Voor m'n 9000 restauratie project vraag ik me af of het preventief vervangen van de headliner wel zinvol is.
Hemel ziet er namelijk nog erg goed uit, niks geeft de indruk dat de "schuimlaag" aan het vergaan is ook niet na ruim 29 jaar.
Wil natuurlijk niet kort nadat auto klaar is de hemel er weer uit moeten halen maar zeker ook niet onnodig de boel vervangen met niet orginele stof (Heb vooralsnog geen adres voor orginele stof kunnen vinden).
Iemand ervaring met loslatende headliner op een CS?
headliner wel/niet zwak punt bij een 9000 CS?
-
Henk-Jan
- Donateur

Re: headliner wel/niet zwak punt bij een 9000 CS?
Als 'ie nog netjes is, zou ik 'm laten zitten. Dat gezegd hebbende, wij hebben in 2020 de A-stijl, deurvakken voor, hemel en C-stijl door Lukkien in Apeldoorn laten bekleden. Ziet eruit als nieuw (en origineel). Als iemand het kan, zijn zij het. Hebben tevens een groot hart voor Saab en veel ervaring met het merk.
-
9000-95
- Donateur

Ik heb in elk geval tot op heden nog nooit een CS gezien met hemelhang problemen. Wel op de CC's. Dus ik zou er niets aan doen als de hemel verder netjes en schoon is
-
Carroda
- Geregistreerd lid
Bij mijn 94er CSE met schuifdak (wat toch altijd vochtiger is dan een dichte) is hemeltje ook gewoon goed. De rest was aardig verwaarloosd, maar het hemeltje is nog goed.
Durf dus eigenlijk wel te beweren dat dit geen zwak punt is.
Durf dus eigenlijk wel te beweren dat dit geen zwak punt is.
-
limburg
- Geregistreerd lid
Ga hemel reinigen en weer terug plaatsen, heb er nu wel vertrouwen in.
Dan blijft het ook orgineel wat betreft materiaal en kleur.
Thanks
Dan blijft het ook orgineel wat betreft materiaal en kleur.
Thanks