Afstandsbediening
-
DeHerf
- Geregistreerd lid
Afstandsbediening
Bonjour.
Na meer dan 25 jaar trouwe dienst heeft een van de originele afstand bediening voor het op of afzetten van het alarm het begeven.
Voordat het tweede het begeeft, zoek ik een oplossing.
Wat zijn de mogelijkheden?
Nieuw? (nog te krijgen)
Tweedehands? (programmeren)
Alternatieve?
Alvast merci voor jullie reacties.
Jeannot
PS ik kan geen foto's bijvoegen, maar het zijn de "normale" afstandbedieningen, zeg maar half ovaal.
Na meer dan 25 jaar trouwe dienst heeft een van de originele afstand bediening voor het op of afzetten van het alarm het begeven.
Voordat het tweede het begeeft, zoek ik een oplossing.
Wat zijn de mogelijkheden?
Nieuw? (nog te krijgen)
Tweedehands? (programmeren)
Alternatieve?
Alvast merci voor jullie reacties.
Jeannot
PS ik kan geen foto's bijvoegen, maar het zijn de "normale" afstandbedieningen, zeg maar half ovaal.
-
9000-95
- Donateur

Re: Afstandsbediening
Eagle alarm of fabrieksalarm? Of beter gezegd: origineel Nederlandse auto of import?
-
DeHerf
- Geregistreerd lid
Ik woon in Frankrijk en het is een originele Franse SAAB
-
9000-95
- Donateur

Zo'n ab ga je in Nederland niet snel vinden vrees ik. Alle Nederlands geleverde 9000's kregen een Eagle alarm ingebouwd bij de importeur omdat het fabrieksalarm wat goedkeuringen miste voor hier. Dus het kastje dat jij zoekt is hier nooit geleverd. Alleen import 9000's hebben het soms.
-
9000-95
- Donateur

Alternatief is het hele alarm uitbouwen, sowieso een goed idee want dat gaat vroeg of laat toch opspelen. En dan een universeel ab setje inbouwen. Maar dan heb je kans dat je ook de trionic ecu moet laten omprogrammeren om de startblokkering uit ze schrijven. Hangt er weer vanaf of er vss zit op de Franse modellen, zou ik niet durven zeggen.
Makkelijkste is een vervangend kastje vinden en die inleren.
Makkelijkste is een vervangend kastje vinden en die inleren.
-
jansen
- Donateur (7x)

Nieuw zijn ze compleet niet meer te verkrijgen, alleen het huis met nieuwe drukknoppen zijn nog leverbaar.
https://www.rendcarparts.nl/saab/onderd ... /RD4550091
Maar je kunt een gebruikt exemplaar hiermee wel opnieuw hergebruiken, deze hanzenders zijn ook gebruikt bij de 900ng modellen met fabrieksalarm van 1994-1998
https://www.rendcarparts.nl/saab/onderd ... /RD4550091
Maar je kunt een gebruikt exemplaar hiermee wel opnieuw hergebruiken, deze hanzenders zijn ook gebruikt bij de 900ng modellen met fabrieksalarm van 1994-1998
-
hermank
- Donateur (7x)

beetje
Weet iemand de afmetingen van deze remote? Ik kan het nergens vinden.
Ik heb een Avital remote ( mijn Eagle was al ontmanteld toen ik de 9000 7 jaar geleden kocht; afstandbediening voor de cv heb ik door P. Mink laten aansluiten) maar zoals zichtbaar op de foto is een van de twee afgebroken, dus ik zoek een nieuwe reserve behuizing.
De Avital lijkt wel erg op de Saab remote, misschien is het binnenwerk/electronica over te zetten...)

PS alleen de portieren werken op de remote. Niet de achterklep.
Weet iemand de afmetingen van deze remote? Ik kan het nergens vinden.
Ik heb een Avital remote ( mijn Eagle was al ontmanteld toen ik de 9000 7 jaar geleden kocht; afstandbediening voor de cv heb ik door P. Mink laten aansluiten) maar zoals zichtbaar op de foto is een van de twee afgebroken, dus ik zoek een nieuwe reserve behuizing.
De Avital lijkt wel erg op de Saab remote, misschien is het binnenwerk/electronica over te zetten...)

PS alleen de portieren werken op de remote. Niet de achterklep.
-
jansen
- Donateur (7x)

Je hebt het orginele Saab alarm , daarvan moet je wel een gebruikt exemplaar van kunnen vinden of van de 900ng of van de 9000, die kun je dan met de tech2 makkelijk toevoegen aan je auto.