sloopwaarde / demontagewaarde Saab 9000 CS uit 1997

1984-1997
Plaats reactie
Ebele
Geregistreerd lid

sloopwaarde / demontagewaarde Saab 9000 CS uit 1997

Bericht door Ebele » do 10 mar, 2022 9:35

Hoi,

Heeft iemand recentelijk nog een Saab 9000 ter demontage aangeboden en zo ja wat kon je er nog voor krijgen bij een demontagebedrijf / autosloperij?

https://photos.app.goo.gl/jUXXeofbF3rNiiYc9

Ben trouwens chronisch ziek en kom er niet aan toe om de onderdelen zelf te demonteren en afzonderlijk te verkopen.

Hartelijke groet,

Erik

Gebruikersavatar
werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: sloopwaarde / demontagewaarde Saab 9000 CS uit 1997

Bericht door werli » do 10 mar, 2022 9:38

heey
voordat ze je hier verhalen op naaien
neem de telefoon en bel een demontage bedrijf ,dan ben je zeker
een forum heeft vrijheid van schrijven en soms zie ik dingen waardat dat letterlijk genomen wordt

mvg werner

Ebele
Geregistreerd lid

Re: sloopwaarde / demontagewaarde Saab 9000 CS uit 1997

Bericht door Ebele » do 10 mar, 2022 9:47

Hoi Werner,

De demontagebedrijven hebben tot op heden nog niet een concreet bod gedaan maar mij wel de vraag gesteld wat ik er voor wil hebben, inclusief het ophalen. Ik wil de auto uiteindelijk wel van mijn erf maar zal hem ook niet halsoverkop wegdoen. En wat de reacties betreft, ik hoop dat ik de serieuze van de minder serieuze weet te onderscheiden :-)

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: sloopwaarde / demontagewaarde Saab 9000 CS uit 1997

Bericht door Saapie » do 10 mar, 2022 10:45

Wat de gek er voor geeft. Ik heb laatst een 900 weg gebracht, half gestript, en kreeg 0 euro.

Zelf slopen en losse onderdelen verkopen levert veel meer op!

Gebruikersavatar
tanisha
Geregistreerd lid

Re: sloopwaarde / demontagewaarde Saab 9000 CS uit 1997

Bericht door tanisha » do 10 mar, 2022 11:12

Gewoon op het forum aanbieden tegen elk aannemelijk bod loop of sloop voor de hobbyist.

Er lopen hier zat liefhebbers van de 9000 mee.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: sloopwaarde / demontagewaarde Saab 9000 CS uit 1997

Bericht door Sapphire » do 10 mar, 2022 11:23

Ik heb er geen belang bij dus puur ter info, veel sloopbedrijven betalen je een vergoeding van tussen de 100 en 300 euro voor een complete auto als je hem zelf brengt. Als ze hem moeten ophalen doorgaans iets minder en het scheelt zover ik heb gehoord ook nog wel in welke regio je zit.

Je kunt natuurlijk de auto ook aanbieden op het forum / facebook / gratis advertentie sites (marktplaats kost geld), voor het bedrag wat je in je hoofd hebt. Dat kost je niets behalve wat tijd en het werkt in mijn ervaring het beste als je er wat foto's bij zet. Als dan na een door jou wenselijke periode niemand interesse heeft kan je 'm altijd nog naar de sloop doen. Of je kunt een aantal onderdelen die nog waarde hebben er af halen en los verkopen. Doch is mijn ervaring dat sloperijen voor een incomplete auto al gauw fors minder betalen. Maar de waarde van die delen overstijgt al gauw de sloopprijs. Kost natuurlijk wel tijd, moeite, plaats, etc.

Als er nog (kort) apk op zit is een optie hem aan te bieden bij sites als wijkopenautos.nl, maar let wel, vaak is de 'taxatie' online hoger dan je er daadwerkelijk voor krijgt. Ter plaatse praten ze er altijd nog wel wat vanaf, en de meeste mensen willen in de praktijk toch gewoon van de auto af dus geven al snel akkoord.

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: sloopwaarde / demontagewaarde Saab 9000 CS uit 1997

Bericht door Saapie » do 10 mar, 2022 14:08

Het hangt er ook vanaf of het een turbo is. Een injectie is aanzienlijk minder waard

Gebruikersavatar
Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: sloopwaarde / demontagewaarde Saab 9000 CS uit 1997

Bericht door Marius0404 » do 10 mar, 2022 15:30

ja, zet eens wat foto's hier op de website: hoe is het hemeltje dat er in zit?

Gebruikersavatar
busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: sloopwaarde / demontagewaarde Saab 9000 CS uit 1997

Bericht door busy » do 10 mar, 2022 15:42

En misschien is er wel een liefhebber die de 9000 op de weg wil houden

Gebruikersavatar
tanisha
Geregistreerd lid

Re: sloopwaarde / demontagewaarde Saab 9000 CS uit 1997

Bericht door tanisha » do 10 mar, 2022 20:20

Daarom zij ik ook voor de liefhebbers hier loop/sloop aanbieden.

Ebele
Geregistreerd lid

Re: sloopwaarde / demontagewaarde Saab 9000 CS uit 1997

Bericht door Ebele » do 10 mar, 2022 21:01

Prijsindicatie: ongeveer 19 eurocent per kilo voor een autowrak met motorblok maar weet nog niet of dat inclusief ophalen en vrijwaren is.

Hoe verwijder ik dit bericht?

Gebruikersavatar
John
Geregistreerd lid

Re: sloopwaarde / demontagewaarde Saab 9000 CS uit 1997

Bericht door John » do 10 mar, 2022 21:56

Zie ik goed dat er geen wielen onder zitten? Dan wordt ophalen voor de meesten denk ik lastig

Ebele
Geregistreerd lid

Re: sloopwaarde / demontagewaarde Saab 9000 CS uit 1997

Bericht door Ebele » vr 11 mar, 2022 6:47

Ik wilde de remmen/remklauw losmaken en heb daarom de wielen verwijderd. Tot op heden niet de lichamelijke energie gehad om het karwei af te maken. De wielen krijg je er gratis bij ;-)

Ebele
Geregistreerd lid

Re: sloopwaarde / demontagewaarde Saab 9000 CS uit 1997

Bericht door Ebele » vr 11 mar, 2022 15:08

24 Cent / kg zonder vloeistoffen en banden is de actuele prijs voor een autowrak met motor.

Plaats reactie