Veerpoot montage

1984-1997
Plaats reactie
michelvenus
Geregistreerd lid

Veerpoot montage

Bericht door michelvenus » do 19 dec, 2024 0:09

Ik heb mezelf een set H&R verlagingsveren kado gedaan. Vindt de 9000 net wat dikker als die ietsje lager ligt.
Zijn hier mensen die ervaring hebben met het monteren van die veren?
In de Haynes staat dat onderaan op de stofhoes er een markering is die tussen de bevestiging van de veerpoot aan de naaf moet vallen.
Ik zie op mijn natuurlijk al wat oudere stofhoes geen markering.
Misschien weet iemand hoe het lipje aan de bovenkant van de stofhoes moet zitten tov de onderkant van de veerpoot, want dat lipje zit er wel als markering. Dat zou eigenlijk handiger zijn.
Heb het ook nog nagekeken op Saab Wis online en daar staat ook iets van een markering op de stofhoes en de onderste veersteun. Maar ik zie onder nergens een markering.
Ik hoop dat het enigzins duidelijk is.
Op de foto zie je het lipje links wat aan de bovenkant zit en het lijkt er bijna op dat er rechts voor de onderkant van de stofhoes ook iets van een lipje zit. Weet niet of dat een markering is?
Afbeelding

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Veerpoot montage

Bericht door busy » do 19 dec, 2024 0:42

In de veersteunen zie je een uitsparing als het goed is. Zou alles vervangen door nieuw. Wellicht heb je dat gedaan?
Afbeelding

michelvenus
Geregistreerd lid

Bericht door michelvenus » do 19 dec, 2024 0:53

In de onderste veersteun zie ik geen uitsparing, alleen in de bovenste. Zo heb ik de stofhoes ook gemonteerd, met dat lipje in de uitsparing. Gaat mij eigenlijk om de onderste veersteun en de markering op de stofhoes, die zie ik niet.
Die bovenste veersteun is moeilijk te krijgen, bij R&D hebben ze die niet. Zelfs het lager is al lastig te vinden, bij R&D hebben ze waarschijnlijk ook alleen nog die van Pro parts Sweden.

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » do 19 dec, 2024 1:12

Die onderste zit in de veer zitting: https://www.rendcarparts.nl/onderdelen- ... /RD4195327

Kunt schwedenteile proberen. Het is even zoeken voor nieuwe delen buiten NL

michelvenus
Geregistreerd lid

Bericht door michelvenus » do 19 dec, 2024 9:17

Dat onderdeel heb ik bij Skandix ook gezien.
https://www.skandix.de/de/fahrzeug-teil ... n/1018160/
Bij Schwedenteile bestel ik voorlopig niks meer, meneer is ook twee weken dicht. Kunt niet eens bestellen.
Reageren op emails hoeft hij ook niet.
Probleem zijn de onderdelen aan de bovenkant,de stofhoes heeft Skandix ook nog leverbaar.

rademaker
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door rademaker » do 19 dec, 2024 11:34

Vulstuk onder in metaal heb ik in Amersfoort nieuw op voorraad.
Vulstuk onder en boven ook in 3D geprint PU.
Bij interesse of info, stuur maar een pb.

Plaats reactie