We gaan weer een jaar... nieuwe APK
-
PJ Cats
- Geregistreerd lid
We gaan weer een jaar... nieuwe APK
Er was niet eens heel veel aan de hand. De schokbrekertoren rechtsachter begint wat te roesten, maar het kan nog wel. M'n ABS-lampje is soms aan, maar dat schijnt te mogen tegenwoordig. Ik heb het de jongens bij Thom in Voorst nog flink lastig gemaakt door alle remslangen en een remklauw te laten vervangen, kreeg uitgebreid te horen hoe vast het allemaal zat. Het is toch gelukt, ik vond het broodnoodzakelijk. Ik zat al een paar jaar tegen die remslangvervanging aan te hikken, snapte eerlijk gezegd niet dat al die keurmeesters het wel prima vonden. Ze kijken alleen maar naar het rubber of zo, de fittingen mogen blijkbaar nagenoeg weggeroest zijn. Ja, dan wordt het wel lastig. Er zitten nou mooie RVS remslangen op, daar zal het niet aan liggen. Met nieuwe voorwiellagers, een vervangende aandrijfas en een heel stuk nieuwe uitlaat (dat kan ik dan weer wel zelf allemaal) rijdt de auto in ieder geval fantastisch. Ik hoop nou maar dat het zo blijft, want een beetje primadonna-neigingen heeft het ding ook wel. Altijd wel wat kapot, meestal zonder erg, gelukkig. Nou eerst op naar de 380.000 km en de 26e verjaardag. Van die auto, niet van mij. Helaas... allright, let's move 
-
Orphy
- Donateur (5x)

Re: We gaan weer een jaar... nieuwe APK
Mooi man, weer lekker een jaar rijden 
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Mooi dat je weer een jaar mag rijden. Remslangen vervangen is bij een 9000 doorgaans inderdaad geen leuke klus, voorzijde kan inderdaad echt muurvast zitten. Verder is het zeker niet zo dat de wartels maar helemaal rot mogen zijn, zowel de wartel als het rubber mogen geen ernstige (roest)schade of vervorming vertonen. Alleen zijn keurmeesters er voor opgeleid om te bepalen wat nog wel en wat niet meer toelaatbaar is. Je gaat hier (mogelijk) een beetje op hun stoel zitten. Het vastzitten heeft overigens niet te maken met eventueel roestige wartels van de remslangen, ook bij auto's uit warme landen waar deze totaal geen roest hebben kan het muurvast zitten. En je kunt er slecht bij.
-
PJ Cats
- Geregistreerd lid
Ik ben blij dat het gedaan is. De remvloeistof ziet er ook weer een stuk appetijtelijker uit
. Ik heb de auto vandaag volgestapeld en rij er morgen mee naar Zuid-Frankrijk. Daar blijf ik dan een half jaar, dus het is wel een prettig idee dat er belangrijke dingen aan die auto zijn waar aandacht aan is besteed. Er kan van alles misgaan, maar dat kan met elke auto. We gaan het zien!