Fluittoon schuifdak, buitenste rubber nog ergens te bestellen?

1984-1997
Plaats reactie
Carroda
Geregistreerd lid

Fluittoon schuifdak, buitenste rubber nog ergens te bestellen?

Bericht door Carroda » wo 02 mar, 2022 13:51

Ik heb bij m'n 9000 het probleem dat als ik het schuifdak vanaf de kiepstand sluit, ik een harde windruis tot een fluittoon krijg.
Nu heb ik gezien dat het rubber wat om de glasplaat zelf zit aan de onderkant dus open gesleten/gescheurd is. (en hier dus een wit schuim-achtig lint uit tevoorschijn komt. ) Als het dak gesloten word vanuit de kiepstand, blijft de rubberflap en dit lint boven het dak uit steken.

Een keer het dak een stukje naar achteren schuiven, en weer sluiten lost het geluids probleem wel op,.. maar dit is uiteraard niet goed.

Nu ben ik al even op zoek geweest of je dit rubber nog ergens kunt bestellen (of wellicht een redelijk/goed passend alternatief) maar ik ben nog niet wat tegen gekomen... :|
Weet iemand hier misschien of dit rubber nog ergens te vinden is?

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Fluittoon schuifdak, buitenste rubber nog ergens te bestellen?

Bericht door reiernumans » wo 02 mar, 2022 18:22

Die rubber strip is in EPC niet als los onderdeel te vinden, maar ik denk dat zoiets relatief universeel is. Voor diverse Volvo's kun je dat rubber bijvoorbeeld wel krijgen, wellicht dat je daar een oplossing kunt vinden?

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » wo 02 mar, 2022 18:48

zelfde probleem hier

Onsjos
Geregistreerd lid

Bericht door Onsjos » wo 02 mar, 2022 20:38

Het zal wel moeilijk worden vermoed ik, kijk anders hier eens.https://www.rubbermagazijn.nl Wellicht dat daar nog iets te vinden is, aan het assortiment ligt het niet....

Carroda
Geregistreerd lid

Bericht door Carroda » do 03 mar, 2022 12:34

Hmmm.. dat is jammer. Dan zal ik wel eerst eens proberen of ik die schuimrubber strip gewoon kan vervangen met een kitrandje binnenin. Zolang het rubber maar niet om kan klappen naar boven zou het volgens mij ook al goed moeten gaan. (dus misschien ook maar op een paar plaatsen een stukje lijmen.)

Had gehoopt dat er een vervanging voor was, maar dat valt dus tegen. Ben in de zoektocht wel tegen gekomen dat het 9000 dak nog wel graag gebruikt word om een BMW 5 serie E28 te upgraden. Ook wel weer een leuk weetje. :D

vanderzanden
Geregistreerd lid

Bericht door vanderzanden » do 03 mar, 2022 15:12

Carroda schreef:
do 03 mar, 2022 12:34
Had gehoopt dat er een vervanging voor was, maar dat valt dus tegen. Ben in de zoektocht wel tegen gekomen dat het 9000 dak nog wel graag gebruikt word om een BMW 5 serie E28 te upgraden. Ook wel weer een leuk weetje. :D
:thumbdown: barbaren ...

Plaats reactie