Introductie en vraag relais. Saab 9000 cse anniversary
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Re: Introductie en vraag relais. Saab 9000 cse anniversary
ABS heeft ook een aantal versies gehad geloof ik.
-
DureSoep
- Geregistreerd lid
oh joh hij stond geadverteerd als anniversary, wat is eigenlijk het verschil tussen de anniversary en de reguliere versie?Gele aero schreef: ↑vr 18 aug, 2023 16:48Mooi hoor, prachtige 9000 die nog lang mee kan.
Beetje kill-joy maar dit is overigens geen Anniversary maar een reguliere 9000CSE 2.0lpt, maar nog altijd een mooie auto.
Ah goeie die topic, ik ga hier maar is induiken en kijken of ik dat voor elkaar krijg, dank. De auto is import meende ik.9000-95 schreef: ↑vr 18 aug, 2023 16:58Je CV probleem is een standaard kwaal, bijna altijd slechte relais in de "Kiekert". Zie fix de kiekert topic onder handleidingen.
Op je vraag over die blauwe stekker moet ik het antwoord schuldig blijven, niet eerder gezien. Mogelijk een aansluiting voor een fabrieksalarm. Is het een originele NL auto of import?
-
9000-95
- Donateur

viewtopic.php?f=6&t=26791DureSoep schreef: ↑vr 18 aug, 2023 18:12oh joh hij stond geadverteerd als anniversary, wat is eigenlijk het verschil tussen de anniversary en de reguliere versie?
Zit er alarm op? Afstandsbediening op de cv?De auto is import meende ik.
-
DureSoep
- Geregistreerd lid
ah goeie topic en ja er zit alarm op en een afstandsbediening voor de cv.
-
9000-95
- Donateur

Hele belangrijke ja, was ik vergeten. Oude typen hebben Teves mk 2, werkt met hydraulische bekrachtiging, zo'n veerbol en beide achterwielen zitten samen, dus een drie kanaals systeem. De laatste serie heeft Teves mk 4, vier kanaals systeem met gewone vacuum bekrachtiging. Met het mk2 systeem zijn een stuk meer problemen helaas en bepaalde onderdelen zijn heel moeilijk te vinden inmiddels.Vyv schreef: ↑vr 18 aug, 2023 17:00ABS heeft ook een aantal versies gehad geloof ik.
-
9000-95
- Donateur

Import, dan heb je waarschijnlijk het fabrieksalarm erop zitten. Zolang het werkt prima, zodra het problemen gaat geven is het advies gelijk alles uitbouwen. Kwestie van tijd waarschijnlijk, kan je jezelf vast mentaal voorbereiden
De Nederlandse 9000's hebben dit alarm niet maar kregen een aftermarket alarm ingebouwd door de importeur (Eagle), omdat het Saab alarm niet de juiste type goedkeuring had voor de markt hier. Die eagle was geen haar beter en zo mogelijk nog onbetrouwbaarder.
De Nederlandse 9000's hebben dit alarm niet maar kregen een aftermarket alarm ingebouwd door de importeur (Eagle), omdat het Saab alarm niet de juiste type goedkeuring had voor de markt hier. Die eagle was geen haar beter en zo mogelijk nog onbetrouwbaarder.
-
gj900
- Donateur (9x)

Mooie 9000, mooie verzameling, mooi huis

-
DureSoep
- Geregistreerd lid
Hartelijk dank!
oei oke ik zal het in de gaten houden!9000-95 schreef: ↑vr 18 aug, 2023 18:32Import, dan heb je waarschijnlijk het fabrieksalarm erop zitten. Zolang het werkt prima, zodra het problemen gaat geven is het advies gelijk alles uitbouwen. Kwestie van tijd waarschijnlijk, kan je jezelf vast mentaal voorbereiden![]()