? Als die bij brandende verlichting op 0 staat heb je dikke kans dat je MAL niet werkt, aangezien je dan met dagrijverlichting rijdt (en je ‘continu grootlicht’ ook niet werkt)
-
9000-95
- Donateur

Goede opmerking van Jungleman, had mijn apk keurmeester ook uitleg bij nodig
Wat het relais betreft: er is een wijziging vanaf MY97. Daarvoor is de mist lamp schakelaar een gewone aan/uit drukknop die blijft staan in de ingedrukte stand. Deze stuurt direct de lamp. Vanaf MY97 is de schakelaar vervangen door een drukknop die niet ingedrukt blijft staan maar altijd weer terugveert. Dan zit er wel een relais tussen, wat er voor zorgt dat de mistlamp brandt tot je nogmaals op de knop drukt of tot het contact uitgeschakeld wordt. Zo wordt voorkomen dat je de lamp vergeet uit te zetten, deze is nu namelijk altijd uit na het opnieuw starten.
Wat het relais betreft: er is een wijziging vanaf MY97. Daarvoor is de mist lamp schakelaar een gewone aan/uit drukknop die blijft staan in de ingedrukte stand. Deze stuurt direct de lamp. Vanaf MY97 is de schakelaar vervangen door een drukknop die niet ingedrukt blijft staan maar altijd weer terugveert. Dan zit er wel een relais tussen, wat er voor zorgt dat de mistlamp brandt tot je nogmaals op de knop drukt of tot het contact uitgeschakeld wordt. Zo wordt voorkomen dat je de lamp vergeet uit te zetten, deze is nu namelijk altijd uit na het opnieuw starten.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
overigens is de dagrijverlichting bij een 9000 gewoon dimlicht maar dan wat zwakker (dacht ik). met de tanende kwaliteit van de reflectoren wordt de lichtopbrengst er niet beter op...