startmotor vervangen

1984-1997
Baaas
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: startmotor vervangen

Bericht door Baaas » do 30 mar, 2023 17:55

bedankt, ga ik naar kijken. De startmotor hoorde ik niet draaien.

Baaas
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Baaas » vr 31 mar, 2023 12:07

9000-95 schreef:
do 30 mar, 2023 16:21
Niet starten als in: de startmotor draait niet?

Zit er nog een alarm in? Of indien dit er al uit is, check dan of ze het startmotor onderbreek relais van het alarm niet zijn vergeten weg te halen. Connector met een aantal geelwitte draden, achter de middenconsole. Te vinden als je dat driehoekige paneeltje in de voetenruimte van de passagier wegpakt.

En als ik die connector vind moet ik 'm dan gewoon verwijderen of de draden doorverbinden of iets anders ?

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » vr 31 mar, 2023 12:17

heey
er nog nog oorzaken die kunnen meespelen
-is het een automaat dan denk ik aan positiesensor
- het contact blokje kan tevens een oorzaak zijn

krijg je stroom op de gele draad aan de starter bij omdraaien sleutel ?
indien ja <starter probleem (wat ik niet denk )

mvg werner

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » vr 31 mar, 2023 13:37

Baaas schreef:
vr 31 mar, 2023 12:07
En als ik die connector vind moet ik 'm dan gewoon verwijderen of de draden doorverbinden of iets anders ?
Relais in de kliko en de draden die van het relaiscontact naar die connector liepen door verbinden. Zie het Eagle verwijder topic bij handleidingen.
Klassiek effect van een gaar alarm relais is sporadisch niet starten, vaak omgevingstemperatuur afhankelijk. Al verschillende zo meegemaakt bij Nederlandse 9000's waar een Eagle alarm in had gezeten.

Als er geen relais of alarm meer in zit dan de dingen checken die werli al aangaf

Baaas
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Baaas » vr 31 mar, 2023 13:48

Ok, bedankt. Ga ermee aan de slag.

Baaas
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Baaas » vr 31 mar, 2023 17:10

Ok, ik zie de 2 paarse draden bovenaan die de zwarte stekker verbinden met de grote beige/ooit(?)gele stekker beneden( daaraan zit trouwens een zekering in een soort zekeringstekker).
Hoef ik nu alleen maar de 2 paarse draden vanuit de zwarte stekker te verbinden, nadat ik eerst de positieve accukabel heb losgekoppeld, en kan ik de rest zo laten of moet ik nog wat anders doen ?
N.b. de grote witte stekker is drijfnat, zal met lekkend ruitensproeier-slangetje te maken hebben. Enig idee hoe ik daar bij kan komen ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » vr 31 mar, 2023 17:25

Dat is hem inderdaad. De twee paarse draden doorverbinden, da's de startmotor blokkering. Met die nattigheid is de kans groot dat dat het probleem was. Die witte stekker is niet origineel, zal van een oud aftermarket alarm overgebleven zijn. Kan je allemaal weghalen waarschijnlijk.

Maar als het daar nat is kan dat eigenlijk niet van de ruitensproeier komen, die loopt niet tot in de auto. Of je kachel radiateur is lek, of je voorruit lekt. In het eerste geval zul je ook koelvloeistof kwijtraken. Dat tweede kan komen door roest van de sponning. Paravan afdekking verwijderen en dan de kunststof lijst onder de voorruit verwijderen, die waar de ruitenwissers doorheen steken. Ik hoop het niet voor je...

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » vr 31 mar, 2023 17:28

Oh ja, check ook even of de airbag unit geen vocht schade heeft opgelopen. Da's het blikken kastje wat op de bodemplaat geschroefd zit tegen het schutbord, net te zien op de foto. Wel eerst de accu los en een half uurtje wachten voor je daar gaat rommelen.

Baaas
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Baaas » vr 31 mar, 2023 17:30

Mijn dank weer zeer groot !
Moet ik eerst de plus-kabel en de min-kabel loshalen van de accu voordat ik de paarse draden verbindt ?

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » vr 31 mar, 2023 17:31

Niet voor die paarse draden. Maar wel voor het airbag kastje

Baaas
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Baaas » vr 31 mar, 2023 17:31

Dank !

Baaas
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Baaas » wo 19 apr, 2023 10:10

Hoort dit zo ? De paravan afdekking heeft maar voor de helft een afwatering voor regenwater, op de andere helft loopt het regenwater zo langs je motorblok(?)..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » wo 19 apr, 2023 11:03

Dat hoort zo ja.

Wat er in de paravan bak terecht komt loopt weg via de afwatering die bij de verdamper zit, komt uit bij dat rubberen snavelding wat je onder uit het schutbord ziet komen achter de motor. De airco zelf laat de condens gewoon in de bak lopen.

Plaats reactie