Lekkage bagageruimte

1984-1997
Plaats reactie
Alex B
Geregistreerd lid

Lekkage bagageruimte

Bericht door Alex B » za 26 apr, 2025 20:14

Onderwerp waar al het een en ander over geschreven is door de tijd heen, maar ik wil toch ter leering ende vermaeck mijn recente bevinding uitdragen.

Ik rijd al een aantal jaren zonder zijbekleding in de bagageruimte omdat die iedere keer nat werd bij grote hoeveelheden neerslag, een fenomeen dat hier nogal eens kan voorkomen. Na het ik weet al niet eens meer hoeveel jaar geleden in elkaar rijden van de achterkant op een gladde weg en het daarna weer rijvaardig maken van de auto begon na verloop van tijd de bekleding zo nat te worden dat ik het verwijderd heb. Na veel regen een tijdje terug stond er een flinke laag water in de reservewielbak dus werd het tijd om op onderzoek uit te gaan. Het vochtspoor volgend kwam ik uit bij het linker achterlicht. Ik heb toen in eerste instantie bij de rubbers extra kit aangebracht maar dat hielp nog niet voor 100%. Toen heb ik bovenaan de sleuf tussen de afwateringsgoot en het opliggende rubber van het achterlicht dichtgesmeerd:

Afbeelding
Het heeft daarna geregend maar aan de binnenkant waren geen vochtsporen te bekennen. Het begint er op te lijken dat ik aan die kant de bekleding weer kan gaan plaatsen.

Alex

mvm9ck
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Lekkage bagageruimte

Bericht door mvm9ck » zo 04 mei, 2025 18:29

Dat zou zomaar kunnen. Ik heb iets soortgelijks waar ik maar niet vanaf kom, al is het niet zo erg dat de reservewielruimte volloopt. Eens over geklaagd bij de garage, die monteur had jaren gewerkt bij de Saabdealer in Haugesund. Het eerste wat hij zei was "achterlichten". Tevens was dat ook het enige wat hij er over zei.

Ik had de achterlichtrubbers al ingevet met vaseline zonder dat het veel verschil maakte maar zal nu die aansluitingen aan beide zijden eens onder handen nemen met Tec7. Het weer wordt weer beter dus dan kan het even drogen met de achterklep open. Bedankt voor de tip!

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » ma 05 mei, 2025 9:59

Wat mij altijd negatief opviel in mijn 9000 tijd was het feit dat er bij het openen van de achterklep een grote lading water van de klep op de bekleding en de luidsprekers viel. Hoe vaak ik daar aan het dweilen was wil ik niet meer weten :roll:

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » ma 05 mei, 2025 20:15

Hou op schei uit, als er iets irritant is is dat het wel. Het komt terug uit dat stuk waar een afdeklijst langs zit. Ik ga proberen waar die lijst begint er een prop kit in te spuiten zodat het water er niet verder inloopt en er anders bij de prop al afdruipt mocht er toch iets inkomen.

Alex

Plaats reactie