Bij de 10.000km-beurt die ik vanmiddag gaf zag ik of verkeerde bougies heb besteld of geleverd heb gekregen, BCPR 7 ES ipv van de 11-variant. Ik heb ze gemonteerd en een proefrondje gereden en dat ging zonder problemen, maar wat kan een kleinere gap voor gevolgen geven? Ik lees vaak op het forum dat de 11's vaak worden teruggegapt naar 0,9 oid om misfires te voorkomen, maar wordt 0,7 niet erg klein? We hebben het hier over een B234R.
Alex
BCPR 7 ES ipv BCPR 7 ES 11
-
Saapie
- Donateur (2x)

Re: BCPR 7 ES ipv BCPR 7 ES 11
Maakt niet zo veel uit. Ik heb goede ervaringen met de kleinere gap bij mijn 900 met trionic.
-
Luthart
- Geregistreerd lid
De bougies die je hebt gekocht hebben standaard 0,8 toch?
Ja nja ik heb ze ook terug gezet. Geen misfires meer. De DI cassette krijgt het iets makkelijker als deze wat ouder is.
Belangrijkste is de R in de codering! Er moet een ontstoor weerstand inzitten.
Ja nja ik heb ze ook terug gezet. Geen misfires meer. De DI cassette krijgt het iets makkelijker als deze wat ouder is.
Belangrijkste is de R in de codering! Er moet een ontstoor weerstand inzitten.
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Met een beetje doordouwen kreeg ik er voelertje 0,75 tussen. 0,7 gleed er zo in.
Alex
Alex
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Ik heb ze ook op 0,9 gezet. Maar als je niet de originele koopt (dus zonder die -11 in de codering) hoef je niet te ‘gappen’ dan is het gewoon erin draaien en gas d’r op! 
-
Injectie
- Moderator
Ik gap alle bougies zonder platinapunt. Al te vaak meegemaakt dat de afstand niet klopt.