Achterklep 9000 CS demonteren

1984-1997
Plaats reactie
limburg
Geregistreerd lid

Achterklep 9000 CS demonteren

Bericht door limburg » za 15 jul, 2023 16:56

Iemand ervaring met de- en montage van een CS achterklep?

In welke positie (open/dicht) kan de klep het beste staan om 'm -makkelijk- van de scharnieren te kunnen tillen?
Is dit te doen zonder de ruit te demonteren (ivm gewicht)? Ik twijfel hieraan doordat in de service manual de ruit al verwijderd wordt voor het vervangen van een scharnier.

Tips?

9000-95
Donateur
Donateur

Re: Achterklep 9000 CS demonteren

Bericht door 9000-95 » za 15 jul, 2023 17:50

Is te doen qua gewicht, ook met ruit, wel met z'n tweeën tillen en een derde de bouten lossen.

Klep helemaal open zetten, balk eronder voor je de gasveren losmaakt. Met alleen de gasveren los kan je goed voelen hoe zwaar het ding is en of je het aandurft.

Je grootste uitdaging gaat de kabelboom zijn. Er zit een stekker uit mijn hoofd in de linker c-stijl, maar die past niet door de opening van het dak. Onder in de klep alles losmaken gaat ook niet omdat je de stekkers daar ook weer niet omhoog langs de ruit krijgt. Ik denk dat ze de kabelboom in de fabriek erin legden voor de ruit erin ging.

Misschien kan je de pennetjes in de connector in de c-stijl uit de connector halen. Anders wordt het knippen en solderen met krimpkous. Of misschien heeft de manual nog een beter idee :?

Plaats reactie